AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #1 Skrevet 29. juli 2022 Hei har kjøpt basseng til ungene helt på impuls. Fant et på tilbud på europris. Et rundt nokså stort ett med stålkanter. Jeg har nå satt det opp og fått det flatt og fint i bunnen og kantene er rette, så alt det har jeg klart (yay!) MEN, dette med den pumpen. Jeg skjønner, mer eller mindre, hvordan den festes...men jeg er SÅ redd for alt som har med vann og strøm å gjøre at jeg ikke vet om jeg tør....rett og slett. MÅ man bruke den filterpumpen? eller kan det renses på annen måte? Jeg vet virkelig ikke men vil gjerne ha tips. Går det ikke an å være flink med klortabletter i en sånn dings som dupper i vannet, evt feste alt av pumpeutstyr slik at klortabletten gjør sin nytte....men uten å koble til? Har skjønt at man ikke skal la pumpen gå mens noen bader, da..det gjør det jo litt tryggere, men..... Hva tenker dere? har også kjøpt trekk og en rense-håv... Jeg klør meg litt i hodet her nå, håper noen (som også er engstelige) kan si litt om dette.....Takk Anonymkode: c564d...0dd
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #2 Skrevet 29. juli 2022 Dette: https://www.europris.no/p-basseng-3-66-m-x-76-cm-steel-pro-max-197828 Anonymkode: c564d...0dd
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #3 Skrevet 29. juli 2022 Dette er helt trygt å bruke. Bare å koble til og sette i støpselet. De er laget for å være trygge. tenk over hvor mange basseng som er rundtomkring med slike pumper, når hørte du sist om noen som fikk støt? Jeg har aldri hørt om noen. Anonymkode: 76f28...a14 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #4 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette er helt trygt å bruke. Bare å koble til og sette i støpselet. De er laget for å være trygge. tenk over hvor mange basseng som er rundtomkring med slike pumper, når hørte du sist om noen som fikk støt? Jeg har aldri hørt om noen. Anonymkode: 76f28...a14 Å, nei det er sant, har heller aldri hørt om noen som har fått støt. Er bare litt engstelig av meg. Men stemmer det at pumpen kun skal brukes når det er tomt i bassenget? noe annet er iallefall utenkelig for meg. Og hvor lenge må det renses hver dag? strømmen er jo så dyr så kan ikke la det stå i timesvis vel? Takk for svar ! Anonymkode: c564d...0dd
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #5 Skrevet 29. juli 2022 Se på pumpen hvor mange liter med vann den tar per time så kalkuler. Ellers vi har lignende basseng bare mindre ,3000l. Syns at den rensepumpe er bare tull. Det er sånn papp type filter i den så eneste den "fanger" Er hår og lignende greier. Vi setter den på 1 gang i uka i noen timer. Ellers vi bruker klor tabletter og sjekker vann kvalitet med de ph greiene og den rense-håv ,den brukes ofte. Anonymkode: 5d57c...dd8 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #6 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Se på pumpen hvor mange liter med vann den tar per time så kalkuler. Ellers vi har lignende basseng bare mindre ,3000l. Syns at den rensepumpe er bare tull. Det er sånn papp type filter i den så eneste den "fanger" Er hår og lignende greier. Vi setter den på 1 gang i uka i noen timer. Ellers vi bruker klor tabletter og sjekker vann kvalitet med de ph greiene og den rense-håv ,den brukes ofte. Anonymkode: 5d57c...dd8 Takk for tips! Jeg har og tenkt at den pumpen ikke er så super akkurat... Kanskje det holder å rense en gang eller to i uken da. Lurt! Skal også bruke håven og de der ph strips. 👍 Anonymkode: c564d...0dd
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #7 Skrevet 30. juli 2022 Vil absolutt anbefale å la pumpa gå hele tiden, det tar veldig kort tid før det vannet blir guffent og det kommer belegg på lineren. Pumpa står jo ikke i vannet, og det er ingen i bassenget som er i kontakt med strøm. Den drar vann inn et sted og slipper det ut et annet sted. Anonymkode: 0821c...900 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå