Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun fikk barn for to månd siden og først i dag kom jeg på at hun ikke har fått noe gave av arbeidsplassen. 
Da jeg fikk mine fikk jeg alltid en fin gave der jeg jobbet. (Annen arbeidsplass) Tom der jeg vasket en gang i uka fikk jeg flott gave.

Hva tenker dere? Er det ikke dårlig og ikke gi en oppmerksomhet?

Hun har heller ikke vært innom jobben og vist frem den lille så jeg aner ikke om hun er lei seg for dette.
Vi har et veldig godt forhold oss kolleger og sjef så skulle tro hun kom innom oss. Det kan selvfølgelig være at hun ikke orker.

Anonymkode: ed761...c80

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke det er vanlig der jeg jobber.. Fikk hvertfall nada ifjor da sønnen ble født. Ikke gratulerer en gang 🤪

Anonymkode: c51e7...736

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ingen selvfølge å få gave fra arbeidsplassen? 
Der hvor jeg jobber er det gavekasse, hvor de som ønsker å bidra gjør det. De som ikke bidrar, får heller ikke gave ved spesielle anledninger. 

Anonymkode: 5755e...5db

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Har alltid fått gave der jeg har jobbet. 

Anonymkode: cac1f...2fc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes du skal ta initiativet til å kjøpe en body eller noe (mye på salg nå), og høre hvem som er med og spleiser. Trenger ikke bli mer enn 25,- per pers. 

Anonymkode: cac1f...2fc

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Uting med gaver på arbeidsplassen. 

Anonymkode: b1326...a45

• Liker 15
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hos oss sender arbeidsgiver blomster etter fødsel.

Anonymkode: 5072a...6d8

• Liker 4
Skrevet

På min arbeidsplass gis det gaver ved fødsel, 50 års dag, 60 års dag og når man slutter. Gis også blomster ved dødsfall i nær familie.

• Liker 2
Gjest Smeltemann
Skrevet

Skal man få gave  for at man kan ta ut sykt barn og barnepassers sykdom i 11-12 år fremover i tid? 

AnonymBruker
Skrevet

Fikk nada.

Anonymkode: bc803...94c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk blomster fra arbeidsgiver med førstemann (i 2020) og tror det egentlig er vanlig praksis på min arbeidsplass. Denne gangen har jeg ikke hørt noen ting 😅

Anonymkode: 4e3f3...f7b

Skrevet
Smeltemann skrev (1 minutt siden):

Skal man få gave  for at man kan ta ut sykt barn og barnepassers sykdom i 11-12 år fremover i tid? 

🤭🤭🤭

AnonymBruker
Skrevet

Vi gir blomster og gave, trodde det var vanlig.

Anonymkode: 45ab3...28e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fikk blomster med arbeidsgiver i 2009 og gave fra sjefen i 2012...

Anonymkode: 2f43c...f8a

AnonymBruker
Skrevet
Smeltemann skrev (4 minutter siden):

Skjønner ikke hva du er bitter for, alternativet er jo å ta med barna på jobben, der de forstyrrer deg?

Anonymkode: 75dd9...259

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Uting med gaver på arbeidsplassen. 

Hvordan kan gaver være en uting? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Hun fikk barn for to månd siden og først i dag kom jeg på at hun ikke har fått noe gave av arbeidsplassen. 
Da jeg fikk mine fikk jeg alltid en fin gave der jeg jobbet. (Annen arbeidsplass) Tom der jeg vasket en gang i uka fikk jeg flott gave.

Hva tenker dere? Er det ikke dårlig og ikke gi en oppmerksomhet?

Hun har heller ikke vært innom jobben og vist frem den lille så jeg aner ikke om hun er lei seg for dette.
Vi har et veldig godt forhold oss kolleger og sjef så skulle tro hun kom innom oss. Det kan selvfølgelig være at hun ikke orker.

Det er vel ikke så vanlig fra arbeidsplass, men hos oss samler vi inn penger fra oss kollegaer og gir en gave til de som har bursdag, når de er 30, 35 og 40 og 45, for 50 får de jo fra arbeidsplassen. Og de som har fått barn.

AnonymBruker
Skrevet

Sjefen min strikket babypledd til meg på arbeidsplassen min. Gesten varmet like mye som pleddet. 

Anonymkode: 69fe5...5af

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvordan kan gaver være en uting? 

På jobb skal man være profesjonell. Blir stadig bedt om 50kr her og der fordi noen gifter seg, får barn, har barn som konfirmeres, har noen nære som døde. Under konfirmasjons rushet sist måtte jeg ut med 300kr, samtidig var det bryllup og da ble det 100kr der. 400 på en mnd. Selv har jeg ikke fått noe der jeg har jobbet de siste 14årene. 

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

På jobb skal man være profesjonell. Blir stadig bedt om 50kr her og der fordi noen gifter seg, får barn, har barn som konfirmeres, har noen nære som døde. Under konfirmasjons rushet sist måtte jeg ut med 300kr, samtidig var det bryllup og da ble det 100kr der. 400 på en mnd. Selv har jeg ikke fått noe der jeg har jobbet de siste 14årene. 

Enig i det, men forskjell på gave fra kollegaer og gave fra arbeidsgiver. Syntes ikke det er nødvendig da jeg foretrekker er skille mellom privatliv og jobb, men hyggelig om arbeidsgiver bestemmer seg for slike ting. Men å be alle ansatte om å bidra syntes jeg er en uting, vi er der for å jobbe, ikke bruke lønna vår.

Anonymkode: 06f1e...e99

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...