Gå til innhold

Hvilken type sofa er best når en har hund?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vår hund har sin første røyting nå og jeg blir sprø av all pelsen på sofaen vår. Tenkte å kjøpe noe laken å legge over nå, men ny sofa bør kanskje investeres i. Er ikke så begeistret for skinn, men er det skinnsofa som det eneste beste med hund i huset? Eller annet stoff som er bra og? Leste noe om microfiber. Er det bra å ha microfiber?

Anonymkode: 64aeb...7fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi har velour. Har hund med stri pels, og hund med spisshundpels. Den stri pelsen stikker seg inn i ting uansett. Spisshundpelsen setter seg fast, men går veldig lett av.  Flekker og sånn tar du bare en fuktig klut og vasker bort.

Anonymkode: 85037...3a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi har velour. Har hund med stri pels, og hund med spisshundpels. Den stri pelsen stikker seg inn i ting uansett. Spisshundpelsen setter seg fast, men går veldig lett av.  Flekker og sånn tar du bare en fuktig klut og vasker bort.

Vi har en sheltie. Så det er rase med mye pels. Men du er fornøyd med velour sofa?
Velour ligner vel litt på microfiber? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Unger og en Malamute... Vi har skinnsofa.

Anonymkode: c368f...466

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke la hunden være i sofaen er vell det beste. Kjøp en hundeseng eller saueskinn å ha på golvet ved siden av

Anonymkode: ff172...d32

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hunden min får ikke være i sofaen, ganske enkelt. Da slipper man problemet med alt hundehåret som setter seg på gensere og bukser. Hunden lider ikke av å måtte ligge på gulvet. Min hun har to liggeplasser i stuen som er myke, en hundeseng og et pelsteppe. Den foretrekker uansett stort sett å ligge rett på parketten. Det er nok kjøligst, for en hund med så mye pels.

Skal hunden være i sofaen, ville jeg valgt en med microfiberstoff. Det fester seg ikke så lett hår i. Men det ligger jo løse hår i sofaen uansett stoff/skinn kvalitet da.

Anonymkode: 0db43...240

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hunden min får ikke være i sofaen, ganske enkelt. Da slipper man problemet med alt hundehåret som setter seg på gensere og bukser.

Det problemet har vi, selv om hundene ikke får ligge i sofaen. De går forbi, og pels fester seg fremme på sofaen. Og hår er det overalt uansett..

Anonymkode: 4fa00...5cf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Ikke la hunden være i sofaen er vell det beste. Kjøp en hundeseng eller saueskinn å ha på golvet ved siden av

Anonymkode: ff172...d32

Pels blir det uansett. Vår hund er mest på gulv, men kommer opp i sofaen innimellom. Men det blir mye pels langs siden på sofaen også. Og så får gjerne vi pels på klær, feks bukseben og vi sitter/ligger i sofa. Det blir pels på sofa uansett. Særlig i røyte periode med langhåret hund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det problemet har vi, selv om hundene ikke får ligge i sofaen. De går forbi, og pels fester seg fremme på sofaen. Og hår er det overalt uansett..

Anonymkode: 4fa00...5cf

Nettopp! 👍☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ekte skinn er det beste. Eco hud er nest best. Vi har hatt begge deler

Anonymkode: 8c248...8e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Vi har en sheltie. Så det er rase med mye pels. Men du er fornøyd med velour sofa?
Velour ligner vel litt på microfiber? 

Velour hadde fungert fint med sheltiepels.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt katt i 30 år, og sverger til skinnsofa. Den kan du tørke av, resten av huset kan du støvsuge. 

I sofaen kan du ha masse puter eller pledd hvor alt er vaskbart. Med masse farger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Om pelsen ikke havner i sofaen, så havner den andre steder og på gulvet. Via gulvet fester det seg på sokker og inn i klesvasken som også er ganske irriterende 😜

Jeg vil heller råde til å legge pledd på sofaen i de verste periodene og riste de jevnlig ute etter behov. Da får du håret ut! 😅 og gre mye, bedre med hår på børsten, enn overalt i huset. All hår du får vekk med børsen, har du reddet fra å havne overalt andre steder! 

Jeg pleier også å gre hunden ute, for det flyr jo hår rundt om kring 

Anonymkode: f82b6...311

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Velour hadde fungert fint med sheltiepels.

Takk for svar! 👍☺️ Velour sofaer er jo fine. 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Om pelsen ikke havner i sofaen, så havner den andre steder og på gulvet. Via gulvet fester det seg på sokker og inn i klesvasken som også er ganske irriterende 😜

Jeg vil heller råde til å legge pledd på sofaen i de verste periodene og riste de jevnlig ute etter behov. Da får du håret ut! 😅 og gre mye, bedre med hår på børsten, enn overalt i huset. All hår du får vekk med børsen, har du reddet fra å havne overalt andre steder! 

Jeg pleier også å gre hunden ute, for det flyr jo hår rundt om kring 

Anonymkode: f82b6...311

Har startet med børsting utendørs nå. Pledd eller laken i sofa er nok uansett lurt å bruke i de verste periodene. Uansett hvilket stoff/skinn sofaen er i. Enig i at det setter seg på sokker osv. Irriterende ja. 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

En billig en 

Anonymkode: 20c60...3bf

Ja! Enig! Men det må være en som er god å sitte i og som ikke blir segen etter 2 mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Vi har stoffsofa med vaskbare trekk :)

Anonymkode: ef51f...2d1

Men hvor ofte må du vaske trekkene da? Tenker at sofa må vaskes/børstes fri for pels ofte. Daglig kanskje i de verste periodene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde skinnsofa da min var valp. Den ble ødelagt på et års tid. Deretter hadde jeg tøysofaer. Pelsen ble som vevd inn i stoffene. Tror uansett hvilken sofa du har, med hund, så blir den fort ødelagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...