AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #1 Skrevet 29. juli 2022 Vår hund har sin første røyting nå og jeg blir sprø av all pelsen på sofaen vår. Tenkte å kjøpe noe laken å legge over nå, men ny sofa bør kanskje investeres i. Er ikke så begeistret for skinn, men er det skinnsofa som det eneste beste med hund i huset? Eller annet stoff som er bra og? Leste noe om microfiber. Er det bra å ha microfiber? Anonymkode: 64aeb...7fa
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #2 Skrevet 29. juli 2022 Vi har velour. Har hund med stri pels, og hund med spisshundpels. Den stri pelsen stikker seg inn i ting uansett. Spisshundpelsen setter seg fast, men går veldig lett av. Flekker og sånn tar du bare en fuktig klut og vasker bort. Anonymkode: 85037...3a3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #3 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Vi har velour. Har hund med stri pels, og hund med spisshundpels. Den stri pelsen stikker seg inn i ting uansett. Spisshundpelsen setter seg fast, men går veldig lett av. Flekker og sånn tar du bare en fuktig klut og vasker bort. Anonymkode: 85037...3a3 Vi har en sheltie. Så det er rase med mye pels. Men du er fornøyd med velour sofa? Velour ligner vel litt på microfiber? Anonymkode: 64aeb...7fa
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #4 Skrevet 29. juli 2022 Unger og en Malamute... Vi har skinnsofa. Anonymkode: c368f...466 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #5 Skrevet 29. juli 2022 Ikke la hunden være i sofaen er vell det beste. Kjøp en hundeseng eller saueskinn å ha på golvet ved siden av Anonymkode: ff172...d32 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #6 Skrevet 29. juli 2022 Hunden min får ikke være i sofaen, ganske enkelt. Da slipper man problemet med alt hundehåret som setter seg på gensere og bukser. Hunden lider ikke av å måtte ligge på gulvet. Min hun har to liggeplasser i stuen som er myke, en hundeseng og et pelsteppe. Den foretrekker uansett stort sett å ligge rett på parketten. Det er nok kjøligst, for en hund med så mye pels. Skal hunden være i sofaen, ville jeg valgt en med microfiberstoff. Det fester seg ikke så lett hår i. Men det ligger jo løse hår i sofaen uansett stoff/skinn kvalitet da. Anonymkode: 0db43...240 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #7 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hunden min får ikke være i sofaen, ganske enkelt. Da slipper man problemet med alt hundehåret som setter seg på gensere og bukser. Det problemet har vi, selv om hundene ikke får ligge i sofaen. De går forbi, og pels fester seg fremme på sofaen. Og hår er det overalt uansett.. Anonymkode: 4fa00...5cf
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #8 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Ikke la hunden være i sofaen er vell det beste. Kjøp en hundeseng eller saueskinn å ha på golvet ved siden av Anonymkode: ff172...d32 Pels blir det uansett. Vår hund er mest på gulv, men kommer opp i sofaen innimellom. Men det blir mye pels langs siden på sofaen også. Og så får gjerne vi pels på klær, feks bukseben og vi sitter/ligger i sofa. Det blir pels på sofa uansett. Særlig i røyte periode med langhåret hund. Anonymkode: 64aeb...7fa
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #9 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Det problemet har vi, selv om hundene ikke får ligge i sofaen. De går forbi, og pels fester seg fremme på sofaen. Og hår er det overalt uansett.. Anonymkode: 4fa00...5cf Nettopp! 👍☺️ Anonymkode: 64aeb...7fa
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #10 Skrevet 29. juli 2022 Ekte skinn er det beste. Eco hud er nest best. Vi har hatt begge deler Anonymkode: 8c248...8e5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #11 Skrevet 29. juli 2022 Vi har stoffsofa med vaskbare trekk Anonymkode: ef51f...2d1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #12 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vi har en sheltie. Så det er rase med mye pels. Men du er fornøyd med velour sofa? Velour ligner vel litt på microfiber? Anonymkode: 64aeb...7fa Velour hadde fungert fint med sheltiepels. Anonymkode: 85037...3a3
Helene Skrevet 29. juli 2022 #13 Skrevet 29. juli 2022 Jeg har hatt katt i 30 år, og sverger til skinnsofa. Den kan du tørke av, resten av huset kan du støvsuge. I sofaen kan du ha masse puter eller pledd hvor alt er vaskbart. Med masse farger.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #14 Skrevet 29. juli 2022 Om pelsen ikke havner i sofaen, så havner den andre steder og på gulvet. Via gulvet fester det seg på sokker og inn i klesvasken som også er ganske irriterende 😜 Jeg vil heller råde til å legge pledd på sofaen i de verste periodene og riste de jevnlig ute etter behov. Da får du håret ut! 😅 og gre mye, bedre med hår på børsten, enn overalt i huset. All hår du får vekk med børsen, har du reddet fra å havne overalt andre steder! Jeg pleier også å gre hunden ute, for det flyr jo hår rundt om kring Anonymkode: f82b6...311
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #15 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Velour hadde fungert fint med sheltiepels. Anonymkode: 85037...3a3 Takk for svar! 👍☺️ Velour sofaer er jo fine. 😜 Anonymkode: 64aeb...7fa
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #17 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Om pelsen ikke havner i sofaen, så havner den andre steder og på gulvet. Via gulvet fester det seg på sokker og inn i klesvasken som også er ganske irriterende 😜 Jeg vil heller råde til å legge pledd på sofaen i de verste periodene og riste de jevnlig ute etter behov. Da får du håret ut! 😅 og gre mye, bedre med hår på børsten, enn overalt i huset. All hår du får vekk med børsen, har du reddet fra å havne overalt andre steder! Jeg pleier også å gre hunden ute, for det flyr jo hår rundt om kring Anonymkode: f82b6...311 Har startet med børsting utendørs nå. Pledd eller laken i sofa er nok uansett lurt å bruke i de verste periodene. Uansett hvilket stoff/skinn sofaen er i. Enig i at det setter seg på sokker osv. Irriterende ja. 😜 Anonymkode: 64aeb...7fa
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #18 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En billig en Anonymkode: 20c60...3bf Ja! Enig! Men det må være en som er god å sitte i og som ikke blir segen etter 2 mnd. Anonymkode: 64aeb...7fa
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #19 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Vi har stoffsofa med vaskbare trekk Anonymkode: ef51f...2d1 Men hvor ofte må du vaske trekkene da? Tenker at sofa må vaskes/børstes fri for pels ofte. Daglig kanskje i de verste periodene. Anonymkode: 64aeb...7fa
Sola de Skrevet 29. juli 2022 #20 Skrevet 29. juli 2022 Hadde skinnsofa da min var valp. Den ble ødelagt på et års tid. Deretter hadde jeg tøysofaer. Pelsen ble som vevd inn i stoffene. Tror uansett hvilken sofa du har, med hund, så blir den fort ødelagt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå