Gå til innhold

Tidligere "venninne" har fått jobb i barnevernet. Burde jeg gjøre noe?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En tidligere venninne av meg fra vidergående er utdannet barnevernspedagog. I dag fikk jeg vite av en felles bekjent at hun fått jobb i barnevernet. Denne jenten er kanskje det sykeste mennesket jeg har vært borti. Hun har to forskjellige personligheter, manipulerer andre for egen vinning og bryr seg ikke om andre enn seg selv.

Når jeg først fikk vite at hun skulle utdanne seg til barnevernspedag tenkte jeg at hun ikke ville klare å fullføre utdannelsen grunnet de manglende personlige egenskapene. Nå er jeg helt rystet over at hun skal jobbe med de mest sårbare i samfunnet.

Hun er en lystløgner, elsker makt over andre mennekser og skyr ingen midler for å få det som hun vil. Den jenten man først blir kjent med er totalt forskjellig fra den hun egentig er. Husker at hun tok lappen siste året på videregående, utelukkende betalt av "vennene" hennes. Hun har "lånt" mange tusen kr av meg som hun aldri hadde planer om å betale tilbake. Hun løy trolig også om at hun var blitt utsatt for overgrep. Hun brukte det påståtte overgrepet for alt den var verdt, for å få oppmerksomhet, medlidenhet og goder av de rundt seg. Hun kunne ringe meg midt på natten og true med selvskading hvis jeg ikke kom med røyk til henne asap, selv om jeg bodde 40 min unna.

Jeg er langt i fra den eneste som har "rømt" fra henne. Hun påsto selv at alle vendte henne ryggen fordi hun var et overgrepsoffer, men det er så langt fra sannheten som det går an å komme. Jeg grøsser når jeg tenker på at hun av alle skal sitte å bestemme fremtiden til små uskyldig barn. Burde jeg melde i fra på noen måte?  Og hva skal jeg i så fall si? 

Jeg kjenner INGEN som er mer uegnet enn henne til å jobbe i barnevernet. Men det er jo flere år siden jeg har hatt kontakt med henne. Kan det være en viss mulighet for at hun kan ha forandret seg totalt?

Anonymkode: 949ed...541

• Liker 6
  • Hjerte 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

En tidligere venninne av meg fra vidergående er utdannet barnevernspedagog. I dag fikk jeg vite av en felles bekjent at hun fått jobb i barnevernet. Denne jenten er kanskje det sykeste mennesket jeg har vært borti. Hun har to forskjellige personligheter, manipulerer andre for egen vinning og bryr seg ikke om andre enn seg selv.

Når jeg først fikk vite at hun skulle utdanne seg til barnevernspedag tenkte jeg at hun ikke ville klare å fullføre utdannelsen grunnet de manglende personlige egenskapene. Nå er jeg helt rystet over at hun skal jobbe med de mest sårbare i samfunnet.

Hun er en lystløgner, elsker makt over andre mennekser og skyr ingen midler for å få det som hun vil. Den jenten man først blir kjent med er totalt forskjellig fra den hun egentig er. Husker at hun tok lappen siste året på videregående, utelukkende betalt av "vennene" hennes. Hun har "lånt" mange tusen kr av meg som hun aldri hadde planer om å betale tilbake. Hun løy trolig også om at hun var blitt utsatt for overgrep. Hun brukte det påståtte overgrepet for alt den var verdt, for å få oppmerksomhet, medlidenhet og goder av de rundt seg. Hun kunne ringe meg midt på natten og true med selvskading hvis jeg ikke kom med røyk til henne asap, selv om jeg bodde 40 min unna.

Jeg er langt i fra den eneste som har "rømt" fra henne. Hun påsto selv at alle vendte henne ryggen fordi hun var et overgrepsoffer, men det er så langt fra sannheten som det går an å komme. Jeg grøsser når jeg tenker på at hun av alle skal sitte å bestemme fremtiden til små uskyldig barn. Burde jeg melde i fra på noen måte?  Og hva skal jeg i så fall si? 

Jeg kjenner INGEN som er mer uegnet enn henne til å jobbe i barnevernet. Men det er jo flere år siden jeg har hatt kontakt med henne. Kan det være en viss mulighet for at hun kan ha forandret seg totalt?

Er flere av de der.

Anonymkode: 9c907...122

• Liker 7
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må melde ifra!!!

Anonymkode: 072c8...12a

• Liker 1
  • Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker said:

Dersom alt dette du sier stemmer så vil jeg tro hun har en (relativt alvorlig) personlighetsforstyrrelse. 

Ja. Jeg synes faktisk du skal finne en måte å gi beskjed til arbeidsgiver på. 

Anonymkode: 9bd70...3b0

• Liker 8
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Vet du sikkert at hun løy om overgrep?

Hvis ja: send en bekymringsmelding til arbeidsplass. 

Anonymkode: 0d308...eda

• Liker 2
  • Nyttig 1
Gjest Ghostface
Skrevet

Nei, det er bare barnslig siden du ikke har noe med henne å gjøre.

Gjest Athena Catalina
Skrevet

Dette er ikke bra, skummelt rett og slett at et slikt menneske skal jobbe i barnevernet.  Du må sende en  bekymringsmelding til arbeidsplassen. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vet du sikkert at hun løy om overgrep?

Hvis ja: send en bekymringsmelding til arbeidsplass. 

Anonymkode: 0d308...eda

Nei, det vet jeg ikke sikkert. Har kun en sterk mistanke. 

• Nyttig 1
Skrevet

Barnevernsansatte er kjent for å være syke kjent de selv på kroppen og er vokst opp under dem var i  en begravelse i Desember 2017 til en jeg vokste opp med han ble 29 år 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, det vet jeg ikke sikkert. Har kun en sterk mistanke. 

Hun høres ikke egnet ut i jobben, men jeg ville vært forsiktig med å dra inn overgrepet i dette. Det er forferdelig skadelig å ikke bli trodd. Du vet ikke sikkert, så la den biten ligge. Meld heller ifra om hennes personlighet.

• Liker 11
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Athena Catalina skrev (4 minutter siden):

Dette er ikke bra, skummelt rett og slett at et slikt menneske skal jobbe i barnevernet.  Du må sende en  bekymringsmelding til arbeidsplassen. 

Vurderer sterkt og gjøre det. Kanskje jeg skal ta kontakt med andre som sto henne nær og som også kuttet henne ut. Lettere å være flere når man melder i fra om noe sånt. Blir fort ord mot ord når man står alene.

Jeg vet jo ikke sikkert om hun er like "syk" som den gang, selv jeg tviler på at hun har endret seg veldig. Synes dette er veldig vanskelig! 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Det riktige hadde vært å sagt fra under studiet, da er det skikkethetsvurdering av alle som skal bli barnevernspedagog. At hun har bestått studiet viser at hun ikke er vurdert uskikket. Da synes jeg du skal la være å si noe, for alt hva du vet kan hun ha vokst mye

Endret av Topsi
  • Liker 7
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun sitter ikke alene å bestemmer over barns framtid, vil tro de jobber flere sammen i team. 
Men ja, i en slik type jobb burde du melde fra. De vil ikke gjøre noe med det, men de vil ha det i bakhodet. Og det i seg selv gjør at hun opptrer dårlig overfor noen så vet de historikken hennes 

Anonymkode: b8049...1f7

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun kan jo ha endret seg/vokst opp siden videregående. Hun har kommet seg igjennom studiet, som også har praksis. 

Det blir som du sier, ord mot ord. Mest sannsynlig så taper ditt ord. Hun har jo kommet seg gjennom studiet og intervju. Du kommer mest sannsynlig til å virke hevngjerrig og smågal, sett utenfra. Selv om det du sier er riktig.

Anonymkode: d145e...815

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hun kan jo ha endret seg/vokst opp siden videregående. Hun har kommet seg igjennom studiet, som også har praksis. 

Det blir som du sier, ord mot ord. Mest sannsynlig så taper ditt ord. Hun har jo kommet seg gjennom studiet og intervju. Du kommer mest sannsynlig til å virke hevngjerrig og smågal, sett utenfra. Selv om det du sier er riktig.

Dette.

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, er livredd for at de skal tro at det er jeg som er gal, derfor jeg synes det er vanskelig å skulle melde i fra alene 🙈 og hun kan ha endret seg, selv om jeg tviler litt på det. Håper systemet fungerer såpass godt at de fanger det opp dersom hun misbruker posisjonen sin. Hun var en mester på å lure de rundt seg og hun var godt likt av de som ikke kjente henne godt. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan vet du at hun ikke har vært gjennom behandling, evt medisinering, er velfungerende idag? Det er sikkerhetsvurdering under denne utdannelsen,og vet folk som er kastet ut av studiet på grunn av uegnethet. 

Må si at jeg lurer litt på om du er bitter på grunn av tidligere historie, og ikke helt har kommet deg videre 

Anonymkode: 35741...f02

• Liker 5
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvordan vet du at hun ikke har vært gjennom behandling, evt medisinering, er velfungerende idag? Det er sikkerhetsvurdering under denne utdannelsen,og vet folk som er kastet ut av studiet på grunn av uegnethet. 

Må si at jeg lurer litt på om du er bitter på grunn av tidligere historie, og ikke helt har kommet deg videre 

*Skikkethetsvurdering 

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje det er derfor hun passer så godt i den rollen. Hun opplevde overgrep og fant sin egen overlevelsestaktikk. Det betyr at hun kan kjenne igjen andres, og hos barn så kan det være en veldig nyttig egenskap når barna lyver om hva de blir utsatt for hjemme. Dere er ikke venninner lengre, så du må være forsiktig å komme med krenkende påstander. Jeg er heller ikke samme person som sa jeg var 16-18. Det kalles modning og å vokse opp. 

Anonymkode: 52ffc...948

• Liker 2
Skrevet

"Hun er en lystløgner, elsker makt over andre mennekser og skyr ingen midler for å få det som hun vil".
Hun passer jo perfekt inn i et statlig organ som påstår de bare vil det beste for folk.
De blir ikke å gjøre en dritt! Meld fra så mye du vil! De digger sånne folk! Tro meg! 

• Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...