AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #2 Skrevet 29. juli 2022 Sitat Leaving aside cases where predatory intent or clear psychiatric illness (such as delusions) drive stalking, we typically see a range of reasons for stalking. Most often, people who stalk have a range of distorted beliefs about relationships (“I need to pursue someone for them to love me”, “I am entitled to a relationship”, “chasing him is romantic”), entitlement to contact with someone to pursue them or to resolve a grievance (we are never entitled to contact someone if they do not want us to), high levels of hostility, difficulties with attachment (i.e., high levels of anxiety about relationships and a worry about rejection), problems with assertive communication, difficulties accepting negative emotion (“if I just win her/him back, I won’t have to feel this pain”), a ruminative cognitive style (i.e., thinking about something repeatedly), poor social supports and over-reliance on a relationship, difficulties with problem-solving or inhibiting action (I often see this in cases where barrages of text messages have been sent), difficulties with managing strong emotion and anger, and substance use (though the latter is a facilitator, not a cause). Du kan lese mer her: https://www.psychologytoday.com/us/blog/prisons-and-pathos/202105/stalking-its-not-always-the-stranger-in-the-bushes?amp Og her: https://www.webmd.com/sex-relationships/features/mind-stalker-why-torment-someone https://www.stalkingriskprofile.com/what-is-stalking/types-of-stalking Anonymkode: f5d01...791 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #3 Skrevet 29. juli 2022 Jeg hadde stalker når jeg var yngre. Han fulgte meg hjem fra skolen, sto og ventet på meg utenfor klasserom, gjemte seg på do for å overraske meg. Han fanget meg og klådde på meg, kysset meg og jaget meg. Så kom han hjem til meg naken og ropte navnet mitt gjentatte ganger. Han banket opp alle jeg snakket med på skolen. Det hadde sikkert gått lengre hvis ikke familien min hadde flyttet. (Dette var før Internett) Anonymkode: c9141...ee6 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #4 Skrevet 29. juli 2022 Kan noen forklare mer om de som er forelsket eller besatt å de som er The predator. Vet ikke hvilken av dem men en av dem Anonymkode: 4ac88...630 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #5 Skrevet 29. juli 2022 Se Stacey Dooleys dokumentar om stalking på nrk! Anonymkode: 50929...5ea 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #6 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Se Stacey Dooleys dokumentar om stalking på nrk! Anonymkode: 50929...5ea Ser på den nå. Ironisk nokk løp jeg just rundt å lette etter kamera😳 Føles ut som jeg er på vei til å bli gal men blir heeelt paranoid av dette Anonymkode: 4ac88...630
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #7 Skrevet 29. juli 2022 Synes det er rart at han vet når jeg er ute Anonymkode: 4ac88...630
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå