Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dere som har opplevd sa eller ma, og hvor aborten hendte relativt tidlig (før uke 9), når fikk dere første eggløsning og hvor raskt ble dere gravide igjen? 

Og, betyr det noe hvor mye som kommer i starten i forhold til hvor lenge man blør? Jeg blødde i dag massive mengder blodklumper, blod og selve fosteret kom også ut. Etter det har jeg knapt blødd noe, bare litt hver gang jeg er på do. Betyr dette at jeg nesten er ferdig og har blødd ut det meste? Eller blør mange lenge (flere uker) uansett?

Anonymkode: 7a14c...ffa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei:) 

jeg hadde en MA må i vinter. Det ble oppdaget i uke 12, men fosteret døde 8+5. 

jeg blødde i 12 dager, der jeg blødde ganske kraftig i 4-5 dager og spottet etterpå. Fikk mensen tilbake etter 4 uker og 3 dager, så eggløsning 2,5 uke etter første blødningsdag av aborten. Jeg er gravid nå, men dette er ivf, så kan ikke svare på hvor kjapt det går naturlig. 

Trist å høre at du mistet, håper det går bra med deg. ❤️ Krysser fingrene for at du blir gravid igjen kjapt :)

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde enormt mye første dagen, så var det tilsvarende mens. Ble gravid igjen på tredje forsøk (tredje måned) etter :) 

Anonymkode: eac92...e74

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg blødde masse i 2 dager (ma oppdaget i uke 10 på ul og døde i uke 6) så mer normal mens i 5 dager, deretter småblødninger til det var gått omtrent 2 uker. 

Fikk mensen igjen etter rundt 4 uker. Neste EL var barnet sykt, så da fikk vi ikke prøvd, og den etter der hadde vi corona hele gjengen, men den 3. EL fikk vi prøvd og da ble jeg gravid. 

Anonymkode: b6494...366

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
høydepunkt1234 skrev (49 minutter siden):

Hei:) 

jeg hadde en MA må i vinter. Det ble oppdaget i uke 12, men fosteret døde 8+5. 

jeg blødde i 12 dager, der jeg blødde ganske kraftig i 4-5 dager og spottet etterpå. Fikk mensen tilbake etter 4 uker og 3 dager, så eggløsning 2,5 uke etter første blødningsdag av aborten. Jeg er gravid nå, men dette er ivf, så kan ikke svare på hvor kjapt det går naturlig. 

Trist å høre at du mistet, håper det går bra med deg. ❤️ Krysser fingrene for at du blir gravid igjen kjapt :)

Du fikk tilbake eggløsning raskt! Har lest det kan ta opptil 4-6 uker, håper det går raskt her også.

Håper alt går bra for deg i denne graviditeten. 😊

Skrevet

Jeg blødde mye i ca noen dager og fikk ikke tilbake eggløsning før det hadde gått ca to mnd tror jeg (?) Jeg hadde en SA i februar i år og fikk tilbake syklus i april ca, og ble gravid igjen nå i juli bare 5mnd etter SA 😅 men jeg var ganske tidlig på vei da jeg hadde en SA

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du fikk tilbake eggløsning raskt! Har lest det kan ta opptil 4-6 uker, håper det går raskt her også.

Håper alt går bra for deg i denne graviditeten. 😊

Ja det gikk overraskende kjapt! Var med gynekolog 2 uker etter alt var ute, og hun så at det var et egg klart :) hun sa også at når kroppen får ordne opp selv (uten medisiner eller kirurgi) så går det ofte kjappere å komme i syklus igjen. Og at det ikke lå igjen noen rester, det hadde mye å si. 
håper det går like kjapt for deg 🥰

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...