Gå til innhold

Håndklær: Alle like? To og to? Ingen like?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

...så mange fine håndklær, og så lite plass! Dere som bryr dere om sånt: Har dere en regel for hvordan dere kjøper håndklær?

Anonymkode: 8f2b0...906

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke så ofte jeg kjøper håndklær, men de vi har er i samme fargeskala. 

Anonymkode: cf450...98a

AnonymBruker
Skrevet

Har alle i samme farge, enklest med vask da, alle går samtidig i vaskemaskinen.

Anonymkode: 1828d...f2c

Skrevet

Kjøper kun grå. Har ingen skap på badet, kun åpne hyller, og synes det blir rotete med håndklær i forskjellige farger.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har to og to. Venninna mi har alle like. Kommer an på hva du synes er greit selv.  Penest når det er litt harmoni.

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke kjøpt håndklær på over femten år. Totalt har jeg kjøpt 2 håndklær i hele mitt voksne liv.

Så her er alle ulike. Noen er arvet, et par har blitt med fra kollektiv. To har jeg kjøpt og fem er etterlatt her. Sånn cirka.

Anonymkode: a03a2...632

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

I-landsproblem

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Har ikke kjøpt håndklær på over femten år. Totalt har jeg kjøpt 2 håndklær i hele mitt voksne liv.

Så her er alle ulike. Noen er arvet, et par har blitt med fra kollektiv. To har jeg kjøpt og fem er etterlatt her. Sånn cirka.

Samme her :) Har en haug med "sydenhåndklær" i tillegg til de vanlige, blandet i. Så der er liverpool og svampebob og justin bieber og fake chanellogo...salig blanding. Who cares? 🤔 får ofte i julegave også. Vi har lukkede skap på badene våre, så bryr meg ikke om ulike. 

Når ungene har svømming på skolen velger de ofte de mest fargerrike og spesielle, så de lett kjenner de igjen på dusjknaggene.

Anonymkode: 1e6c1...ad5

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har fullstendig kaos - alle mulige farger, motiver, størrelser, alder og kvaliteter. Jeg irriterer meg over det og har lyst å kvitte meg med alle og kjøpe helt nye sett av håndklær til hele familien - da i litt forskjellige farger sånn at vi ikke tar feil, men i duse lignende farger som kan vaskes sammen. Men det føles så bruk-og-kast og unødvendig å kaste håndklær som tross alt er fullt brukelige. Og ingen vil jo ha slitte brukte håndklær. 

Anonymkode: c44b3...f7b

AnonymBruker
Skrevet

Det er greit å ha forskjellige badehåndduker, så vi vet hvem sin håndduk det er. Det hadde selvfølgelig ikke vært et problem hvis alle hengte håndduken på sin plass, men det er visst vanskelig.

Vi har stort sett to eller tre like badehåndduker, siden vi kjøper flere om gangen. Man føler liksom ikke behov for bare en ekstra håndduk. Noen ganger er det også 3 for 2 tilbud, akkurat når man innser at man trenger flere.

Til hender har vi fire like og to i en annen nyanse, i tillegg til diverse fra da vi flyttet fra våre respektive barndomshjem. Det spiller egentlig ingen rolle, siden vi ikke bruker mer enn en om gangen. Men det ser veldig fint ut i skapet.

Anonymkode: 526f2...a14

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er greit å ha forskjellige badehåndduker, så vi vet hvem sin håndduk det er. Det hadde selvfølgelig ikke vært et problem hvis alle hengte håndduken på sin plass, men det er visst vanskelig.

Vi har stort sett to eller tre like badehåndduker, siden vi kjøper flere om gangen. Man føler liksom ikke behov for bare en ekstra håndduk. Noen ganger er det også 3 for 2 tilbud, akkurat når man innser at man trenger flere.

Til hender har vi fire like og to i en annen nyanse, i tillegg til diverse fra da vi flyttet fra våre respektive barndomshjem. Det spiller egentlig ingen rolle, siden vi ikke bruker mer enn en om gangen. Men det ser veldig fint ut i skapet.

Anonymkode: 526f2...a14

Må bare si at det med å ikke klare å «huske» hvilket håndkle som er sitt var et problem her også…😳

Tilslutt fikk jeg laget merkelapper (https://www.clasohlson.com/no/Hjem/Kontor/Merkemaskiner/c/1472) med navnet på barna som er plassert på flisene over hver sin knagg. Bare å ta av når de har lært seg…😅

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kun badehåndklær i flere farger, men samme str på alle. Elsker å tørke meg med store håndklær.

Anonymkode: 2cb83...ac0

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Thomasine said:

Må bare si at det med å ikke klare å «huske» hvilket håndkle som er sitt var et problem her også…😳

Tilslutt fikk jeg laget merkelapper (https://www.clasohlson.com/no/Hjem/Kontor/Merkemaskiner/c/1472) med navnet på barna som er plassert på flisene over hver sin knagg. Bare å ta av når de har lært seg…😅

Vi har merkete knagger, men det hjelper ingenting 😆 Jeg er minst like ille som mann og barn så kan ikke klage. 

Skrevet

Bor alene, med typen her i helgene. Har to like som jeg fikk til jul året jeg flytta hit, har et som jeg tror kom med lasset da jeg flytta fra eksen, to like men slitte som jeg fikk med meg fra mamma som planen var og kaste når jeg fikk de to nye, men kom aldri så langt. Så har jeg et som typen hadde med seg en gang etter vi var ute på noe. Sååå har jeg 3 stk til tørk av hender/tørke av føtter etter fotbad. Katten har og et da det regner mye her og eventuelt jeg må ta han i dusjen. 

Håndklær for alle penga 😵💫😂

AnonymBruker
Skrevet

Når jeg kjøper håndklær, kjøper jeg alltid hvite. I skapet er det dog diverse farger, da vi har fått og vunnet håndklær. Bruker dem til de er utslitt, så da er det et fargekaos på badet enn så lenge.

Anonymkode: 89042...7cd

• Hjerte 1
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mannen valgte en farge, jeg en annen, og resten er gjestehåndklær i liten størrelse. Mest for å slippe at mannen bruker mitt 😅

Dusjhåndklær har vi ikke noe system på, bortsett fra at vi foretrekker forskjellige størrelser 

Anonymkode: 0308f...d23

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har 4 grå og 4 beige, mannen hadde 5 sorte når vi flyttet sammen. Det er de vi har, og kommer til å ha i mange år til.

Anonymkode: 6c652...5ad

Skrevet

Jeg har håndklær i mange forskjellige farger og størrelser.😊

• Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Vi har merkete knagger, men det hjelper ingenting 😆 Jeg er minst like ille som mann og barn så kan ikke klage. 

😂 Ja, da får dere ha lykke til😃

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Sånn er det her og. De jeg flytta med på hybel som 17åring og allerede hadde vært brukt i 10+ år hjemme har nå stort sett gått ut av sirkulasjon - de kunne man omtrent se gjennom på slutten. Men det er ett som fortsatt holder koken. Vet at jeg fikk det i gave før jeg fylte ti, jeg er nå 44. Det er ingen håndklær som er like, men alle går i samme vask. Hvis jeg har hatt noen veldig fargesterke nye håndklær (kids har typisk fått med navn på i gave) har de blitt vaska uten lyse håndklær noen runder. Jeg har ikke tørketrommel. Mulig derfor håndklærne varer så lenge. 

Matchende håndklær og hvordan det ser ut i skapet er helt likegyldig for meg. Og det har vært gull verdt å ha masse håndklær i oppveksten til barna; sykdom, tisseuhell, plaskebasseng og nabounger, finværsperioder med mye strand osv. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...