AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #1 Skrevet 29. juli 2022 Dette er et fint forum for å få råd fra ulike type mennesker, men hvilken råd har du fått fra kvinneguiden? Hvilken konsekvenser fikk det for deg, negative og positive. Jeg har fått mange positive råd og kommet godt ut av det Anonymkode: 58f2d...57e 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #2 Skrevet 29. juli 2022 Samme her, har fått mange gode råd (ikke alltid jeg har klart å følge dem da). Noen ganger hjelper de meg å se det fra den andre sin side. Så lenge JEG beskriver situasjonen så virkelighetsnært som mulig. Anonymkode: 42c40...0b5 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #3 Skrevet 29. juli 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Samme her, har fått mange gode råd (ikke alltid jeg har klart å følge dem da). Noen ganger hjelper de meg å se det fra den andre sin side. Så lenge JEG beskriver situasjonen så virkelighetsnært som mulig. Anonymkode: 42c40...0b5 Helt enig:) har fått mange råd jeg ikke har likt, men som har vært riktig og måtte se meg selv litt i speilet og innrømme at de hadde rett. Og så har jeg fått råd der jeg tenkte at det var helt spot on og fått det bedre av å følge det Anonymkode: 58f2d...57e 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #4 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Dette er et fint forum for å få råd fra ulike type mennesker, men hvilken råd har du fått fra kvinneguiden? Hvilken konsekvenser fikk det for deg, negative og positive. Jeg har fått mange positive råd og kommet godt ut av det Anonymkode: 58f2d...57e Nylig en som gikk på en kjempesmell da hun fikk det universelle rådet "dump han uansett årsak" på KG. Skrev om fortvilelsen og angeren med å sitte alene i en 1-roms med ungen. Så ta det du får med en klype salt. Vær forsiktig med den du hører på. Anonymkode: 297c2...f24 2
Gjest Warrior Skrevet 29. juli 2022 #5 Skrevet 29. juli 2022 Fått mange gode råd og noen har hjulpet meg, og noen ikke. Ikke alle råd hjelper men det kan man ikke forvente heller. Noen har jeg ikke klart å følge og det er også normalt.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #6 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nylig en som gikk på en kjempesmell da hun fikk det universelle rådet "dump han uansett årsak" på KG. Skrev om fortvilelsen og angeren med å sitte alene i en 1-roms med ungen. Så ta det du får med en klype salt. Vær forsiktig med den du hører på. Anonymkode: 297c2...f24 Man må bruke hodet selv. Anonymkode: 42c40...0b5 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #7 Skrevet 29. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Nylig en som gikk på en kjempesmell da hun fikk det universelle rådet "dump han uansett årsak" på KG. Skrev om fortvilelsen og angeren med å sitte alene i en 1-roms med ungen. Så ta det du får med en klype salt. Vær forsiktig med den du hører på. Anonymkode: 297c2...f24 Oi ja den var drøy. Du har helt rett i at man må vurdere selv tilslutt, og velge de rådene som føles rett. Anonymkode: 58f2d...57e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #8 Skrevet 29. juli 2022 1 minutt siden, Warrior said: Fått mange gode råd og noen har hjulpet meg, og noen ikke. Ikke alle råd hjelper men det kan man ikke forvente heller. Noen har jeg ikke klart å følge og det er også normalt. Absolutt ts Anonymkode: 58f2d...57e
Silva Pluvialis Skrevet 29. juli 2022 #9 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Oi ja den var drøy. Du har helt rett i at man må vurdere selv tilslutt, og velge de rådene som føles rett. Anonymkode: 58f2d...57e Ja, det var jo en som skrev at hun hadde tatt ut skilsmisse fordi kg sa det. Da har det gått litt langt. Man kan ikke ta en så viktig avgjørelse basert på hva fremmede mennesker, som ikke kjenner til hele historien, skriver på et nettforum. Man må være litt kritisk. 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #10 Skrevet 29. juli 2022 Det har hendt noen ganger at jeg har prøvd å be om råd, og da har jeg vært nøye med å beskrive problemstillingen så saklig og ordentlig som mulig. Noen kan svare at de kjenner seg igjen i det jeg forteller, men de har kanskje ikke så mye råd om hva jeg skal gjøre. Mens andre har anklaget meg for å innbille meg ting eller dikte opp en historie, dvs. lyve; eller at jeg er en kjip person som er skyld i egne problemer. Det er nå så at man er ansvarlig for sitt eget liv, men det er faktisk ikke alt i livet man kan kontrollere; og noen ganger er det fint å bare kunne lufte tanker og meninger uten å få kjeft. Anonymkode: 959c9...00a 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #11 Skrevet 29. juli 2022 24 minutter siden, Tvillingsjel said: Ja, det var jo en som skrev at hun hadde tatt ut skilsmisse fordi kg sa det. Da har det gått litt langt. Man kan ikke ta en så viktig avgjørelse basert på hva fremmede mennesker, som ikke kjenner til hele historien, skriver på et nettforum. Man må være litt kritisk. Det er fryktelig, sånne avgjørelser skal være en selv som tar men man kan ta med gode råd på veien. Høres ut som vedkommende var rimelig fortvilet på et vis om KG avgjorde det. Anonymkode: 58f2d...57e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #12 Skrevet 29. juli 2022 20 minutter siden, AnonymBruker said: Det har hendt noen ganger at jeg har prøvd å be om råd, og da har jeg vært nøye med å beskrive problemstillingen så saklig og ordentlig som mulig. Noen kan svare at de kjenner seg igjen i det jeg forteller, men de har kanskje ikke så mye råd om hva jeg skal gjøre. Mens andre har anklaget meg for å innbille meg ting eller dikte opp en historie, dvs. lyve; eller at jeg er en kjip person som er skyld i egne problemer. Det er nå så at man er ansvarlig for sitt eget liv, men det er faktisk ikke alt i livet man kan kontrollere; og noen ganger er det fint å bare kunne lufte tanker og meninger uten å få kjeft. Anonymkode: 959c9...00a Dette har du helt rett i. Vi kommer ofte her for å lufte, dele og få innspill. Man er sårbar selv om man er anonym. Noen er ute etter å såre og de finner man overalt andre er genuint interessert i å hjelpe og gi råd. Ts Anonymkode: 58f2d...57e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #13 Skrevet 29. juli 2022 Stort sett er folk balanserte. Men de kan jo bare gi råd om det de vet og får info om i tråden. Kanskje har personen veldig gode kvaliteter selv om andre ting kunne vært mye bedre. Kanskje er noe "off" som er vanskelig å sette fingeren på. Kanskje tviler en generelt på alt, eller motsatt stoler på andre for mye. Kanskje ens egen erfaring ligner ting andre har opplevd, kanskje ikke. En må bare tenke som med venner at de ikke vet alt, men kanskje noe. Anonymkode: ddd57...9fb
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #14 Skrevet 29. juli 2022 Fikk mange råd som var helt like når jeg hadde vondt i ryggen , prøvde rådet alle var enige i å endte med prolaps å nerve i klem 🤪 ellers beste rådet var å komme meg til legen etterpå 😊 fikk også råd om å ikke høre på legen får legen tok feil å da kom ei annen med ett godt råd å overse hun som sa det😂 å ja legen hadde rett!😂 Anonymkode: 6d466...f35
Gjest AprilRyan Skrevet 29. juli 2022 #15 Skrevet 29. juli 2022 Jeg har fått noen gode råd og andre dårlige, men jeg spør som oftest om erfaringer siden folk ikke kjenner meg eller situasjonen godt nok til å kunne svare godt. Det spørs litt hva det er da. Av og til spør jeg allikevel. De beste rådene er fra de som leser innlegget og ikke blander inn alle de dårlige erfaringene de sitter med. Klart noen kan bli påminnet om noe de har opplevd, men det betyr ikke at det er det samme. Jeg tenker at man gjerne kan spørre andre, men så er det ikke sånn at selv om andre sier at du må gjøre ditt og datt så skal du gjøre det. Man må stole på seg selv, men kanskje andres erfaringer og råd kan hjelpe en til å reflektere rundt situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #16 Skrevet 29. juli 2022 Fikk beskjed om å roe meg ned og tenke om det egentlig var så ille som jeg påstod, en gang jeg klaget over noe kjæresten hadde gjort. Det var som et slag i trynet der og da, siden jeg skrev innlegget med håp om å få sympati, men det var faktisk akkurat det jeg trengte og jeg tok en ordentlig realitetssjekk. Enig i at man generelt skal svare hensynsfullt og slikt, men av og til er det bra om noen snakker rett fra levera❤️ Anonymkode: 4052f...035 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #17 Skrevet 29. juli 2022 Jeg fikk ikke akkurat god råd, men fikk mot til meg etter at jeg oppretta en tråd om leietaker som fikk samboer på slutten av oppsigelsesperioden. Denne samboeren var voldelig og dømt for drap, drapsforsøk og mere. Det var ikke aktuelt å ha denne personen i hus lenger. Oppmuntrende ord hjalp meg til å hive ut leietakeren fra helvete. Anonymkode: 0ff48...ee4 2
Gjest Suzanne Skrevet 29. juli 2022 #18 Skrevet 29. juli 2022 Spør sjelden om råd her, men danner meg et slags bilde av en oppdiktet versjon av en kvinneguide. Det bildet er temmelig trist, og jeg blir ofte lei meg over innlegg og kommentarer som skrives på KG. Jeg trodde bedre om mine medsøstre😞. Har alltid trodd at kvinner er smartere enn det som kommer frem her på forumet. Kvinneguiden var et fint sted da det ble lansert. Før fikk jeg konkrete svar, evt personlige meldinger. Nå er det stort sett bare synsing fra anonyme brukere. Jeg uttaler meg bare om problemstillinger jeg kan relatere meg til. Natta til dere fine damer der ute. Hvis vi står sammen, kan vi flytte fjell. Lots of LoveS
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #19 Skrevet 29. juli 2022 Eksen min spurte KG om råd en gang etter en uenighet mellom oss og tråden tok fullstendig av med folk som var på både hans og min side. Konklusjonen vår ble vel egentlig at når så mange folk (det var hundrevis av svar i tråden, handlet om hva som var greit/ikke greit å gjøre i et forhold) ikke kom i nærheten av å gi et klart svar, var det ingen av oss som hadde mer rett enn den andre og vi fant en måte å legge ballen død. Sånn ellers har jeg ikke spurt så mye om råd når det kommer til samliv osv., men jeg liker å hive meg med og stemme i når hele forumet er enig i at kjæreste/date/samboer/mann++ til trådstartere er helt ubrukelige, for det fins utrolig mange ubrukelige menn der ute 😆 Anonymkode: ff494...f43 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #20 Skrevet 30. juli 2022 Til TS: er du den personen som tidligere har annonsert at du skal skrive bok om kg, der du skal klippe og lime fra svarene? Anonymkode: 53037...22b 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå