Gå til innhold

Utsettelse av mensen

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Er det dumt å utsette menstrasjonen flere ganger etter hverandre? Altså å begynne rett på nytt brett eller ny p-ring (for min del) i steden for å ta et opphold og få mensen.

Hva pleier dere å gjøre? Før da jeg gikk på pilla hadde jeg opphold mellom annet hvert brett, men nå går jeg på p-ringen (litt tryggere) og jeg synes mensen er bare slit.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gamle Alex
Skrevet

Kroppen har nok ikke veldig godt av og bli "manipulert " med mange ganger , men prøv med spiral, mange mister mensen helt da

Skrevet

Jeg spiser to brett med piller og så får jeg mensen. Jeg har ikke turt å utsette mer enn to mnd om gangen. Men dette gjør jeg hver gang. Er så drittlei mensen!

Skrevet

Er ikke så lenge siden jeg leste at dette ikke har noe å si. Mensen en får når en går på p-piller og andre hormon prevesnjon er kunstig, derfor skal det ikke ha noe å si at en hopper over den.. I følge den legen som uttalte seg om dette kan man hoppe over mensen så ofte man vil..

Gjest *kosejoker*
Skrevet

Det samme har jeg hørt, Milah. Flere ganger faktisk... :klø:

Skrevet

Har hørt det samme som kosejoker og Milah, så jeg har ikke mensen jeg... får på Yasmin p-piller og eter de uavbrutt.

Skrevet

Spiser Cerazette minpiller og jeg har ikke hatt mensen siden i januar.

Skrevet (endret)

borte

Endret av -sandra-
Skrevet

I flg min lege må man ikke finne på å gjøre noe slikt fordi man får en altfor stor hormondose.

Og nå er plutselig p-plaster kjempefarlig, før det var det p-sprøyta og før det igjen var det en viss høydosert p-pille. Husker hvordan p-plasteret ble skrytt opp i skyene da det først kom på markedet.

Vet faen ikke hvem jeg skal tro på lenger.

Skrevet

Jeg kan utsette et halvt år, da kommer det mens uansett om jeg vil eller ikke

• 2 uker senere...
Skrevet

Var en av dere her som skriver at man kan hoppe over mensen så ofte man vil osv...

Det må jo finnes noe begrensning for hva som er bra for kroppen og ikke da, hvis ikke ville jo alle gnagd p-piller uten stans da... ingen som egentlig liker å ha mensen liksom!

For min del bruker jeg som regel å ta 2 brett før jeg tar en pause!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...