AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #1 Skrevet 29. juli 2022 …hadde du vært redd for at det var kjønnsvorter/resultat av overgrep? Det er ei 6 år gammel jente med innsiden av lårene fulle av vorter. (For ordens skyld er det ikke mitt barn, men et barn i familien, og vi er bare noen voksne her som sitter og tenker høyt - vi har verken barn eller helsefaglig bakgrunn selv så vi har bokstavelig talt ikke peiling på hva vi snakker om) Anonymkode: 22dd1...6ba
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #3 Skrevet 29. juli 2022 Men ser kjønnsvorter sånn ut? Anonymkode: 028cd...783
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #4 Skrevet 29. juli 2022 Mollusker. Datteren min på 3 har det. Anonymkode: 39267...068
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #5 Skrevet 29. juli 2022 Helt sikkert mollusker, dattera vår har hatt det, og det smitter til andre kontaktflater på kroppen. Ble heldigvis kvitt skiten! Anonymkode: 66cf7...11a 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #6 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Men ser kjønnsvorter sånn ut? Anonymkode: 028cd...783 Niks. De er heller ikke på innsiden av lårene. TS: Hva med å google "kjønnsvorter" og få svar på 5 sekunder fra offentlig helsekilder i stedet for å sitte å spekulere i såpass grove ting? Anonymkode: f518b...12c 1 6
anonymLala Skrevet 29. juli 2022 #7 Skrevet 29. juli 2022 (endret) Kan godt være mollusker ja. Hadde det da jeg var liten selv, barneskolen. Husker det så mer ut som vorter enn de bildene heg finner ved søk. Fikk de også på innsiden av låra og albuen om jeg husker rett. Måtte punkteres med en kanyle og sette plastertape over før det ga seg, men dette var på 90-tallet. Foreldrene burde ta med barnet til legen så behandling kan settes i gang. Jeg har for øvrig enda arr etter den største på innsiden av kneet, ca 25 år etter. Du kan jo spør foreldrene selv og tipse de om det. edit: de er ganske plagsomne og gnisser gjerne ved gange. Som barn vet du ikke at det finnes løsninger på slikt, men husker det var en enorm lettelse når de forsvant. Håper virkelig du får dette barnet til legen så hun/han får hjelp. Endret 29. juli 2022 av anonymLala 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #8 Skrevet 29. juli 2022 Nei, som de andre over så ville jeg tenkt at det var mollusker. Kjønnsvorter sprer seg vel kun i slimhinnene? Altså ikke på den typen hud som er på låret. Anonymkode: a29ca...42f
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #9 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Niks. De er heller ikke på innsiden av lårene. TS: Hva med å google "kjønnsvorter" og få svar på 5 sekunder fra offentlig helsekilder i stedet for å sitte å spekulere i såpass grove ting? Anonymkode: f518b...12c Vi googlet det, og det var ikke enstydig - noen engelske helsekilder sa også at legen vil forsøke å sjekke om det har vært overgrep ved vorter på innsiden av lårene til barn 🤷🏻♀️ Anonymkode: 22dd1...6ba 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #10 Skrevet 29. juli 2022 Kan vel også være skin tags? Jeg hadde flere på innsiden av lårene og i rumpesprekken. Trodde selv det kunne være kjønnsvorter, vikarlegen min trodde det samme, men min faste og noe mer erfarne lege konkluderte med at det var skin tags og skar de av med lokalbedøvelse. Anonymkode: 9431e...a4a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #11 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan vel også være skin tags? Jeg hadde flere på innsiden av lårene og i rumpesprekken. Trodde selv det kunne være kjønnsvorter, vikarlegen min trodde det samme, men min faste og noe mer erfarne lege konkluderte med at det var skin tags og skar de av med lokalbedøvelse. Anonymkode: 9431e...a4a https://www.lommelegen.no/hud/artikkel/hudtagger-fibroepiteliale-polypper/70288806 Anonymkode: 9431e...a4a
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #12 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Vi googlet det, og det var ikke enstydig - noen engelske helsekilder sa også at legen vil forsøke å sjekke om det har vært overgrep ved vorter på innsiden av lårene til barn 🤷🏻♀️ Anonymkode: 22dd1...6ba Så i stedet for å anta at dette er noe langt vanligere, så går dere ut fra at det er kjønnsvorter, og at vedkommende er misbrukt? Har dere noen som helst grunn til å mistenke at dette barnet blir misbrukt, eller ser dere en hudlidelse på innsiden av lårene og går rett til å tro det må skyldes overgrep? Hvorfor spør dere ikke barnets foreldre i stedet for å spekulere? Anonymkode: 4c418...46e 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #13 Skrevet 29. juli 2022 Sier som de andre, mest sannsynlig mollusker. Veldig vanlig og sprer seg. Det kan se ut som vorter, men er lettere å bli kvitt. Hvorfor tenker dere det verste egentlig? Noen spesiell grunn til det? Og kjønnsvorter finnes ikke på huden på låret. Det smitter ikke sånn. Anonymkode: 49efb...2c3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #14 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Så i stedet for å anta at dette er noe langt vanligere, så går dere ut fra at det er kjønnsvorter, og at vedkommende er misbrukt? Har dere noen som helst grunn til å mistenke at dette barnet blir misbrukt, eller ser dere en hudlidelse på innsiden av lårene og går rett til å tro det må skyldes overgrep? Hvorfor spør dere ikke barnets foreldre i stedet for å spekulere? Anonymkode: 4c418...46e Foreldrene sa (uten at vi trengte å spørre) at de ikke hadde sjekket med lege. Vi antar at det er noe vanlig men lurte på om det var mulig at det var noe annet - vi går selvsagt ikke rett til å tro noe som helst, slutt å overdriv Anonymkode: 22dd1...6ba
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #15 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Foreldrene sa (uten at vi trengte å spørre) at de ikke hadde sjekket med lege. Vi antar at det er noe vanlig men lurte på om det var mulig at det var noe annet - vi går selvsagt ikke rett til å tro noe som helst, slutt å overdriv Anonymkode: 22dd1...6ba Men hvorfor skal en gjeng med voksne sitte og diskutere og google når foreldrene ikke er veldig bekymret? Hvorfor tro at det er kjønnsvorter når det finnes utallige andre hudlidelser å velge i? Anonymkode: 4c418...46e 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #16 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Men hvorfor skal en gjeng med voksne sitte og diskutere og google når foreldrene ikke er veldig bekymret? Hvorfor tro at det er kjønnsvorter når det finnes utallige andre hudlidelser å velge i? Anonymkode: 4c418...46e Vi tror ikke, vi lurte på (bare jeg og mannen min som snakker oss to i mellom) om det var noe å tenke på Stor forskjell. Du snakker som om vi har konkludert med noe, så slapp helt av. Anonymkode: 22dd1...6ba 1
Grüner Skrevet 29. juli 2022 #17 Skrevet 29. juli 2022 anonymLala skrev (5 timer siden): Mollusker kanskje? Det var det jeg tenkte på også 😉.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå