Gå til innhold

Dere som jobber med barn..

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere når barna absolutt nekter å gjøre som du sier? 

Jeg har fått meg jobb som barnehage assistent for et vikarbyrå. Jeg reiser til forskjellige barnehager hver dag, og de er ofte veldig opptatt så ingen rekker å lære meg noe særlig. Det er greit, jeg klarer meg som oftest bra, men jeg hadde en veldig ubehaglig opplevelse som jeg vil unngå neste gang. 

Ute tiden var over og alle barna skulle gå inn. Når vi kommer inn tar vi opptelling og det mangler to barn (5år). Jeg blir da sendt ut igjen for å finne de og tvinge de inn. De lekte ute og nektet abslott å bi med inn igjen uansett hva jeg prøvde på.  De løp rundt og prøvde å stikke av og alt mulig. Til slutt løfter jeg de ned fra stativet og sier gå inn, tar ut armene og geleider de bort til døren med hendene utstrakt rett bak de for at de ikke skal snu seg og løpe igjen. Da prøver den ene og bråsnu, går rett inn i armenen min, snubler på bakken og faller rett ned i bakken. Han hopper opp og beskylder meg for å ha dyttet han. Han fortsetter med disse beskyldningene og forteller alle de voksne og barna at jeg dyttet hardt i ryggen så han falt, bare fordi de ikke ville gå inn. Jeg aviser dette og forteller igjen og igjen hva som skjedde, men gutten forteller det til foreldrene og slik også. Ente opp med møte med barnehage sjefen der jeg måtte forklare meg. Hvorda kan jeg håndtere sånne situasjoner? 

Anonymkode: 50d7f...229

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror det er vanskelig å få tillitt eller autoritet hos barna når du er helt ny og bare innom. 

Jeg tror du ville blitt en bedre arbeider hvis du jobbet ett sted. Å jobbe i barnehage handler mye om å bygge relasjon med barna. Vikarer som bare er innom blir ikke trygge for barna 

Anonymkode: a21e8...fc4

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er "velsignet" med resting bitch face, så er få barn som tør å utfordre meg🤣 What I say, goes. Har også en litt mørkere stemme enn kvinner flest, så det hjelper sikkert også. Er forøvrig utdannet barnehagelærer, har egne barn, og passer stadig andres barn. Opplever sjelden unger som tør å yppe med meg😆

Anonymkode: 4fe78...049

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kunne skrevet mye, men har ferie. Orker ikke tenke jobb nå 

Anonymkode: e52c0...663

• Liker 1
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tror det er vanskelig å få tillitt eller autoritet hos barna når du er helt ny og bare innom. 

Jeg tror du ville blitt en bedre arbeider hvis du jobbet ett sted. Å jobbe i barnehage handler mye om å bygge relasjon med barna. Vikarer som bare er innom blir ikke trygge for barna 

Anonymkode: a21e8...fc4

Ikke alltid. Jeg var ringevikar i en barnehage en gang. Jeg var vedlig populær hos barna. Det var alltid meg de kom til for å lese bok f.eks. Da satt de tett inntil meg og hørte på når jeg leste for dem.

Anonymkode: 15b00...dc7

AnonymBruker
Skrevet

Var du helt ny denne dagen? Om du ikke føler deg komfortabel i slike situasjoner så kan du be om at en av de faste går ut og henter barna. 

Anonymkode: 891a7...59f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Ikke alltid. Jeg var ringevikar i en barnehage en gang. Jeg var vedlig populær hos barna. Det var alltid meg de kom til for å lese bok f.eks. Da satt de tett inntil meg og hørte på når jeg leste for dem.

Anonymkode: 15b00...dc7

Altså ble du "spist opp" av de utrygge barna som går for nærhet når de søker trygghet istedenfor de som dytter, spytter, slår og skriker for å teste grenser. Samme grunn, forskjellige metoder fra barna.

Anonymkode: d1618...ff6

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

I utgangspunktet ville vi aldri satt en vikar til å gjøre det 🤦🏻‍♀️

Som en nevner over, det handler om relasjoner. Har sjeldent vært borti noe lignende. 

Anonymkode: 6e60c...2b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...