Gå til innhold

Brølape til nabo -isolering

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har en nabo (med tilhørende barn) som skriker når de snakker. Jeg kan lukke alle dører og vinduer i huset mitt og likevel hører jeg hvert ord de sier når de er i hagen eller har døra si åpen. Jeg blir GAL. Og sliten. Og trist. Hva kan jeg gjøre med dette, utenom å flytte?

Jeg bor i rekkehus i midten, og det er allerede en levegg mellom meg og skrikenaboen som er 1.8 meter høy. 

Anonymkode: aed24...a09

Videoannonse
Annonse
Gjest Dustete
Skrevet (endret)

.

Endret av Dustete
AnonymBruker
Skrevet
Dustete skrev (22 minutter siden):

Flytt

Ok, Kyle. 

Gjest Dustete
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Ok, Kyle. 

Er det southpark kyle? 

Skrevet
Dustete skrev (2 minutter siden):

Er det southpark kyle? 

Jeg hørte det og med cartmanstemme 😆

Gjest Dustete
Skrevet
Just now, mingus said:

Jeg hørte det og med cartmanstemme 😆

Jeg kan se at jeg er litt cartman altså 😆😆

Skrevet

Det må være lov med sånne jævlig bråkete naboer! Ingen tips dessverre, kan fort bli dårlig stemning hvis man blander seg og kjefter 😑

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har en nabo (med tilhørende barn) som skriker når de snakker. Jeg kan lukke alle dører og vinduer i huset mitt og likevel hører jeg hvert ord de sier når de er i hagen eller har døra si åpen. Jeg blir GAL. Og sliten. Og trist. Hva kan jeg gjøre med dette, utenom å flytte?

Jeg bor i rekkehus i midten, og det er allerede en levegg mellom meg og skrikenaboen som er 1.8 meter høy. 

Jeg bytter gjerne mot min nabo som sitter ute og gauler i telefonen - på arabisk (et ukjent antall barn med fri oppdragelse følger også med). Til gjengjeld sier kona hans aldri et ord…

Anonymkode: 4b549...16a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Er det utenlandske naboer?

Anonymkode: b1295...292

AnonymBruker
Skrevet

Sorry, dette må du tåle. Noen prater høyt når de snakker, sånn er livet. Kanskje de er litt tunghørte? Og små barn er som regel bråkete. 

Det du kan gjøre er:

-Etterisolere vegger og kjøp nye vinduer. Eventuelt heng opp tunge lyddempende gardiner og begynn med å bytte ut alle gummilister i vinduer og dører

-Kjøpe lyddempende øreklokker (noise-cancelling headphones) og bruke de med vakker fuglesang når du vil ha det fredelig.

-Plante masse tette hekker i hagen

-Være mindre hjemme - gå tur,dra på treningssenteret eller fin en tidkrevende hobby.

- Start lydkrig - bråk minst like mye tilbake 😆

Du kan flytte ut av rekkehuset - men du risikerer at uansett hvor du flytter får du bråkete naboer, selv ute på landet og i skogen (bråkete gressklippere, ivrige oppussere, skrikete måker, skogsbilmaskiner eller rautende kyr)

Anonymkode: 19044...040

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Er det utenlandske naboer?

Anonymkode: b1295...292

Nei. Trøndere. 

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Sorry, dette må du tåle. Noen prater høyt når de snakker, sånn er livet. Kanskje de er litt tunghørte? Og små barn er som regel bråkete. 

Det du kan gjøre er:

-Etterisolere vegger og kjøp nye vinduer. Eventuelt heng opp tunge lyddempende gardiner og begynn med å bytte ut alle gummilister i vinduer og dører

-Kjøpe lyddempende øreklokker (noise-cancelling headphones) og bruke de med vakker fuglesang når du vil ha det fredelig.

-Plante masse tette hekker i hagen

-Være mindre hjemme - gå tur,dra på treningssenteret eller fin en tidkrevende hobby.

- Start lydkrig - bråk minst like mye tilbake 😆

Du kan flytte ut av rekkehuset - men du risikerer at uansett hvor du flytter får du bråkete naboer, selv ute på landet og i skogen (bråkete gressklippere, ivrige oppussere, skrikete måker, skogsbilmaskiner eller rautende kyr)

Anonymkode: 19044...040

Det er ikke prating, men skriking. Barna er tenåringer/tidlig i tjueårene. Det er sånn plutselig FAEN KØDD DRIT I HELVETE (høres ut som de spiller), skriking til hundene, skriking (fra annen etasje?) med navn/mamma, osv. 

Jeg tåler barnelek, altså. Dette er ikke sånn. Jeg har tette hekker og en levegg, men fortsatt hører jeg hvert ord når jeg er inne i mitt hus med alt av dører og vinduer igjen. 

Jeg får prøve å lydisolere vegg/vinduer og henge matter foran vinduene. Og flytte. Men du har rett, bråkete folk finnes overalt :( 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg bytter gjerne mot min nabo som sitter ute og gauler i telefonen - på arabisk (et ukjent antall barn med fri oppdragelse følger også med). Til gjengjeld sier kona hans aldri et ord…

Anonymkode: 4b549...16a

Uff, du har min medfølelse. Gaule, ja. Det er det naboene mine også gjør. Ingen normal samtale, kun høyt og skjærende. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du forsøkt å snakke med de?

Anonymkode: 1ed24...b24

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har du forsøkt å snakke med de?

Nei, men erfaringsmessig blir det bare verre av å snakke med folk. Hadde de vært i stand til og ønsket å ta hensyn, så hadde de jo gjort det. 

Jeg forventer at de støyer mer, blir aggressive, baksnakker, lager drama osv. Se bare i denne tråden, det første svaret jeg fikk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Nei, men erfaringsmessig blir det bare verre av å snakke med folk. Hadde de vært i stand til og ønsket å ta hensyn, så hadde de jo gjort det. 

Jeg forventer at de støyer mer, blir aggressive, baksnakker, lager drama osv. Se bare i denne tråden, det første svaret jeg fikk. 

Prøv å bli kjent med naboene dine først, uten å si noe om at de bråker. Kanskje irriterer du deg mindre over lydene når du kjenner de. Og så kan du nevne ved en senere anledning at det er lytt i borettslaget. Hvis du irriterer deg like mye og de ikke tar hintene får du bare bli mer direkte og si at det er sjenerende. Prøv å få med deg flere naboer hvis dette heller ikke virker. Ta det opp med styret hvis dere har det.

Skrevet

Men kjenner du disse naboene? Er du på hils?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (58 minutter siden):

Prøv å bli kjent med naboene dine først, uten å si noe om at de bråker. Kanskje irriterer du deg mindre over lydene når du kjenner de. Og så kan du nevne ved en senere anledning at det er lytt i borettslaget. Hvis du irriterer deg like mye og de ikke tar hintene får du bare bli mer direkte og si at det er sjenerende. Prøv å få med deg flere naboer hvis dette heller ikke virker. Ta det opp med styret hvis dere har det.

Jeg kan prøve på det. Det er faktisk litt lurt, det er mindre sjanse for dårlig stemning om vi har en god tone fra før. 

ti10 skrev (30 minutter siden):

Men kjenner du disse naboene? Er du på hils?

Ja, vi har både hilst og snakket, men jeg flyttet inn for bare et par måneder siden. Jeg har allerede fått ganske mange kommentarer på støynivået deres av de andre som bor i området, så det er ikke bare jeg som plages av dem… Men vi har ikke noe styre elns. 

Tror jeg venter med å klage på støyen og prøver å se hvordan det utvikler seg, kombinert med etterisolering, skifte vinduer og støydempende headset om jeg er ute (eller inne om de tar helt av). 

Tar gjerne flere tips :) Stort takk for alle seriøse svar. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...