Gå til innhold

Fra ett til to barn: Normalt å være så sliten?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har to barn på henholdsvis 4 år og en baby på 9 måneder. Begge krever jo sitt,men ikke mer enn andre barn tror jeg. Har slitt med at babyen sover lite på natt. Hun våkner ofte og får en flaske mme eller to hver natt. I tillegg er det flere oppvåkninger der hun gråter så jeg får ofte ikke mer enn 2-3 timer med søvn sammenhengende. (Og ja. Jeg er fullstendig klar over at mange har det mye verre men for meg er dette slitsomt nok. Har heller ingen mulighet for avlastning fra familie eller venner).
Babyen sover gjerne noen timer på dagtid og da sover jeg også om jeg får det til. Men uansett om jeg sover eller ei på dag føler jeg stort sett alltid helt utslitt. Har ingen ork til å leke noe særlig med eldstemann, får kun gjort det helt nødvendige som å rydde, vaske, lage mat og ta en dusj. Å gå ut på tur, treffe folk, gjøre ærend osv tapper meg helt for krefter.

Er dette normalt?. Noen andre som har hatt det sånn i overgangen fra en til to barn? 

Anonymkode: d6b1b...3d8

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har en på.4 år og en på 10....sliten ja...klar for å sende de til barnehagen og skolen igjen ja... stresset av de ja...elsker de av hele vårt hjerte..ja...

Normalt ja 🥰☺️

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jada, det er normalt. Jeg var alene store deler av tiden på sommeren alene med eldste på fire og baby. Jeg var ganske sliten.. Det ble mye tv og godis og rolige leker mens baby sov.. 

Men det begynte å gå seg til ganske kjapt heldigvis. Når yngste har dupp så prioriterer jeg eldste. 

Pass på å få tid med ditt eldste barn også ❤️ 

Mye bedre nå et år senere. Eldste er fem og yngste er 17 mnd 😊

Anonymkode: 2df27...932

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ekstra sliten på grunn av manglende søvn. Det blir helt sikkert bedre etterhvert. Til sammenligning begynte jeg på jobb da nummer 3 var 8,5 mnd. Synes det var slitsomt med seks timer usammenhengende søvn og ellers fullt trykk både på jobb og hjemme (babyen sovnet seint), hadde aldri fungert med 2-3 timer søvn på natt som du får. 

Men tilbake til temaet: det blir nok bedre. Jeg husker at det var hardt med to små, men egentlig var det hardt med bare en også. Alt går i perioder, noen perioder er tøffere enn andre. Og etter min erfaring blir alt lettere når barna blir 4-5 år.

Anonymkode: 1ddb7...fad

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Jeg syntes det var kjempeslitsomt å gå fra 1 til 2 barn. Konstant sliten og dårlig samvittighet ovenfor eldstebarnet. Ble bedre når de ble eldre😊

Anonymkode: acbe0...a24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja det er helt normalt! For min del handler det mest om at babyer og småbarn generelt er slitsomt. Synes det var slitsomt med bare én også i den alderen 🙈

Anonymkode: 106fc...6c0

AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes ikke det var slitsomt, men jeg var utrolig heldig med barn nummer to. Hen er en drøm og sååååå rolig, sover natten gjennom og gråter aldri. Hadde vi fått to av den førstefødte hadde jeg hatt det helt jævlig. De første to årene med den første var innmari slitsomme, og så ble det bedre og ingen forverring med nummer to. Så jeg tror det handler om hvilket nivå av krevende det andre barnet er, egentlig. Føler veldig med dere! Vit at det blir bedre ❤️ 

Anonymkode: 97ccb...e54

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg syns det var utrolig slitsomt! Nå i ettertid er jeg helt sikker på at det var mangelen på sammenhengende søvn som gjorde det. Mi yngste sov ikke rundt før hun var 2 år. Hun har nå blitt over 4 år, og jeg er full av energi igjen 😊 

Anonymkode: 3efa6...465

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...