Gå til innhold

Hjelp! Overvektig og kjole - noen råd?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger noen råd.

Skal på en sommerfest og må såklart bruke alt av hold-in som jeg har, men skal altså ha på meg en kjole med høye hæler til.

Jeg er 160 høy og veier 90 kilo.

Valget står mellom en lang, babyrosa sommerlig kjole som knytes rundt livet og den "lille svarte".

Den lange kjolen føler jeg står veldig fint på meg, den er tettsittende samtidig som den er litt flagrende og har en fin v-linje som viser litt kløft. Dog kortarmet  og jeg føler rumpen ser stor ut i den. Kan også se litt lettere ujevnheter som kommer av at man tross alt har litt fett på kroppen.

Den lille svarte har en skråhals og står veldig tett på kroppen med litt lengre armer, tettsittende, men skjuler litt mer det som trengs (føler jeg da), men blir kanskje litt "kjedelig" på en sommerfest. 

Hva ville dere valgt å bruke? Skal jeg velge å se sommerlig ut med risikoen av å vise mer fett, eller se litt kjedelig ut i en kjole som jeg føler skjuler mer ? Stor ser jeg vel ut uansett og kan jo ikke skjule det.

Anonymkode: d5192...042

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Som mann tenker jeg det ikke er noe poeng i å skjule kroppen. Velg den første kjolen. Du ser sikkert kjempeflott ut i den :)

Anonymkode: a3443...3a3

• Liker 4
  • Hjerte 4
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes du skal velge den kjolen som får deg til å føle deg best, uavhengig av hva andre tenker😊 

Kanskje ikke det svaret du var ute etter, men av erfaring så hjelper det ikke hvor fin eller «riktig» kjolen er hvis jeg ikke føler at den sitter bra på meg😊

Anonymkode: 12cc7...517

• Liker 6
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Er nettopp det det, jeg liker begge kjolene, men den svarte skjuler mer av valkene.

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker said:

Er nettopp det det, jeg liker begge kjolene, men den svarte skjuler mer av valkene.

Jeg tenker livet er for kort til å bekymre seg for om noen søte valker er synlige i en fin kjole på en flott sommerdag 🙂

• Liker 4
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet

Synes du bare skal eie at du er tjukk. Ikke prøv å gjemme deg vekk, valker er ikke farlige.

Anonymkode: 860b3...816

• Liker 4
  • Hjerte 1
Skrevet

Du kan jo friske opp den svarte med kule smykker og sommerlige sandaler, blomster i håret eller noe 😊

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Bruk den rosa nå og spar den svarte til høsten.

Anonymkode: 885b8...c8b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
CrazyCatLady2500 skrev (25 minutter siden):

Du kan jo friske opp den svarte med kule smykker og sommerlige sandaler, blomster i håret eller noe 😊

Nja, Ingenting av de delene er meg. Hater smykker og blomster i håret blir nok for sukkersøtt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Synes du bare skal eie at du er tjukk. Ikke prøv å gjemme deg vekk, valker er ikke farlige.

Anonymkode: 860b3...816

Ja, heller litt mot det.

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet

Den rosa! Da jeg var overvektig prøvde jeg å tenke "alle vet jeg er tjukk, ingen blir overrasket om jeg har en valk eller to" 😄 Jeg vet det er vanskelig, men jeg er overbevist om at du ser smashing ut uansett 😊 Det er bedre å bare eie det enn å gjemme seg bort ❤️

Anonymkode: e474c...1c4

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Den rosa! Da jeg var overvektig prøvde jeg å tenke "alle vet jeg er tjukk, ingen blir overrasket om jeg har en valk eller to" 😄 Jeg vet det er vanskelig, men jeg er overbevist om at du ser smashing ut uansett 😊 Det er bedre å bare eie det enn å gjemme seg bort ❤️

Anonymkode: e474c...1c4

Takk, får prøve å drite i det ja 😄 

• Hjerte 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

jeg har omtrent samme høyde/vekt som deg, og skjønner problemstillingen godt. Jeg har, som du selv er inne på, kommet til at jeg ikke kan skjule at jeg er stor, så det gjelder å finne de plaggene som likevel er mest flatterende totalt sett. Og da handler det ikke nødvendigvis om hvor mange valker som synes eller ikke. Det er for eksempel mye mer flatterende med en kjole som følger kroppsfasongen OG viser valkene, enn et vidt telt som skjuler alt, men gjør silhuetten din til en stor sort masse. Og så er det det noe med å eie det at man har lov til å gå med plagg man liker, i farger man liker, som passer til anledningen, selv om man ikke er en sylfide. Så det må bli den rosa!

Anonymkode: 208f7...4a6

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville brukt den rosa!

Høres jo ut som om du har en sort favoritt. Den får du nok mye bruk for utover høsten, så ikke "bruk den opp" nå. 

Ellers vil jeg virkelig anbefale blomstrete wrap-kjoler fra Floyd. Har levd i disse i sommer. De er så behagelige, flatterende, og fine. 

Anonymkode: 661e7...459

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville valgt den svarte dersom det er den du føler deg mest vel i. Føler du deg vel, slapper du av og kan nyte festen. Om du ikke vil pynte den opp med blomster i håret, kan du bruke en knallfarget veske og et sjal over skuldrene.

Dersom valkene synes gjennom den rosa kjolen ville jeg tenkt på det hele kvelden og følt meg utilpass. Da kunne jeg like godt blitt hjemme. Men kanskje du er tøffere enn meg? Hvis du klarer å glemme at valkene synes, er det ingenting i veien for å velge den rosa.

Anonymkode: 0c458...43f

Skrevet

Bruk den rosa, bær den med rak rygg og et stort smil. Kos deg ❤️

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Den rosa! - og si til deg selv at du er flott som du er! Hørtes dessuten ut at den også fremhever de fine partiene ved deg, og ikke gjemmer bort alt!  Var den altfor trang ville jg tatt den svarte, men du høres kjempeflott ut, og med former i den rosa!😉😊    

Anonymkode: 92182...7b7

• Liker 1
Skrevet

Om du har «såpass» BMI blir folk neppe sjokkert av å se en valke. 

Gå i den rosa, og dropp ubehagelig hold in :) 

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg stemmer for den rosa!

Men er det mulig å ta med den svarte i veska, i tilfelle du kommer dit og angrer, så er det raskt å bytte? Det har jeg gjort før! Stresset litt mindre da.

Anonymkode: c3278...10c

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Rosa! Det hjelper aldri å prøve å skjule størrelsen sin, det som hjelper er å fremheve sitt smaleste punkt og ting man er fornøyd med. Du får vise frem det du har med stolthet i fine klær 🥰

Anonymkode: e00f7...d2e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...