Gå til innhold

Er det stor sannsynlighet for å komme inn på fagskole når man er nr sju på lista?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har søkt meg inn på ettårig fagskole i Oslo, og fått beskjed om at jeg er nr sju på lista. Rullerende opptak fram til 1. september tror jeg. 
Nå fikk jeg helt ut av det blå også tilbud om en jobb, fulltid, og da regner jeg med at de vil ha meg på jobb snarest om jeg takker ja. Jeg har søkt etter jobb en stund, uten hell.
Jeg ønsker jo å ha en fulltidsjobb om jeg ikke kommer inn på studiet, men vil heller studere enn å jobbe akkurat nå. Personlig har jeg tenkt at sannsynligheten for å komme inn som nr sju på ventelista er ganske liten, men venninna mi mente sannsynligheten var stor... jeg føler meg helt rådvill, noen som har noen gode råd med tanke på dette dilemmaet? 
Er det slik at jeg kan takke ja til jobbtilbudet i første omgang men ombestemme meg/si opp innen en viss tid hvis jeg plutselig skulle få skoleplass?
Føler at uansett hva jeg gjør vil det bli feil og uproffesjonelt.

Anonymkode: 58cbe...0d2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har søkt meg inn på ettårig fagskole i Oslo, og fått beskjed om at jeg er nr sju på lista. Rullerende opptak fram til 1. september tror jeg. 
Nå fikk jeg helt ut av det blå også tilbud om en jobb, fulltid, og da regner jeg med at de vil ha meg på jobb snarest om jeg takker ja. Jeg har søkt etter jobb en stund, uten hell.
Jeg ønsker jo å ha en fulltidsjobb om jeg ikke kommer inn på studiet, men vil heller studere enn å jobbe akkurat nå. Personlig har jeg tenkt at sannsynligheten for å komme inn som nr sju på ventelista er ganske liten, men venninna mi mente sannsynligheten var stor... jeg føler meg helt rådvill, noen som har noen gode råd med tanke på dette dilemmaet? 
Er det slik at jeg kan takke ja til jobbtilbudet i første omgang men ombestemme meg/si opp innen en viss tid hvis jeg plutselig skulle få skoleplass?
Føler at uansett hva jeg gjør vil det bli feil og uproffesjonelt.

Anonymkode: 58cbe...0d2

ring skolen å hør med dem

køl umulig for oss å vite 

Anonymkode: 9a1f0...ead

AnonymBruker
Skrevet

Vær ærlig med de som tilbyr deg jobb. Spør om det evt. er mulig å jobbe pluss studere. 

Anonymkode: b82c1...afb

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

50%

Anonymkode: 1b32f...3e9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...