AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #181 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Da kan du jo vende deg mot Russland og Kina og se hvordan det går med de som er syke og ikke kan jobbe der, bare et tips. Anonymkode: ab38c...b8b Den ble for tynn. Prøv igjen! Denne gangen med argumenter. Anonymkode: 65448...f5a 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #182 Skrevet 7. august 2022 Jeg er absolutt ikke for å snakke ned uføre og mener heller ikke at uføre ikke fortjener trygd. Men uføre er en sammensatt gruppe, og at det finnes uføre som ikke er reelt syke, det er dessverre faktum. Det finnes endel av disse. Og disse ødelegger for de som er reelt syke og trenger sin rettmessige trygd. Ser noen argumenterer med at det finnes svindlere blant arbeidstakere også, og ja det er jo en like sammensatt gruppe det også. Det finnes råtne egg i alle grupper, også blant de uføre. Anonymkode: 0dd25...9da 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #183 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er absolutt ikke for å snakke ned uføre og mener heller ikke at uføre ikke fortjener trygd. Men uføre er en sammensatt gruppe, og at det finnes uføre som ikke er reelt syke, det er dessverre faktum. Det finnes endel av disse. Og disse ødelegger for de som er reelt syke og trenger sin rettmessige trygd. Ser noen argumenterer med at det finnes svindlere blant arbeidstakere også, og ja det er jo en like sammensatt gruppe det også. Det finnes råtne egg i alle grupper, også blant de uføre. Anonymkode: 0dd25...9da Men når du sier at "det finnes endel av disse", skjønner du at det blir litt vagt? Og alt det hatet og bitterheten sannsynligvis ikke treffer de snikene som faktisk svindler, men at det fører med seg stigmatisering mot en hel gruppe med mennesker som er alvorlig syke? Hvor er hatet mot de som jobber svart, eller som lyver på seg egenmeldinger? Håper du forstår hva jeg mener, du kommer i hvert fall til å forstå det om du noen gang blir nærmeste pårørende og leser slike generaliseringer om mennesker på uføretrygd som faktisk er alvorlig syke. Hva med å melde inn de du vet snylter? Kjenner at jeg blir oppriktig såret og lei meg på vegne av min mor som har betalt mye skatt uten å klage i alle år, for så å bli syk selv. Det du driver med er ikke et tegn på medmenneskelighet. Anonymkode: 93927...208 4 1
PetterKanin Skrevet 7. august 2022 #184 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Men når du sier at "det finnes endel av disse", skjønner du at det blir litt vagt? Og alt det hatet og bitterheten sannsynligvis ikke treffer de snikene som faktisk svindler, men at det fører med seg stigmatisering mot en hel gruppe med mennesker som er alvorlig syke? Hvor er hatet mot de som jobber svart, eller som lyver på seg egenmeldinger? Håper du forstår hva jeg mener, du kommer i hvert fall til å forstå det om du noen gang blir nærmeste pårørende og leser slike generaliseringer om mennesker på uføretrygd som faktisk er alvorlig syke. Hva med å melde inn de du vet snylter? Kjenner at jeg blir oppriktig såret og lei meg på vegne av min mor som har betalt mye skatt uten å klage i alle år, for så å bli syk selv. Det du driver med er ikke et tegn på medmenneskelighet. Anonymkode: 93927...208 Hvordan i all verden skulle dette bli litt vagt? 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #185 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Men når du sier at "det finnes endel av disse", skjønner du at det blir litt vagt? Og alt det hatet og bitterheten sannsynligvis ikke treffer de snikene som faktisk svindler, men at det fører med seg stigmatisering mot en hel gruppe med mennesker som er alvorlig syke? Hvor er hatet mot de som jobber svart, eller som lyver på seg egenmeldinger? Håper du forstår hva jeg mener, du kommer i hvert fall til å forstå det om du noen gang blir nærmeste pårørende og leser slike generaliseringer om mennesker på uføretrygd som faktisk er alvorlig syke. Hva med å melde inn de du vet snylter? Kjenner at jeg blir oppriktig såret og lei meg på vegne av min mor som har betalt mye skatt uten å klage i alle år, for så å bli syk selv. Det du driver med er ikke et tegn på medmenneskelighet. Anonymkode: 93927...208 Oi tok du det så ille opp altså. Det beklager jeg. Poenget mitt var ikke å rakke ned på alle uføre. Jeg har selv et nært familiemedlem som er ufør pga sykdom, og hun er uten tvil syk. Det var absolutt ikke ment som hat mot alle uføre, og jeg er overrasket over at du opplever det slik. Det sier mye om hvor betent dette temaet er. Det jeg prøvde å få frem, er at det finnes dessverre noen som misbruker systemet. Akkurat som det finnes noen som misbruker andre velferdsordninger. Slik vil det nok alltid være. Hvis vi ikke skal få lov å snakke om det, hvis det skal feies under teppet, så vil jo problemet bare bli større. På min arbeidsplass så er det folk som misbruker egenmeldingsordningen. Dette jobbes nå aktivt med å få bukt med, som rett og rimelig er. Det er jo ikke greit at folk misbruker velferdsordninger. Ingen velferdsordninger. De er jo til for dem som trenger dem. Derfor syns jeg ikke det er greit at noen skal kneble debatten med hersketeknikker. Vær heller redelig og saklig, det kommer du lengre med. Anonymkode: 0dd25...9da 3 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #186 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (På 29.7.2022 den 19.46): Ikke for å kuppe innlegget ditt, men det er mange som står i full jobb og ligger utladet på sofaen hjemme etter jobb.. som ikke har energi til hverken husarbeid, være sosial eller ha god livskvalitet. Men de jobber. burde alle som føler seg slik bli ufør? Anonymkode: 6c2bf...1b9 Det er nok ikke uvanlig og ligge utladet på sofaen hjemme etter jobb. De fleste tar seg igjen i helger og ferier , feks vasker og handler lørdag formiddag , er sosiale lørdag ettermiddag / kveld og søndager. Om en er sengeliggende hver helg og ferie av utmattelse og smerte etter jobb bør en ta seg en tur til legen. det er mulig og få hjelp til vaskehjelp, det er også mulig og få gradert ufør. Det er også mulig og gå ned i stilling ( som stort sett vil lønne seg framfor trygd) .Husarbeid og å være sosial er ikke en fulltidsstilling , så er en i full jobb trenger en ikke og slutte og jobbe helt for og støvsuge og gå på cafe. Anonymkode: 41b6f...72f 1
trachea Skrevet 7. august 2022 #187 Skrevet 7. august 2022 flamingoline skrev (På 29.7.2022 den 16.14): 42000 utbetalt i mnd. Jobber 80 % Hva jobber du med?:)
AnonymBruker Skrevet 7. august 2022 #188 Skrevet 7. august 2022 AnonymBruker skrev (På 29.7.2022 den 23.38): Hvorfor skal dere hele tiden snakke om hvor mye dere får? Det virker ikke som at dere gjør annet enn å telle penger jo 🤯 Da jeg gikk på AAP så hadde jeg ikke snøring på hva jeg fikk, bare visste jeg hadde nok til å klare meg, nå som jeg jobber teller jeg for å motivere meg selv. Jeg føler at dere teller bare for å klage og ville ha mer. Lite sjarmerende i min mening.. Litt takknemlighet hadde vært på sin plass! Anonymkode: 5e9fd...d95 Det er litt typisk og « telle penger» når man har dårlig råd. Også mange med grei økonomi og økonomisk sans er snøring på hva de får utbetalt og « teller penger» . At du ikke hadde snøring på hva du fikk utbetalt, bare at du hadde nok, høres ikke spesielt ansvarlig ut. Anonymkode: 41b6f...72f 1
Gjest Adobyen Skrevet 7. august 2022 #189 Skrevet 7. august 2022 Blir både slemt og komisk når andre fantaserer om hvor lite folk med lav inntekt har behov for. Så mange «eksperter» med grundig kjennskap til andres helseutgifter, bolig, transport osv. Jeg skulle tro at det var bedre ting å konsentrere seg om for tiden, og la oss uføre få litt fred en stund. Det er så mange viktige ting å ta tak i for flinke folk som har helse til å faktisk gjøre noe med styre og stell, dvs politikken. I virkeligheten sliter folk flest med økonomien for tiden. En av mange undersøkelser hevder at 2 av 3 har fått dårligere råd. Det er mange som bekymrer seg, selv om det fortsatt går rundt, men noen har det allerede veldig tøft. Da er det ikke mye trøst i å høre hvor latterlig enkelt man har det. Et lite eksempel, men det samme både hører og leser vi om nesten daglig. https://www.tv2.no/nyheter/14988399/?fbclid=IwAR3ouQGoU89frSiBOUVR1zKL_boIbBGxiEV3azQlvUNnyXyIh9tCMWt9hZk
Matas Skrevet 8. august 2022 #190 Skrevet 8. august 2022 Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, tulleinnlegg, brudd på opphavsretten, oppfordring til brudd på norsk lovverk, nedsettende innhold, helseskadelige råd, persondebatt, avsporinger og samtlige svar til dette. - Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 8. august 2022 #191 Skrevet 8. august 2022 AnonymBruker skrev (På 7.8.2022 den 10.04): Da kan du jo vende deg mot Russland og Kina og se hvordan det går med de som er syke og ikke kan jobbe der, bare et tips. Anonymkode: ab38c...b8b Dårlig tips. Anonymkode: 41b6f...72f
flamingoline Skrevet 8. august 2022 #192 Skrevet 8. august 2022 trachea skrev (På 7.8.2022 den 11.26): Hva jobber du med?:) Spesialpedagog 🙂
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå