AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #1 Skrevet 29. juli 2022 Hei! jeg har et barn på snart 2 år og en på snart 7 år Søsteren min på 22 år har fått seg kjærest og har invitert han på middag, hun bor hjemme med foreldrene våres enda. Har møtt han en gang før, men ville være med på middagen, men det passet jo ikke meg da så lurte jeg på om kanskje kunne gjøre det dagen etter? Men svarer ble nei, og etter på hørte jeg at hun mente var litt bedre tanken på mat ro og litt roligere, tror hun mente barna mine var dette sært av henne? Anonymkode: b3c59...3f4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #2 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hei! jeg har et barn på snart 2 år og en på snart 7 år Søsteren min på 22 år har fått seg kjærest og har invitert han på middag, hun bor hjemme med foreldrene våres enda. Har møtt han en gang før, men ville være med på middagen, men det passet jo ikke meg da så lurte jeg på om kanskje kunne gjøre det dagen etter? Men svarer ble nei, og etter på hørte jeg at hun mente var litt bedre tanken på mat ro og litt roligere, tror hun mente barna mine var dette sært av henne? Anonymkode: b3c59...3f4 Er det første gang de møter foreldrene? Anonymkode: 9af34...da7
Gjest Dævendøtte Skrevet 29. juli 2022 #3 Skrevet 29. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (13 minutter siden): var dette sært av henne? Nei, virkelig ikke. Noen ganger er det veldig deilig å spise middag uten barn til stede, alt til sin tid. Og hvis han er ganske fersk, så passet det nok bedre uten unger enn med denne gangen Endret 29. juli 2022 av Dævendøtte skrivefeil
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #4 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei! jeg har et barn på snart 2 år og en på snart 7 år Søsteren min på 22 år har fått seg kjærest og har invitert han på middag, hun bor hjemme med foreldrene våres enda. Har møtt han en gang før, men ville være med på middagen, men det passet jo ikke meg da så lurte jeg på om kanskje kunne gjøre det dagen etter? Men svarer ble nei, og etter på hørte jeg at hun mente var litt bedre tanken på mat ro og litt roligere, tror hun mente barna mine var dette sært av henne? Anonymkode: b3c59...3f4 Barn er slitsomme og bråker så skjønner henne godt Anonymkode: f5379...b82 10
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #5 Skrevet 29. juli 2022 Jeg møtte min manns foreldre for første gang uten at alle søsken og nieser og nevøer var med. Det er lettere å bli kjent med noen hvis det er få personer der. Hun ønsker sikkert å gjøre situasjonen mindre skummel for sin kjæreste. Å møte hele familien kan bli litt mye. Det handler neppe om deg personlig. Anonymkode: 5f859...ae7 15 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #6 Skrevet 29. juli 2022 Høres ut som søsteren din er mer voksen enn deg. Selvfølgelig er det en annen setting med barn og denne gangen ønsker hun at kjæresten hennes skal være i fokus, full forståelse for det. Anonymkode: 7cced...4d7 9 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #7 Skrevet 29. juli 2022 Nei, hun ville nok bare at kjæresten og foreldrene skulle kunne snakke uten å måtte rope over barn, bli avbrutt og masse styr. Jeg hater selv å spise med små barn i nærheten, for de tar 110% av oppmerksomheten. Det er støy, gris, kaving, skravling, smatting, frem og tilbake og foreldre som må sitte og tjase og alle tvinges til å forholde seg til barna. Det er nok ikke vondt ment i det hele tatt, hun vil nok bare ha litt skulderplass med foreldrene. 🥰 Anonymkode: 19e3b...545 8
pautina Skrevet 29. juli 2022 #8 Skrevet 29. juli 2022 Hvis han er sjenert skulle han sikkert ønske dere kom, for det er jo ingen anledning for ham og foreldrene sine å bli kjent med barnebarn på 2 og 7 ved bordet…men ettersom det sikkert er hovedpoenget med middagen så passer det nok bedre at dere blir med en annen gang😊 min søster sine barn er nesten voksne mens mine er fortsatt små så forstår godt at de vil ha middag med våre foreldre uten oss av og til så de også får prate sammen😊
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #9 Skrevet 29. juli 2022 Både og. Jeg synes det kan være greit første gang hvis det er kun foreldre og henne og kjæresten, ikke hvis flere er tilstede . Synes det er sært av henne og ikke kunne ha middag nr på 2 med hele familie. Og jeg synes det er dårlig gjort av dine foreldre å godta det. Anonymkode: ffe6b...b25 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #10 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Både og. Jeg synes det kan være greit første gang hvis det er kun foreldre og henne og kjæresten, ikke hvis flere er tilstede . Synes det er sært av henne og ikke kunne ha middag nr på 2 med hele familie. Og jeg synes det er dårlig gjort av dine foreldre å godta det. Anonymkode: ffe6b...b25 Enig. Veldig sært å ikke ville ha søster og tantebarn til stede. Har aldri opplevd familie eller barn bli ekskludert på den måten og er veldig glad både min og min manns familie er inkluderende mennesker. Anonymkode: 54070...f53 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #11 Skrevet 29. juli 2022 Du skriver veldig uryddig.. Men kan skjønne at kjæresten prioriteres. Anonymkode: 89ae3...0b2 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #12 Skrevet 29. juli 2022 Det er vel vanlig å presentere kjæreste for familie gradvis? Ville ikke tatt det personlig. Og med to barn i liknende alder er jeg enig i at de kan være forstyrrende 😄 Det er bare slik barn er Anonymkode: 43f55...96c 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #13 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Enig. Veldig sært å ikke ville ha søster og tantebarn til stede. Har aldri opplevd familie eller barn bli ekskludert på den måten og er veldig glad både min og min manns familie er inkluderende mennesker. Anonymkode: 54070...f53 Så bra 🙂 Anonymkode: ffe6b...b25
Hulderen Skrevet 29. juli 2022 #14 Skrevet 29. juli 2022 Søsteren din inviterer sine foreldre og ny kjærest på middag, og du prøver å invitere deg selv og dine barn? Da er det jo du som er frekk, som prøver å tvinge deg på når søsteren din har lagt opp til en liten, rolig middag med bare de fire. 17
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #15 Skrevet 29. juli 2022 Inviterte du deg selv og barna på middag? Anonymkode: 2007c...5df 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #16 Skrevet 29. juli 2022 Hva sa jeg? På kg har man ikke "lov" å følelser og bli seg for at man ikke bli inkludert. Jeg synes det er dårlig gjord av dine foreldre og søster, du er faktisk familie. Nær familie. Hvis dette skjer mer en en gang. Hvis dette fortsetter med din søster hadde vurdert og holde avstand. Eventuelt også foreldre. De har da tatt sitt valg. Klem til deg TS. Anonymkode: ffe6b...b25
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #17 Skrevet 29. juli 2022 Og virkelig invitere seg hjem til foreldre til middag? Hvis det er tilfelle er det noe galt i familien/foreldre. Anonymkode: ffe6b...b25
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #18 Skrevet 29. juli 2022 Alle mine kjæster og mine søsken ble invitert på familieselskap der alle var til stede. Det er det som er mest vanlig. Anonymkode: ffe6b...b25 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #19 Skrevet 29. juli 2022 Din søster bor hjemme. Hun har invitert kjæresten på middag hjem til seg, for å møte foreldrene hennes for første gang. Deg og barna kan han møte en annen gang, mulig dere hadde fått komme hvis det hadde passet, men jeg syns på ingen måte det er sært eller dårlig gjort av henne å ikke flytte på en avtale for å inkludere deg med barn når du i utgangspunktet ikke var bedt. Og hun begrunner det jo også: roligere. Han er gjesten, og har ikke møtt foreldrene før. Dere kan ha familiemiddag når som helst, også med ham etterhvert. At småbarn "ekskluderes" i mange settinger, det er helt naturlig. Anonymkode: 7fa3e...d0b 8
Hulderen Skrevet 29. juli 2022 #20 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva sa jeg? På kg har man ikke "lov" å følelser og bli seg for at man ikke bli inkludert. Jeg synes det er dårlig gjord av dine foreldre og søster, du er faktisk familie. Nær familie. Hvis dette skjer mer en en gang. Hvis dette fortsetter med din søster hadde vurdert og holde avstand. Eventuelt også foreldre. De har da tatt sitt valg. Klem til deg TS. Anonymkode: ffe6b...b25 Du syns ikke at du overdriver en smule? TS har alt truffet kjæresten til søsteren. Nå ønsker søsteren å la foreldrene treffe ham, uten at han må konkurere med barna til TS om oppmerksomheten. Hvordan er dette dårlig gjort? Holder du avstand til folk for så lite, så har du et stort problem. 13 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå