Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det ingen andre enn meg som aldri har sett en film eller lest en bok om Harry Potter? Hva er det med denne figuren som er så fascinerende?

Alle jeg kjenner elsker HP, og leser alle bøker og løøper på kino for å se filmen.. Am I the only one?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva som er så fascinerende? Det tror jeg du må lese bøkene selv for å finne ut, dessverre. :ler: Veldig kort fortalt er det rett og slett en fantastisk godt skrevet historie. Det er en fantasiverden man kan drømme seg bort i, samtidig som hovedpersonene også opplever ting alle kan kjenne seg igjen i. Detaljene er utrolige... noe som nærmest bare er en bisetning i én bok, viser seg plutselig å være essensielt i neste bok. Historien tar stadig vendinger du aldri ville drømt om. Personene er så sammensatte, nesten ingen er helt som de virker ved første øyekast. Det jeg liker aller best er at bøkene utstråler en så vanvittig skriveglede, det er slik barn ville ha skrevet dem hvis de hadde kunnet. :icon_smile:

Skrevet

Jeg begynte å lese den første boken når den kom, men når katta på gjerdet ble forvandlet til en mann av seg selv ble det nesten for "dumt". Og etter det har jeg rett og slett bestemt meg for å verken lese bøkene eller se filmen. Til tross for at alle bøkene står i bokhylla her...

Skrevet

Ååå, er du en "sånn" en. (For øvrig på ingen måte ment som noen fornærmelse.) :ler: Selvfølgelig er det ikke alle som liker den type litteratur, det har jeg full forståelse for - det er mye jeg ikke liker også. Hamsun, for eksempel. Jeg har virkelig forsøkt å gi gubben en sjanse, men det går bare ikke. Allikevel har jeg ikke noe problem med å forstå at det er god litteratur, og at han var en god forfatter, og at andre kan like bøkene hans, selv om jeg ikke skjønner et kvekk av dem.

Skrevet

Jeg var også på det viset, men gav HP en ny sjanse i sommer, og nå er jeg totalt hekta. I kveld skal jeg se Harry Potter og Mysteriekammeret på nytt, for å lade opp til kino neste uke.

Skrevet

Nei jeg har ikke lest noen av bøkene. Har sett deler av den første filmen, mest fordi jeg "måtte" der og da. Har ikke helt interessen for slikt.

Skrevet

Jeg er egentlig ikke en "sånn" en heller.. Har lest f eks Hitchikers guide to the galaxy flere ganger, og den er jo også ganske så uvirkelig.. Vet ikke hva det var/er med Harry Potter som gjorde at jeg ikke ville ha noe med det å gjøre.. Kanskje jeg som er sær, vet ikke...

Skrevet

Jeg liker ikke sånne "uvirkelige" ting. Hater sci-fi, aldri sett Ringenes Herre osv.

Harry Potter "måtte" jeg bli kjent med for ungenes del, vite hva de var så fascinert over, og her ble mor og far like fascinert selv. Har akkurat bestilt billetter til siste filmen i dag, bøkene har jeg lest noen av og filmene er sett hundrevis av ganger, og det er ikke tull en gang.

Synes historiene er fantastiske, hun skriver kjempebra og filmene er jo en historie for seg.

Skrevet
det er mye jeg ikke liker også. Hamsun, for eksempel. Jeg har virkelig forsøkt å gi gubben en sjanse, men det går bare ikke. Allikevel har jeg ikke noe problem med å forstå at det er god litteratur, og at han var en god forfatter, og at andre kan like bøkene hans, selv om jeg ikke skjønner et kvekk av dem.

:ler:

Skrevet
Jeg begynte å lese den første boken når den kom, men når katta på gjerdet ble forvandlet til en mann av seg selv ble det nesten for "dumt".

Vet du hva? Akkurat så langt kom jeg i første bok, før jeg tenkte "hæ?", og la den i fra meg. :ler:

Så gikk det noen måneder, og jeg bestemte meg for å gi den en ny sjanse, og da var det gjort . *hektet*

Jeg anbefaler deg med andre ord å gi dem en sjanse til før du avskriver dem, det er absolutt verdt det. Og les dem for guds skyld på engelsk!

Skrevet (endret)

Katta på gjerdet ble forvandlet til en dame (prof. McGonagall), ikke en mann!!! :)

Uansett: bøkene er fantastiske. Jeg hadde tatt en laaang pause fra bøker etter et slitsomt studium, og trodde jeg aldri orket å lese igjen. Men etter Harry Potter har jeg fått bok-dilla igjen og er så glad for det!

Endret av soleil~noir
Skrevet
Er det ingen andre enn meg som aldri har sett en film eller lest en bok om Harry Potter? Hva er det med denne figuren som er så fascinerende?

Alle jeg kjenner elsker HP, og leser alle bøker og løøper på kino for å se filmen.. Am I the only one?

*rekker opp hånden*

Aldri!!

Og jeg som trodde jeg var den eneste som ikke har sett eller lest!!

:ler:

Alle snakker jo om Harry Potter, men de som ikke har sett eller lest, sier ikke et ord!!

Vel.. Godt å se at jeg ikke er alene om det da ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...