Gå til innhold

Fikk beskjed av sykepleier om å slutte å komme innom for å besøke min far som akkurat overlevde et selvmordsforsøk

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Faren min overlevde akkurat et selvmordsforsøk, og har besøkt han hver dag nå - og kommer til å gjøre det frem til han kommer ut igjen. Sykepleieren på sykehuset ba meg slutte å komme innom så mye, og jeg vet ikke hvor jeg melder i fra om dette? Pappa ringer meg hver eneste dag og griner fordi jeg ikke er hos han lenge nok, også kommer hun med en slik beskjed? 

Anonymkode: 6f66e...c17

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Sa hun noe om hvorfor hun mente du ikke burde komme innom så mye?

Anonymkode: 95487...355

• Liker 8
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ga hun ikke en begrunnelse? 

Anonymkode: 81c56...e64

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Oppga hun en grunn? Og hvis ikke, spurte du ikke?

AnonymBruker
Skrevet

Nei, og det er ikke hennes avgjørelse uansett  

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Sa hun noe om hvorfor hun mente du ikke burde komme innom så mye?

Anonymkode: 95487...355

Skrevet

Be om å få snakke med ansvarlege 

• Liker 2
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
ti10 skrev (2 minutter siden):

Oppga hun en grunn? Og hvis ikke, spurte du ikke?

Nei, jeg var i en veldig stresser modus akkurat der og da, fordi jeg noe ringt opp av barnehagen akkurat da om å hente det yngste barnet mitt, så jeg klarte ikke å ta det innover med en gang, men tok det inn etterpå. 

AnonymBruker
Skrevet

Stresset^ 

AnonymBruker
Skrevet

Pass på deg selv. Din far ringer og griner fordi du ikke er lenge nok, det blir utmattende i lengden og foregår dette lenge nok blir du tømt for energi.

Anonymkode: 81c56...e64

• Liker 10
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Nei, og det er ikke hennes avgjørelse uansett  

Hvis det er for din fars beste, så kan de ta denne avgjørelsen 😊 Men ingen kan fysisk nekte deg inngang. 

Anonymkode: 4e8ee...100

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Ring avdelingsleder og be om begrunnelse. Ikke greit av henne å bare si noe sånt.

Anonymkode: 39851...6eb

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du må jo snakke med de på sykehuset om dette. Gå dit når du har god tid og hør hva de har å si. Jeg et også enig med over om at du må ta vare på deg selv oppi dette. 

Anonymkode: 52b09...4ae

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nei, jeg var i en veldig stresser modus akkurat der og da, fordi jeg noe ringt opp av barnehagen akkurat da om å hente det yngste barnet mitt, så jeg klarte ikke å ta det innover med en gang, men tok det inn etterpå. 

Da kan du jo ringe og spørre. Hun hadde neppe sagt det uten grunn, men det er klart hun burde ha kommet med en forklaring.

AnonymBruker
Skrevet

Det kan jo tenkes at de ser at besøkene dine har negativ effekt på hans progresjon il å bli frisk igjen. Selv om han ber og besøk og du opplever en positiv effekt på han under møtene så kan det være at de ser helt andre ting etter du har dratt. Synes du bør finne ut av årsaken til at hun ba deg roe ned besøkene og respektere at hans heling er det viktigste når alt kommer til alt.

Anonymkode: 07c10...486

• Liker 13
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kan hende hun har et poeng. For mye sykebesøk er ikke bra om han blir i enda dårligere form etterpå, men jeg synes du skal spørre. 

Anonymkode: 78133...5a1

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Skikkelig uprofesjonelt å be deg besøke mindre. Om det er en helsemessig årsak til det på grunn av din fars behandling, så skulle behandler ringt deg opp og bedt deg roe ned besøkene med en saklig og faglig begrunnelse. Beskjeden skal ikke komme fra sykepleier i forbifarten.

Jeg tror denne selvgode sykepleieren har gjort seg opp en mening helt på egen hånd, uten at dette er vurdert i et behandlingsmessig perspektiv. Gi klar beskjed til avdelingsleder om at dette er uakseptabelt.

Anonymkode: 1f84f...54f

• Liker 1
Skrevet

Kanskje det er for at du skal ta vare på deg selv midt oppi dette traumet at hun sa det? Din far har folk rundt seg døgnet rundt uansett, og jeg kan ikke tenke meg at hun vil nekte deg. Eneste er jo da om de ser at det har en negativ effekt med at han blir mer deprimert etter dine besøk.

• Liker 3
Skrevet

Hun er en sykesøster.
Hun har ingen makt.
Be henne holde kjeften sin! 
Take no SHIT! 

AnonymBruker
Skrevet
Heydayotheinterweb skrev (3 timer siden):

Hun er en sykesøster.
Hun har ingen makt.
Be henne holde kjeften sin! 
Take no SHIT! 

🤡🤡🤡🤡🤡🤡

Anonymkode: 3b502...598

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Faren min overlevde akkurat et selvmordsforsøk, og har besøkt han hver dag nå - og kommer til å gjøre det frem til han kommer ut igjen. Sykepleieren på sykehuset ba meg slutte å komme innom så mye, og jeg vet ikke hvor jeg melder i fra om dette? Pappa ringer meg hver eneste dag og griner fordi jeg ikke er hos han lenge nok, også kommer hun med en slik beskjed? 

Det kan være en god, medisinsk begrunnelse bak dette - men at det bare ble sagt i forbifarten av en sykepleier er ikke god nok kommunikasjon. Du skal vite hvorfor denne avgjørelsen er tatt og. Det kan godt være at det ikke hjelper din far noe som helst at du besøker ham for ofte, men likevel ble det for dårlig forklart. 

Du skal selvfølgelig ikke melde dette noe som helst sted, før du har alle fakta på bordet!

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...