Gå til innhold

Føler at min far ikke liker meg

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Min far bor i utlandet og er sjeldent hjemme i Norge. Når han er hjemme så kommer han nesten aldri på besøk. Vert hjemme siden mai og jeg har sett han to ganger.  Og når han kommer på besøk så sitter han å himler med øynene og er tydelig uinteressert i det jeg snakker om. Skifter tema midt i en samtale osv. Han var sjeldent tilstede i barndommen min også, mest fordi han reiste med jobben, men også fordi han var egoistisk og dyrket egne interesser. 

Han og min mor skilte seg da jeg var tenåring og de har ikke snakket sammen siden. Jeg er veldig lik min mor, og jeg vet at pappa ikke takler mammas væremåte. Samboer har også sagt til meg at min far har snakket stygt om hvordan min mor var som mor og i parforhold og at jeg ligner på henne. 

Jeg syns det er vondt å føle så tydelig at han så tydelig misliker meg. Jeg syns ikke jeg fortjener dette. Det var han som brøt opp familien og valgte å skille seg fra mamma og satse på den nye dama. Jeg har godtatt og godtatt og taklet en drittkjerring av en stemor i ungdomsårene. Allikevel så klistrer jeg på meg ett smil om munnen og gir han en klem når jeg ser han.  Han kunne i det minste latet som at han likte meg. 

Er det noen som har opplevd/opplever det samme? 

Anonymkode: d71bc...f0b

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...