Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 Populært innlegg #1 Skrevet 29. juli 2022 Ingen hjelper meg - hverken barn, eller mann. Jeg har alltid vært den eneste som har tatt seg av husarbeid, rydding og vask. Barn og mann har bare bidratt til mer rot. Jeg har snakket, tryglet, forhandlet, bedt, kjeftet, laget rutiner og planer til alle, krevd, gitt konsekvenser, tatt fra dem ipad og lørdagsgodteri og nå gitt opp. Jeg får ikke støtte hos mannen og da følger barna hans eksempel uansett hvor mye jeg prøver å lære dem noe. Men vet dere hva? I dag har jeg sagt til dem alle at jeg er ferdig med å rydde og vaske. Siden ingen andre gjør det, skal jeg slutte jeg også. Så får vi bo i et svinesti og spørsmål 'hvor er' kommer jeg ikke til å besvare. Sånt skjer når de tar meg for gitt. Kanskje kommer de til å sette mer pris på meg fremover. Hvis han vil betale for vaske- og ryddehjelp 12t hver dag av egen lomme, får han gjøre det. Mor er ferdig med gratisarbeid i hjemmet. Anonymkode: 1b986...ed0 78 16 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 29. juli 2022 Stå i det! Avgjørelsen er «lett», å leve i kaoset som følger er vanskelig.. Anonymkode: 75061...925 40 4 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #3 Skrevet 29. juli 2022 Dette skjer når en tillater seg sjøl å bli behandlet som en hushjelp fra dag 1. Anonymkode: c6359...217 12 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #4 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ingen hjelper meg - hverken barn, eller mann. Jeg har alltid vært den eneste som har tatt seg av husarbeid, rydding og vask. Barn og mann har bare bidratt til mer rot. Jeg har snakket, tryglet, forhandlet, bedt, kjeftet, laget rutiner og planer til alle, krevd, gitt konsekvenser, tatt fra dem ipad og lørdagsgodteri og nå gitt opp. Jeg får ikke støtte hos mannen og da følger barna hans eksempel uansett hvor mye jeg prøver å lære dem noe. Men vet dere hva? I dag har jeg sagt til dem alle at jeg er ferdig med å rydde og vaske. Siden ingen andre gjør det, skal jeg slutte jeg også. Så får vi bo i et svinesti og spørsmål 'hvor er' kommer jeg ikke til å besvare. Sånt skjer når de tar meg for gitt. Kanskje kommer de til å sette mer pris på meg fremover. Hvis han vil betale for vaske- og ryddehjelp 12t hver dag av egen lomme, får han gjøre det. Mor er ferdig med gratisarbeid i hjemmet. Anonymkode: 1b986...ed0 Vi gir deg til søndag, før du innser din plass og rolle i Familien AS og du fikser opp 🤪 Anonymkode: ade8e...346 8
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #5 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Stå i det! Avgjørelsen er «lett», å leve i kaoset som følger er vanskelig.. Anonymkode: 75061...925 Derfor vil jeg foreslå å flytte ut den perioden. Da slipper TS å leve i rotet. Også viktig å kommunisere hva du gjør, TS, og hvorfor. Komme tilbake etter en uke eller to og se om de har skjønt hvor mye jobb du gjør. Anonymkode: 3b3ea...ee7 16 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #6 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Stå i det! Avgjørelsen er «lett», å leve i kaoset som følger er vanskelig.. Anonymkode: 75061...925 Jeg skal jammen stå i det så lenge det trengs. AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Vi gir deg til søndag, før du innser din plass og rolle i Familien AS og du fikser opp 🤪 Anonymkode: ade8e...346 Søndag neste år? Nei, jeg skal ikke fikse opp noe som helst. De første 'hvor er' spørsmålene kom, men de besvares med 'samme sted du lå det ligge sist'. AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Derfor vil jeg foreslå å flytte ut den perioden. Da slipper TS å leve i rotet. Også viktig å kommunisere hva du gjør, TS, og hvorfor. Komme tilbake etter en uke eller to og se om de har skjønt hvor mye jobb du gjør. Anonymkode: 3b3ea...ee7 Fristende. Men nei. Jeg skal være hjemme og nyte det mens jeg bruker tid på mine egne behov. Game is on. Anonymkode: 1b986...ed0 35 5 4
Gjest theTitanic Skrevet 29. juli 2022 #7 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ingen hjelper meg - hverken barn, eller mann. Jeg har alltid vært den eneste som har tatt seg av husarbeid, rydding og vask. Barn og mann har bare bidratt til mer rot. Jeg har snakket, tryglet, forhandlet, bedt, kjeftet, laget rutiner og planer til alle, krevd, gitt konsekvenser, tatt fra dem ipad og lørdagsgodteri og nå gitt opp. Jeg får ikke støtte hos mannen og da følger barna hans eksempel uansett hvor mye jeg prøver å lære dem noe. Men vet dere hva? I dag har jeg sagt til dem alle at jeg er ferdig med å rydde og vaske. Siden ingen andre gjør det, skal jeg slutte jeg også. Så får vi bo i et svinesti og spørsmål 'hvor er' kommer jeg ikke til å besvare. Sånt skjer når de tar meg for gitt. Kanskje kommer de til å sette mer pris på meg fremover. Hvis han vil betale for vaske- og ryddehjelp 12t hver dag av egen lomme, får han gjøre det. Mor er ferdig med gratisarbeid i hjemmet. Anonymkode: 1b986...ed0 Så lenge du følger opp avgjørelsen. De vet at det vil plage deg mer enn det vil plage dem, og at du vil gi opp. Forbered deg på å tåle svinesti en lang stund.
Nymerïa Skrevet 29. juli 2022 #8 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg skal være hjemme og nyte det mens jeg bruker tid på mine egne behov. Game is on. Det er den rette holdninga. Men les den første setninga i HI en gang til. Du bommer allerede der; at de andre rydder og vasker handler ikke om å hjelpe deg. Det handler om å være ansvarlige mennesker. Ikke framstill dette som hjelp, fordi hvis du gjør det så sier du samtidig at ansvaret i bunn og grunn ligger hos deg. 32 1 10
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #9 Skrevet 29. juli 2022 NymeriaRhoynar skrev (2 minutter siden): Det er den rette holdninga. Men les den første setninga i HI en gang til. Du bommer allerede der; at de andre rydder og vasker handler ikke om å hjelpe deg. Det handler om å være ansvarlige mennesker. Ikke framstill dette som hjelp, fordi hvis du gjør det så sier du samtidig at ansvaret i bunn og grunn ligger hos deg. Jeg mener de skal hjelpe med husarbeid, ja. Jeg har ikke noe imot å gjøre husarbeid, men jeg vil ikke gjøre hele husarbeidet hele tiden. Det er greit hvis jeg gjør mer enn halvparten, men da må de hjelpe med resten så det ikke blir for mye på meg. Jeg har samme 24t i døgnet som dem, men må bruke store deler på å rydde og vaske etter alle. Jeg liker ikke rot og svinesti og selv om det ikke er perfekt i alle døgnets tider, så er det ganske ryddig fordi jeg sørger for det. Jeg vil ha en jevnere fordeling, barna er store nok nå å hjelpe til og mannen burde skjerpet seg for lenge siden. For meg er det mangel på respekt for meg og min tid når de ikke tar sin del av husarbeidet. Jeg har kjempet denne kampen og tapt år etter år, men i dag endres spillereglene og hushjelpen tar en lang, lang permisjon. Anonymkode: 1b986...ed0 10 5 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #10 Skrevet 29. juli 2022 Du vet de sansynligvis ikke vil starte da heller annet enn det aller mest nødvendige, og du vil måtte bruke ukesvis på å få det levelig igjen. Anonymkode: d2d37...fc0 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #11 Skrevet 29. juli 2022 Ja, slik blir det harmoniske hjem av.. Anonymkode: 25274...d92 2
Nymerïa Skrevet 29. juli 2022 #12 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg mener de skal hjelpe med husarbeid, ja. Jeg har ikke noe imot å gjøre husarbeid, men jeg vil ikke gjøre hele husarbeidet hele tiden. Det er greit hvis jeg gjør mer enn halvparten, men da må de hjelpe med resten så det ikke blir for mye på meg. Jeg har samme 24t i døgnet som dem, men må bruke store deler på å rydde og vaske etter alle. Jeg liker ikke rot og svinesti og selv om det ikke er perfekt i alle døgnets tider, så er det ganske ryddig fordi jeg sørger for det. Jeg vil ha en jevnere fordeling, barna er store nok nå å hjelpe til og mannen burde skjerpet seg for lenge siden. For meg er det mangel på respekt for meg og min tid når de ikke tar sin del av husarbeidet. Jeg har kjempet denne kampen og tapt år etter år, men i dag endres spillereglene og hushjelpen tar en lang, lang permisjon. Anonymkode: 1b986...ed0 Men du anser ikke ditt bidrag som hjelp. Deres bidrag er hjelp. Jeg tror forklaringa på at du har tapt er at du definerer deres (manglende) bidrag som hjelp. Da sier du at dette er i grunnen ditt ansvar. Vi som anser de andres bidrag som en selvfølge i stedet for hjelp har ikke dette problemet. 16 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #13 Skrevet 29. juli 2022 Hold oss oppdatert hvor lenge det står på og hva Familien AS foretar seg! 😃 Støtter deg! 👍🏻 Anonymkode: 60202...2e4 19 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #14 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du vet de sansynligvis ikke vil starte da heller annet enn det aller mest nødvendige, og du vil måtte bruke ukesvis på å få det levelig igjen. Anonymkode: d2d37...fc0 Hvorfor skal jeg måtte bruke ukevis? Hvis de ikke gjør sin del, så får det bare være rot og svinesti. Jeg vet de mistrives, så de blir tvunget til å gjøre noe med saken selv. Når mannen sa til meg nå 'vi må rydde' mener han egentlig 'du må rydde'. Så jeg svarte 'ja, dere må rydde, jeg skal ikke gjøre noe som helst'. Anonymkode: 1b986...ed0 22 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #15 Skrevet 29. juli 2022 NymeriaRhoynar skrev (2 minutter siden): Men du anser ikke ditt bidrag som hjelp. Deres bidrag er hjelp. Jeg tror forklaringa på at du har tapt er at du definerer deres (manglende) bidrag som hjelp. Da sier du at dette er i grunnen ditt ansvar. Vi som anser de andres bidrag som en selvfølge i stedet for hjelp har ikke dette problemet. Nå henger du deg opp i 1 ord og mister poenget. Anonymkode: 1b986...ed0 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #16 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor skal jeg måtte bruke ukevis? Hvis de ikke gjør sin del, så får det bare være rot og svinesti. Jeg vet de mistrives, så de blir tvunget til å gjøre noe med saken selv. Når mannen sa til meg nå 'vi må rydde' mener han egentlig 'du må rydde'. Så jeg svarte 'ja, dere må rydde, jeg skal ikke gjøre noe som helst'. Anonymkode: 1b986...ed0 Efaringsmessig kan det fort bli ganske gjenngrodd om man ikke vasker på en stund, og om roter til alt i alle kleskap osv så er det en jobb å måtte ta ut alt for å rydde det fint på plass igjen osv. Anonymkode: d2d37...fc0 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 Populært innlegg #17 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hold oss oppdatert hvor lenge det står på og hva Familien AS foretar seg! 😃 Støtter deg! 👍🏻 Anonymkode: 60202...2e4 De siste 2 timene har det vært 8 spørsmål fra barna 'hvor er' og 2x 'vi må rydde' fra mannen. Jeg sitter med Netflix og ser på en serie i mellomtiden. Anonymkode: 1b986...ed0 44 7 8
Brunello Skrevet 29. juli 2022 #18 Skrevet 29. juli 2022 Dette er utelukkende din egen skyld. Hadde mannen måttet være med fra dag en, ville ikke problemet oppstått. De fleste gjør ikke mer enn de må, og når du har gjort alt har det ikke vært behov for at andre måtte gjøre noe. 7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #19 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Efaringsmessig kan det fort bli ganske gjenngrodd om man ikke vasker på en stund, og om roter til alt i alle kleskap osv så er det en jobb å måtte ta ut alt for å rydde det fint på plass igjen osv. Anonymkode: d2d37...fc0 Helt enig med deg, men det blir ikke jeg som skal fikse dette. Det er de som roter som skal gjøre det eller får de bare bo slik. Jeg vet hvor mine ting er. Anonymkode: 1b986...ed0 11 2 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #20 Skrevet 29. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: De siste 2 timene har det vært 8 spørsmål fra barna 'hvor er' og 2x 'vi må rydde' fra mannen. Jeg sitter med Netflix og ser på en serie i mellomtiden. Anonymkode: 1b986...ed0 Minner meg om tråden om mannen som gjorde det samme fordi kona og barna ikke bidro. Hold oss oppdatert! Anonymkode: 4f1c2...eea 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå