AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #1 Skrevet 29. juli 2022 Vi har feriert i Spania i sommer og i samme område har det vært en del kjentfolk og vi har blitt kjent med nye. Vi har vært mye sammen med familier med tenåringsbarn, i ulike settinger. Og med sol og varme blir det naturlig nok lite og lette klær. Men det som slår meg er hvor lite blyge jentene i slutten av tenårene er når det kommer til klær og kropp. Når "tan line" skal sammenlignes så blottes både pupper og kjønn, bh har de trolig ikke fått plass til i bagasjen for pupper og vorter vises både her og der. Og superkorte kjoler og skjørt avslører det meste. Med eller uten undertøy. Flott at jentene er så trygge at dette føles naturlig for dem, også i en familiesetting. Mulig jeg begynner bli gammel i mine holdninger, men jeg er overrasket over hvor lite blygsel det er. Hva tenker dere foreldre av tenåringsjenter om dette? Anonymkode: cd6b1...caf 14
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #2 Skrevet 29. juli 2022 Tenker at du er gammel og frekk. Anonymkode: 2d0e4...505 23
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #3 Skrevet 29. juli 2022 Jeg har vært gjennom tre runder med tenåringsdøtre/bonusdøtre. De to eldste er litt mer blyge enn den yngste som nå er 19. Jeg bare elsker at hun aksepterer seg selv nøyaktig som hun er. Og at hun dusjer uten blygsel med kjæresten sin! Selv brukte jeg lang tid på å akseptere egen kropp og jeg blir glad inni meg når jeg ser at ungdommen ikke er redde for kropp! Anonymkode: 497e1...1f8 17 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #4 Skrevet 29. juli 2022 Tror du er en gammel gris-kaill som nyter synet 😝 Anonymkode: f7182...9b9 8
Daria Skrevet 29. juli 2022 #5 Skrevet 29. juli 2022 Jeg tror det er vanligere at tenåringsjenter er lettkledde enn at voksne i deres nærhet er så fokusert på undertøyet deres... Hadde det vært snakk om 14-åringer, kunne jeg reagert mer, men sene tenår/tidlig 20-år er den tiden hvor man gjerne både tør alt, slipper unna med det meste og aldri ser bedre ut - det er den tiden man skal gjøre sånt (om man vil). 12 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #6 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Jeg har vært gjennom tre runder med tenåringsdøtre/bonusdøtre. De to eldste er litt mer blyge enn den yngste som nå er 19. Jeg bare elsker at hun aksepterer seg selv nøyaktig som hun er. Og at hun dusjer uten blygsel med kjæresten sin! Selv brukte jeg lang tid på å akseptere egen kropp og jeg blir glad inni meg når jeg ser at ungdommen ikke er redde for kropp! Anonymkode: 497e1...1f8 Åh, ja. Misunner dem! Har bestandig vært lite glad i egen kropp og kvidd meg for å kle av meg. Skulle ønske jeg kunne bare eksistert i den, slik de tilsynelatende gjør. Anonymkode: f6aa3...145 4 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #7 Skrevet 29. juli 2022 Du virker gammel og muligens ukomfortabel i egen kropp? Det høres helt normalt ut å sammenligne "tan lines" og å kunne ta ned bikinitoppen sammen med venner. Jeg er i 30-årene og skifter også foran mine venner, hvor vi da ikke skjuler noe. Kropp er bare kropp. Anonymkode: e6ee4...c92 7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #8 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Tenker at du er gammel og frekk. Anonymkode: 2d0e4...505 Trenger ikke komme med frekke svar da. Synes at det er trist at det er så mye mangel på blygsel og at mange blotter seg og viser nakenhet som er støtende for mange. Anonymkode: 928d2...228 7 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #9 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Trenger ikke komme med frekke svar da. Synes at det er trist at det er så mye mangel på blygsel og at mange blotter seg og viser nakenhet som er støtende for mange. Anonymkode: 928d2...228 Støtende for muslimer. Vi andre tåler det helt fint. Anonymkode: 2d0e4...505 7 1 1
Heydayotheinterweb Skrevet 29. juli 2022 #10 Skrevet 29. juli 2022 Dette kan du takke korporasjonenes og medias seksualisering av kids for. Feminisme er den ekte kvinneundertrykkelsen (ja, det henger faktisk sammen). CLOWN WORLD! 1
norw Skrevet 29. juli 2022 #11 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Tenker at du er gammel og frekk. Anonymkode: 2d0e4...505 Ikke nødvendigvis noen av delene. 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #12 Skrevet 29. juli 2022 34 minutter siden, AnonymBruker said: Når "tan line" skal sammenlignes så blottes både pupper og kjønn Det er en konsenus her om at dette er greit (jeg bryr meg heller ikke altså). Men - ikke kom og fortell meg at noen av dere ville syntes det var greit om det var gutter / menn som blottet kjønnet sitt. Det tror jeg ikke på et sekund. Så hvorfor er det ulike regler for kjønnene? Anonymkode: 88479...f00 6 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #13 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er en konsenus her om at dette er greit (jeg bryr meg heller ikke altså). Men - ikke kom og fortell meg at noen av dere ville syntes det var greit om det var gutter / menn som blottet kjønnet sitt. Det tror jeg ikke på et sekund. Så hvorfor er det ulike regler for kjønnene? Anonymkode: 88479...f00 Tviler veldig på at kjønn er blitt blottet her som ts skriver. Tipper det var snakk om å dra trusen litt til siden for å vise tan lines. Og pupper er ikke kjønn. Anonymkode: 39e56...feb 6 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #14 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Trenger ikke komme med frekke svar da. Synes at det er trist at det er så mye mangel på blygsel og at mange blotter seg og viser nakenhet som er støtende for mange. Anonymkode: 928d2...228 HVORFOR er det trist med mangel på blygsel? Og det er IKKE støtende. Bare i ditt forvridde sinn. Anonymkode: 39e56...feb 9 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #15 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): mangel på blygsel Blygsel = samfunnskapt skam over egen og andres kropp. VIS meg tanlines, underboob og mager! Jeg bryr meg ikke og jeg er glad for å høre at man ikke reduserer seg selv og sin egen kropp etter meningen til andre som ikke klarer å akseptere at vi alle er mennesker å har kropp. Anonymkode: ce7e2...174 5 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #16 Skrevet 29. juli 2022 Synes det er fint å lære barn at kroppen ikke trengs å eksponeres til alle...det reduserer jo kroppens verdi om man lar alle se.. Anonymkode: ca487...c67 1 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #17 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Synes det er fint å lære barn at kroppen ikke trengs å eksponeres til alle...det reduserer jo kroppens verdi om man lar alle se.. Anonymkode: ca487...c67 Ikke at man blir mindre verdt, så det kom litt feil ut.. Anonymkode: ca487...c67
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #18 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ikke at man blir mindre verdt, så det kom litt feil ut.. Anonymkode: ca487...c67 Det er jo det du skriver rett ut? Redusert verdi = mindre verdt. Trodde ikke slike forskrudde holdninger var så vanlig i Norge 2022. Anonymkode: 39e56...feb 6 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #19 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det er jo det du skriver rett ut? Redusert verdi = mindre verdt. Trodde ikke slike forskrudde holdninger var så vanlig i Norge 2022. Anonymkode: 39e56...feb Ja, skjønner at det kan misforstås. Man blir ikke mindre verdt som i at man reduserer sin egen verdi. Alle er like mye verdt. Men jeg mener at man ikke setter kroppen sin så høyt da. Kroppen er jo et tempel man skal ta vare på og ikke vise frem til alt og alle. Anonymkode: ca487...c67 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #20 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ja, skjønner at det kan misforstås. Man blir ikke mindre verdt som i at man reduserer sin egen verdi. Alle er like mye verdt. Men jeg mener at man ikke setter kroppen sin så høyt da. Kroppen er jo et tempel man skal ta vare på og ikke vise frem til alt og alle. Anonymkode: ca487...c67 Sier hvem? Hvorfor er det dumt? Anonymkode: 39e56...feb 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå