Gå til innhold

Manglende informasjon ved skolestart

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei dere! 

Vi har ikke fått noe informasjon før skolestart - vet bare datoen de starter. Jeg vet ikke når, hvor, hva de skal ha med seg eller hva de skal gjøre. Er ikke dette vanlig?  

Per nå tar jeg utganspunkt i oppmøte når skolen starter (jeg troor det er 08:30), og på samme plass som vi har vært på innskriving tidligere. 

Bør jeg bare være «chill» på dette, eller kontakte skolen? Eller vil det kanskje komme info senere. Jeg er litt redd for å være hun irriterende mammaen som sender mails osv 🫠 Skolen starter opp 17. august. Mulig jeg bare er for tidlig ute? Jeg bare tenker at om det er ting jeg må kjøpe inn så er det jo greit å vite litt før. I tillegg er barnet veldig spent og nervøs og spør mye om hva de skal osv. Hadde vært fint å kunnet fortelle litt om hvordan første dagen blir. 

Anonymkode: fff9e...38d

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Gjelder forresten førsteklassing! 

ts

AnonymBruker
Skrevet

Informasjonen kommer nok når det nærmer seg skulestart. 

Anonymkode: c3913...d2c

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer nok etter 1 august når skoleledelsen er tilbake fra ferie. Hos begge mine har de begynt kl 9 første skoledag og til vanlig tid de neste årene. Så har de skole frem til ca kl 13 og de som vil (og har plass) kan gå på SFO etterpå

Anonymkode: f5161...ed8

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Og ang innkjøp så trengs ikke så mye, en matboks til skolen og en til SFO, regntøy og skolesekk :) 

Anonymkode: f5161...ed8

Skrevet

Det kommer!

Skrevet

Det er skoleferie nå, så du må vente til de er tilbake på jobb. 

Info kommer. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Takk folkens! Jeg forstår 🙏 Jeg tenkte faktisk ikke over dette. Bare så stresset og spent. Da regner jeg med at det kommer 🥰

ts

AnonymBruker
Skrevet

Min skolestarter begynner på SFO på mandag, har dere fått tilbud om tilsvarende? 

Kommunen har en egen infoside «for deg med skolestarter». Der står det bl.a at 1. klassingene begynner kl 11.30 første skoledag. 

Vi har hatt førskoledag og foreldremøte + fått infomail fra rektor og SFO om oppstart, klasselister mm. 

Men vi er kanskje utenfor normen? Vet skolen jobber veldig med informasjon da det er høy andel foreldre som ikke er født i Norge.  

Anonymkode: 3b716...0be

AnonymBruker
Skrevet

men det kommer vel mye mer informasjon i løpet av den første skoledagen også...   

Anonymkode: 3b561...3bd

AnonymBruker
Skrevet

Ang innkjøp så må barnet ha sekk, matboks, og pennal med innhild, samt passende klær. Det er ikke noe hokus pokus.

Anonymkode: 50e5b...b16

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...