AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #1 Skrevet 29. juli 2022 Jeg er 12+2 uker i dag, skal på ultralyd på mandag. Hva er sjansen for MA når du har sett hjerte i uke 11+0 og fosteret ble målt til 11+3? Jeg føler at symptomene mine bare har forduftet. Eneste symptomer jeg har er at jeg tisser litt oftere enn før, er litt sultnere enn vanlig og brystene er bittelitt ømme av og på i løpet av dagen. Siste 2 dagene har jeg hatt menssmerter både fremme og i korsrygg, så er veldig bekymret 😕jeg har forsåvidt hatt menssmerter av og på hver uke gjennom hele svangerskapet, men blir like skremt hver gang de dukker opp. hvordan hadde du det i uke 12/13? Anonymkode: c9fae...223 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #2 Skrevet 29. juli 2022 Høres ut som meg 😛 jeg har knapt hatt et symptom etter uke 12. å før det var det ikke veldig mye av de (litt ømme bryster, murringer og trøtthet bare). Vi så hjertet slå og en aktiv baby i uke 9 og ut fra det hun som tok ul kunne se var det under 10% sjanse for at noe ville gå galt når ting så «sånn» ut. Vi var nylig på oul, å alt var som det skulle med ei spretten lita frøken 🥰 Anonymkode: cba11...dc3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #3 Skrevet 29. juli 2022 Det er veldig vanlig at symptomer avtar ved rundt 12 uker 😊 Jeg hadde det likt, og sitter her nå med en liten herlig gutt på 4 mnd 🥰 Menssmertene du kjenner kan jo komme som følge av at livmoren utvider seg. Anonymkode: 31dc7...8e1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #4 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Høres ut som meg 😛 jeg har knapt hatt et symptom etter uke 12. å før det var det ikke veldig mye av de (litt ømme bryster, murringer og trøtthet bare). Vi så hjertet slå og en aktiv baby i uke 9 og ut fra det hun som tok ul kunne se var det under 10% sjanse for at noe ville gå galt når ting så «sånn» ut. Vi var nylig på oul, å alt var som det skulle med ei spretten lita frøken 🥰 Anonymkode: cba11...dc3 Takk for svar! Godt å høre det kan gå bra selv om man mister symptomene. Jeg så hjerte slå forrige uke så jeg forstår ikke hvorfor jeg har sånn angst. 😕 Anonymkode: c9fae...223
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #5 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er veldig vanlig at symptomer avtar ved rundt 12 uker 😊 Jeg hadde det likt, og sitter her nå med en liten herlig gutt på 4 mnd 🥰 Menssmertene du kjenner kan jo komme som følge av at livmoren utvider seg. Anonymkode: 31dc7...8e1 Ja, de har forsvunnet gradvis fra uke 10-11. Savner symptomene mine, kunne gjerne hatt de leeenge 😂 selv om det er deilig å ikke springe på do hele tiden, og klare å holde seg våken en hel arbeidsdag. Smertene er sikkert det, syns bare de er så intense, og langvarige. I dag er de heldigvis borte, og jeg har ikke blødd noe Anonymkode: c9fae...223
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #6 Skrevet 29. juli 2022 Jeg hadde ingen symptomer i første svangerskap, og syntes det var skummelt å ikke føle seg gravid. Var redd for MA hele tiden😅 I dette svangerskapet hadde jeg litt kvalme fra uke 6-8, og er like bekymret. Men, det er ikke noe vi kan kontrollere, så vi må bare ta det som det kommer. Nå som du er såpass på vei så får du lytte på helsestasjonen også, og du får sikkert komme inn hvis du er veldig bekymret. Det er uansett vanlig at kvalme forsvinner rundt uke 12, og det samme med tissingen, for livmoren stiger gradvis lenger opp😊 Den kommer tidlig nok tilbake igjen når livmoren blir så stor at den presser på blæra igjen.. Anonymkode: ca691...64e
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #7 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk for svar! Godt å høre det kan gå bra selv om man mister symptomene. Jeg så hjerte slå forrige uke så jeg forstår ikke hvorfor jeg har sånn angst. 😕 Anonymkode: c9fae...223 Forstår at du er engstelig. Jeg syns egentlig det var skummelt å ikke føle meg gravid, men så kom oul å vi så at alt sto bra til, å da ble det litt lettere å bare godta at jeg har ett utrolig enkelt svangerskap (hittill). Vi får bare nyte det mens vi kan, plutselig slår noe til 😅 Anonymkode: cba11...dc3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #8 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg er 12+2 uker i dag, skal på ultralyd på mandag. Hva er sjansen for MA når du har sett hjerte i uke 11+0 og fosteret ble målt til 11+3? Jeg føler at symptomene mine bare har forduftet. Eneste symptomer jeg har er at jeg tisser litt oftere enn før, er litt sultnere enn vanlig og brystene er bittelitt ømme av og på i løpet av dagen. Siste 2 dagene har jeg hatt menssmerter både fremme og i korsrygg, så er veldig bekymret 😕jeg har forsåvidt hatt menssmerter av og på hver uke gjennom hele svangerskapet, men blir like skremt hver gang de dukker opp. hvordan hadde du det i uke 12/13? Anonymkode: c9fae...223 Jeg er 12+1, og har det på akkurat samme måte som deg! Har hatt et veldig lett svangerskap så langt med veldig lite symptomer, har så vidt kjent litt kvalme, og har hatt ømme bryster og såre brystvorter siden før positiv test, men det er i grunn det! Har flydd på do hver natt for å tisse, men nå kan jeg sove hele natten gjennom, stort sett, og sånn har det vært i en ukes tid nå. Kjenner bittelitt mensenmurringer, særlig om kvelden, og har skjønt at det må være livmoren som utvider seg. Vi var på ultralyd i uke 8, og fikk se og høre at alt var helt som det skulle. Men jeg er også livredd for MA.. Skal på ny UL om to uker, og har en stor frykt for at de skal si at det ikke er liv der. Skjønner ikke hvorfor jeg bekymrer meg sånn! Men, det er vel kanskje normalt.. Håper du blir mer beroliget etter UL på mandag!🥰❤️ Anonymkode: 3ab5b...790
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #9 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Jeg er 12+1, og har det på akkurat samme måte som deg! Har hatt et veldig lett svangerskap så langt med veldig lite symptomer, har så vidt kjent litt kvalme, og har hatt ømme bryster og såre brystvorter siden før positiv test, men det er i grunn det! Har flydd på do hver natt for å tisse, men nå kan jeg sove hele natten gjennom, stort sett, og sånn har det vært i en ukes tid nå. Kjenner bittelitt mensenmurringer, særlig om kvelden, og har skjønt at det må være livmoren som utvider seg. Vi var på ultralyd i uke 8, og fikk se og høre at alt var helt som det skulle. Men jeg er også livredd for MA.. Skal på ny UL om to uker, og har en stor frykt for at de skal si at det ikke er liv der. Skjønner ikke hvorfor jeg bekymrer meg sånn! Men, det er vel kanskje normalt.. Håper du blir mer beroliget etter UL på mandag!🥰❤️ Anonymkode: 3ab5b...790 Virker som at vi har hatt akkurat samme svangerskap til nå 🥰 jeg mistet sist jeg var gravid, MA. Etter det har jeg blitt helt hysterisk. Gruer meg skikkelig til mandag, men håper jeg får gode nyheter. Anonymkode: c9fae...223
Arkana Skrevet 29. juli 2022 #10 Skrevet 29. juli 2022 Det er veldig uvanlig å oppleve spontanabort etter å ha sett et normalt embryo med hjerteslag i uke 11. Det er derimot helt normalt å miste mange symptomer rundt uke 12. Fram til den tid er det kroppen din som danner alle hormonene for at svangerskapet skal holdes ved like og det skaper mange symptomer. Fra uke 12 overtar morkaken denne hormonproduksjonen og da forsvinner mange av/alle de typiske tidlige symptomene. Andre trimester sies jo å være det letteste trimesteret, fordi man har fri fra de plagsomme symptomene man hadde i første og ennå ikke har kommet så langt eller blitt så stor at man har fått de typiske tredje trimester-plagene, men for en som er engstelig kan fraværet av symptomer og gravidfølelsen være en stor prøvelse. Jeg har selv hatt en SA og vet alt om hvor nervøs man blir etter det og tolker alt mulig rart som tegn på at det går galt, men jeg håper du klarer å berolige deg selv med at det du opplever er normalt og at sannsynligheten er klart størst for at alt går bra. Lykke til videre i svangerskapet. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #11 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Virker som at vi har hatt akkurat samme svangerskap til nå 🥰 jeg mistet sist jeg var gravid, MA. Etter det har jeg blitt helt hysterisk. Gruer meg skikkelig til mandag, men håper jeg får gode nyheter. Anonymkode: c9fae...223 Så gøy, og vi er nesten helt nøyaktig like langt på vei også🥰 Ååå nei..😢 Da skjønner jeg at du har angst nå😳😳 Hvor langt var du på vei da? Fikk du noe forklaring på hvorfor det skjedde? Og hadde du noen symptomer, eller kom det som lyn fra klar himmel? Anonymkode: 3ab5b...790
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #12 Skrevet 29. juli 2022 Arkana skrev (6 timer siden): Det er veldig uvanlig å oppleve spontanabort etter å ha sett et normalt embryo med hjerteslag i uke 11. Det er derimot helt normalt å miste mange symptomer rundt uke 12. Fram til den tid er det kroppen din som danner alle hormonene for at svangerskapet skal holdes ved like og det skaper mange symptomer. Fra uke 12 overtar morkaken denne hormonproduksjonen og da forsvinner mange av/alle de typiske tidlige symptomene. Andre trimester sies jo å være det letteste trimesteret, fordi man har fri fra de plagsomme symptomene man hadde i første og ennå ikke har kommet så langt eller blitt så stor at man har fått de typiske tredje trimester-plagene, men for en som er engstelig kan fraværet av symptomer og gravidfølelsen være en stor prøvelse. Jeg har selv hatt en SA og vet alt om hvor nervøs man blir etter det og tolker alt mulig rart som tegn på at det går galt, men jeg håper du klarer å berolige deg selv med at det du opplever er normalt og at sannsynligheten er klart størst for at alt går bra. Lykke til videre i svangerskapet. Takk for svar, det hjalp veldig ❤️ Etter en MA har jeg mistet det helt, stoler ikke på kroppen min i det hele tatt. Anonymkode: c9fae...223
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #13 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Så gøy, og vi er nesten helt nøyaktig like langt på vei også🥰 Ååå nei..😢 Da skjønner jeg at du har angst nå😳😳 Hvor langt var du på vei da? Fikk du noe forklaring på hvorfor det skjedde? Og hadde du noen symptomer, eller kom det som lyn fra klar himmel? Anonymkode: 3ab5b...790 Ja 🥰 jeg var 12 uker på vei, fosteret døde uke 8+ 3/4. Ingen forklaring bortsett fra at det er sånt som skjer. Har lest en plass at de ukene det er vanligest å miste er uke 4, 6 og 8/9. Det er veldig kritiske faser. Jeg har bare mistet den gangen, og jeg har et barn fra før jeg husker jeg sa til mamma i uke 10/11 at jeg ikke følte meg gravid i det hele tatt. Symptomene var veldig vage fra begynnelsen, men de forsvant veldig fra uke 9. Ingen trøtthet, ingen ømme store bryst. Da sa mamma at hennes svangerskap har vært veldig lette også, så jeg slo meg liksom til ro med at jeg bare er heldig. Hadde ikke store plager med første barnet heller, men jeg husket liksom ikke helt hvordan det var da. Denne gangen har symptomene vært mye med framtredende, og det var først i uke 11 at de begynte å forsvinne. Men jeg merker at jeg fortsatt blir veldig andpusten, brystene er vonde av og til iløpet av dagen, jeg er trøtt og oppblåst. Det er vertfall NOE Jeg krysser alt jeg har for oss! Anonymkode: c9fae...223 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #14 Skrevet 29. juli 2022 Vi har alle vært der og spesielt første graviditet er en berg og dalbane av følelser. Det gir seg aldri, du får hele tiden noe nytt å bekymre deg for. Til slutt kommer det til et punkt hvor du enten gir slipp på bekymringene eller blir litt småcrazy. Kan berolige deg med at når den ekstremt aktive ettårsperioden kommer så blir bekymringene mindre. For da går det i ett hele dagen og du springer beina av deg. Når kvelden kommer er det nesten et dyrisk behov for å bare hvile og sove. Etter du har tatt det helt nødvendige husarbeidet. Forbered deg på dette. Den fasen du er i nå med litt bekymringer er ingenting i forhold til det som kommer. Livet snudd helt på hodet, nesten ingen egentid og multitasking på høyt nivå. Tenk heller på det. Lurt å planlegge litt. Gjerne høre med noen om de kan være litt trillepike. Slekt og venner som kanskje kan steppe inn litt. Ting du aldri får tid til mer på en god stund, hvordan vil det føles? Du har sikkert hobbyer, trening. Det er størst sannsynlighet for at du blir mamma nå. Er du klar? 😃 Det er et annet liv!!! Lykke til! Anonymkode: c90af...260 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #15 Skrevet 1. august 2022 Takk for alle svar ! Var på ul i dag, og alt ser helt perfekt ut med baby 🥰 da skal jeg prøve å se fremover ❤️ Anonymkode: c9fae...223 2
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #16 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (På 29.7.2022 den 22.50): Vi har alle vært der og spesielt første graviditet er en berg og dalbane av følelser. Det gir seg aldri, du får hele tiden noe nytt å bekymre deg for. Til slutt kommer det til et punkt hvor du enten gir slipp på bekymringene eller blir litt småcrazy. Kan berolige deg med at når den ekstremt aktive ettårsperioden kommer så blir bekymringene mindre. For da går det i ett hele dagen og du springer beina av deg. Når kvelden kommer er det nesten et dyrisk behov for å bare hvile og sove. Etter du har tatt det helt nødvendige husarbeidet. Forbered deg på dette. Den fasen du er i nå med litt bekymringer er ingenting i forhold til det som kommer. Livet snudd helt på hodet, nesten ingen egentid og multitasking på høyt nivå. Tenk heller på det. Lurt å planlegge litt. Gjerne høre med noen om de kan være litt trillepike. Slekt og venner som kanskje kan steppe inn litt. Ting du aldri får tid til mer på en god stund, hvordan vil det føles? Du har sikkert hobbyer, trening. Det er størst sannsynlighet for at du blir mamma nå. Er du klar? 😃 Det er et annet liv!!! Lykke til! Anonymkode: c90af...260 Helt riktig. Og, det stopper aldri. Bekymringer er det fortsatt, de bare endrer seg underveis, og nå er alle passert 20 her. Anonymkode: e6905...1f3
Arkana Skrevet 1. august 2022 #17 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Takk for alle svar ! Var på ul i dag, og alt ser helt perfekt ut med baby 🥰 da skal jeg prøve å se fremover ❤️ Anonymkode: c9fae...223 Så bra.
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #18 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (På 1.8.2022 den 11.17): Takk for alle svar ! Var på ul i dag, og alt ser helt perfekt ut med baby 🥰 da skal jeg prøve å se fremover ❤️ Anonymkode: c9fae...223 Så bra at alt ser fint ut!🥰 Sa de noe om det at du har så lite symptomer?😊 Anonymkode: 3ab5b...790
AnonymBruker Skrevet 3. august 2022 #19 Skrevet 3. august 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Så bra at alt ser fint ut!🥰 Sa de noe om det at du har så lite symptomer?😊 Anonymkode: 3ab5b...790 Nei, jeg har jo hatt symptomer, men de forsvant Det er normalt at symptomer forsvinner etter 10-11-12 uker. Nå har det begynt å komme nye symptomer Anonymkode: c9fae...223
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå