Gå til innhold

Dere som løper - beste drikkesystemet?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trenger et nytt drikkesystem, og lurer på hva dere andre syns er best, og minst wobbly?😄

Har en vannsekk fra Osprey, men den er altfor stor og vinglete.

Tips?

Anonymkode: b1dac...281

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vannsekk?

Hvor mange timer løper du egentlig? :P

Anonymkode: ee77f...084

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bruker et belte med plass til to mindre vannflasker. Det holder for meg, ihvertfall. 

Anonymkode: 4fe3d...356

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker et belte med plass til to mindre vannflasker. Det holder for meg, ihvertfall. 

Anonymkode: 4fe3d...356

Samme her. Bruker en 3 dl og en 1 dl smoothieflaske og enkelt drikkebelte fra XXL.

Men som regel bare en flaske i lomma på treningsjakken. Alternativt sykkelskjorte med lommer bak når det er varmt. Kan også ha 1 dl i baklomma på shorts.

Drikkesekk er vel ikke nødvendig med mindre skal på en dagstur i fjellet, men da er det som regel rennende vann å få tak i underveis.

Anonymkode: 36d99...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes Camelbak er det beste jeg har løpt med. Men passform er jo individuell. Du har ikke løplabbet eller tilsvarende i nærheten slik at du kan prøve alternativer? 

Anonymkode: 02cc9...7e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samme her. Bruker en 3 dl og en 1 dl smoothieflaske og enkelt drikkebelte fra XXL.

Men som regel bare en flaske i lomma på treningsjakken. Alternativt sykkelskjorte med lommer bak når det er varmt. Kan også ha 1 dl i baklomma på shorts.

Drikkesekk er vel ikke nødvendig med mindre skal på en dagstur i fjellet, men da er det som regel rennende vann å få tak i underveis.

Snakker neppe om en liten joggetur når man først ønsker skikkelig drikkesystem.

Temmelig uaktuelt å dra på flasker når man liker ultraløp eller opptrening til maraton 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Har ikke prøvd den selv, så bare reklamerer litt for en influencer her😅 Men Funkygine la ut en vest fra Silva for noen dager siden, den så veldig praktisk ut. Tror det var denne;

C6796A07-92C1-4CEB-A15A-D98935D3804A.jpeg

Anonymkode: 05ca8...b6b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg løper helst runder på 3-5 km, så kan jeg sette opp en drikkestasjon og slippe å drasse på vannet. Løper med hund, så jeg må ha med til han også.

Endret av Summeer
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vannsekk?

Hvor mange timer løper du egentlig? :P

Anonymkode: ee77f...084

Mange? Løper lenge, og går veldig mye langturer, hvor det praktisk med sånne drikkesystemer.

Takk for hjelpsomt svar 😄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snakker neppe om en liten joggetur når man først ønsker skikkelig drikkesystem.

Temmelig uaktuelt å dra på flasker når man liker ultraløp eller opptrening til maraton 😅

Jeg løper turer på opptil 3 timer. Er det mer enn 2 timer har jeg bare en lett sekk på ryggen med litt større flaske i. Trenger ikke noe avansert. Å «dra på flasker», hva i all verden er problemet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg løper turer på opptil 3 timer. Er det mer enn 2 timer har jeg bare en lett sekk på ryggen med litt større flaske i. Trenger ikke noe avansert. Å «dra på flasker», hva i all verden er problemet.

Det sitter ikke like tett og godt inntil kroppen. 

Du må stoppe for å drikke. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en relativt rimelig vest fra Salomon (Active Skin 4), kunne pustet litt bedre, men ellers er jeg veldig fornøyd. Glemmer som regel at jeg har den på 5 minutter inn i turen. Kommer på det igjen når jeg blir tørst eller kunne trenge en gel heldigvis. Har ikke prøvd den med blære enda, kun flaskene som følger med. Tror de rommer i underkant av en liter hver. Plass til en blære på 1.5 liter i tillegg om en skulle trenge det.

Endret av TheAtl
tok feil ang. kapasitet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke prøvd den selv, så bare reklamerer litt for en influencer her😅 Men Funkygine la ut en vest fra Silva for noen dager siden, den så veldig praktisk ut. Tror det var denne;

C6796A07-92C1-4CEB-A15A-D98935D3804A.jpeg

Anonymkode: 05ca8...b6b

Liker også denne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 29.7.2022 den 9.56):

Mange? Løper lenge, og går veldig mye langturer, hvor det praktisk med sånne drikkesystemer.

Takk for hjelpsomt svar 😄

Antar det er en sekk med integrert drikkesystem, som er veeeldig vanlig, og ikke en hel sekk fylt med vann. 🤣

Anonymkode: 04ec3...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...