Gå til innhold

Dere som løper - beste drikkesystemet?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trenger et nytt drikkesystem, og lurer på hva dere andre syns er best, og minst wobbly?😄

Har en vannsekk fra Osprey, men den er altfor stor og vinglete.

Tips?

Anonymkode: b1dac...281

AnonymBruker
Skrevet

Vannsekk?

Hvor mange timer løper du egentlig? :P

Anonymkode: ee77f...084

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker et belte med plass til to mindre vannflasker. Det holder for meg, ihvertfall. 

Anonymkode: 4fe3d...356

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg bruker et belte med plass til to mindre vannflasker. Det holder for meg, ihvertfall. 

Anonymkode: 4fe3d...356

Samme her. Bruker en 3 dl og en 1 dl smoothieflaske og enkelt drikkebelte fra XXL.

Men som regel bare en flaske i lomma på treningsjakken. Alternativt sykkelskjorte med lommer bak når det er varmt. Kan også ha 1 dl i baklomma på shorts.

Drikkesekk er vel ikke nødvendig med mindre skal på en dagstur i fjellet, men da er det som regel rennende vann å få tak i underveis.

Anonymkode: 36d99...637

AnonymBruker
Skrevet

Synes Camelbak er det beste jeg har løpt med. Men passform er jo individuell. Du har ikke løplabbet eller tilsvarende i nærheten slik at du kan prøve alternativer? 

Anonymkode: 02cc9...7e8

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Samme her. Bruker en 3 dl og en 1 dl smoothieflaske og enkelt drikkebelte fra XXL.

Men som regel bare en flaske i lomma på treningsjakken. Alternativt sykkelskjorte med lommer bak når det er varmt. Kan også ha 1 dl i baklomma på shorts.

Drikkesekk er vel ikke nødvendig med mindre skal på en dagstur i fjellet, men da er det som regel rennende vann å få tak i underveis.

Snakker neppe om en liten joggetur når man først ønsker skikkelig drikkesystem.

Temmelig uaktuelt å dra på flasker når man liker ultraløp eller opptrening til maraton 😅

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke prøvd den selv, så bare reklamerer litt for en influencer her😅 Men Funkygine la ut en vest fra Silva for noen dager siden, den så veldig praktisk ut. Tror det var denne;

C6796A07-92C1-4CEB-A15A-D98935D3804A.jpeg

Anonymkode: 05ca8...b6b

Skrevet (endret)

Jeg løper helst runder på 3-5 km, så kan jeg sette opp en drikkestasjon og slippe å drasse på vannet. Løper med hund, så jeg må ha med til han også.

Endret av Summeer
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Vannsekk?

Hvor mange timer løper du egentlig? :P

Anonymkode: ee77f...084

Mange? Løper lenge, og går veldig mye langturer, hvor det praktisk med sånne drikkesystemer.

Takk for hjelpsomt svar 😄

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Snakker neppe om en liten joggetur når man først ønsker skikkelig drikkesystem.

Temmelig uaktuelt å dra på flasker når man liker ultraløp eller opptrening til maraton 😅

Jeg løper turer på opptil 3 timer. Er det mer enn 2 timer har jeg bare en lett sekk på ryggen med litt større flaske i. Trenger ikke noe avansert. Å «dra på flasker», hva i all verden er problemet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Jeg løper turer på opptil 3 timer. Er det mer enn 2 timer har jeg bare en lett sekk på ryggen med litt større flaske i. Trenger ikke noe avansert. Å «dra på flasker», hva i all verden er problemet.

Det sitter ikke like tett og godt inntil kroppen. 

Du må stoppe for å drikke. 

• Liker 2
Skrevet (endret)

Har en relativt rimelig vest fra Salomon (Active Skin 4), kunne pustet litt bedre, men ellers er jeg veldig fornøyd. Glemmer som regel at jeg har den på 5 minutter inn i turen. Kommer på det igjen når jeg blir tørst eller kunne trenge en gel heldigvis. Har ikke prøvd den med blære enda, kun flaskene som følger med. Tror de rommer i underkant av en liter hver. Plass til en blære på 1.5 liter i tillegg om en skulle trenge det.

Endret av TheAtl
tok feil ang. kapasitet
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har ikke prøvd den selv, så bare reklamerer litt for en influencer her😅 Men Funkygine la ut en vest fra Silva for noen dager siden, den så veldig praktisk ut. Tror det var denne;

C6796A07-92C1-4CEB-A15A-D98935D3804A.jpeg

Anonymkode: 05ca8...b6b

Liker også denne!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2022 den 9.56):

Mange? Løper lenge, og går veldig mye langturer, hvor det praktisk med sånne drikkesystemer.

Takk for hjelpsomt svar 😄

Antar det er en sekk med integrert drikkesystem, som er veeeldig vanlig, og ikke en hel sekk fylt med vann. 🤣

Anonymkode: 04ec3...090

Skrevet

Drikkesekk har jeg gått helt over til.

AnonymBruker
Skrevet

Salomon Agile 2 

Anonymkode: 3e371...b9f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...