Gå til innhold

til dere damer som kjøper jeans til 1500- 2000kr...

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Veit mannen deres hva de koster :) ? jeg har så lyst på, men får dårlig samvitttighet av å kjøpe noe så dyrt

Anonymkode: 1c9db...72e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

syntes du 1500kr dyrt for en bukse?

Anonymkode: 1bdb6...e07

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Har ikke mann. 

Anonymkode: 467ef...df3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Kjøp brukt på feks Tise😉

Anonymkode: bf8eb...e9e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeans fra cubus ol varer jo bare ett år. Levis kan jeg ha i minst 7 kanskje 10 år. 

Istedenfor å kjøpe jeans årlig til 299 kjøper jeg ett par hvert 7 år til kanskje 1700. 

399 i 7 år er jo faktisk nesten 2800 kr.

Da er det faktisk dyrere å kjøpe billige jeans oftere. 

Ja mannen skjønner også at kvalitet varer lengre. 

Anonymkode: f0378...a5b

• Liker 11
  • Nyttig 3
Skrevet (endret)

Heller to bukser i god kvalitet som koster litt, enn åtte som man må kaste etter et års bruk.

Jeg har noen Levisbukser som sikkert er 10 år gamle nå til tross for mye bruk. Jeg har også noen billigbukser som det har gått hull i etter kort tid. Jeg vet hva jeg velger.

Mannen skjønner at kvalitet koster og varer lenger :)

Endret av Sirah
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Kjøper til og med vesker til 25 000, og armbånd til 7 000. Mannen er fullt klar over det, og vi har felles økonomi der jeg tjener like mye som han - før noen skal angripe det 😅

Har aldri løyet for han om hva noe koster. Men etter at vi fikk felles økonomi har jeg nevnt det i forkant når jeg planlegger et dyrt kjøp, selv om svaret alltid er "supert, den var fin". 

Anonymkode: 56e32...1ff

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker said:

Veit mannen deres hva de koster :) ? jeg har så lyst på, men får dårlig samvitttighet av å kjøpe noe så dyrt

Hvorfor får du ikke dårlig samvittighet av å kjøpe billig?? Tenker du ikke på de stakkarene som lager disse klærne i det hele tatt? Hva tror du de sitter igjen med når buksa di koster 399? 

Altså, det er ingen garanti for at de dyre er laget etisk heller, men sjansen er større. Enda større om du kjøper av etiske merker. 

Anonymkode: 42705...012

• Liker 6
  • Hjerte 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har egne penger og kjøper nøyaktig det jeg vil. 

Har hatt dårlig samvittighet noen ganger, men ikke overfor mannen min, heller kontoen min. 

Anonymkode: ed625...542

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Mannen kjøper ofte like dyre så...er jeg som er gnien hos oss😅

Anonymkode: e9d61...9d9

• Liker 4
Skrevet

Mannen min har ingenting med hva jeg bruker pengene mine på☺️
Vi snakker om økonomi støtt og stadig, større kjøp og investeringer spesielt men om en av oss gjør klesinnkjøp det stort sett mer om den andre tror det passer og hva vi synes. 

Her er det også han som er mest klesinteressert, smaken hans er litt smal og han er nøye på kvalitet, snitt og materialer. Tror mesteparten av jeansene hans ligger nok på rundt 3000kr med toll og alt, han har mange flere par jeans enn jeg har for å si det slik.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Antar premisset for at man i det hele tatt stiller spørsmålet er at dere har felles økonomi? Kan dere ikke bare bli enige om hvor mye hver av dere kan bruke på klær i løpet av f eks en 3-års periode da? 

Anonymkode: 4acd3...866

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvorfor får du ikke dårlig samvittighet av å kjøpe billig?? Tenker du ikke på de stakkarene som lager disse klærne i det hele tatt? Hva tror du de sitter igjen med når buksa di koster 399? 

Altså, det er ingen garanti for at de dyre er laget etisk heller, men sjansen er større. Enda større om du kjøper av etiske merker. 

Hvordan kan du få deg til å spørre om noe sånn? Hun får dårlig samvittighet fordi det går av pengene til familien, bare for at hun skal føle seg litt fin. 

Jeg kjøper kun billig eller brukt. Men i motsetning til noen lenger oppe så varer mine plagg i mange år, selv om de er kjøpt på KappAhl eller floyd-outleten. Eller Ellos for den saks skyld.

Jeg har vokst opp som fattig. Det henger igjen, og jeg leter ALLTID etter "godt nok" til en brøkdel av prisen. Selv om jeg er svært bevisst på miljøvern og sjeldent kjøper klær, så kan jeg ikke kjøpe klær til 1500,- bare fordi den er fin. 

Anonymkode: 8b4fe...924

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Kjøp brukt på feks Tise😉

Anonymkode: bf8eb...e9e

Eller på salg ;)

Jeg handler ikke hos Cubus , Lindex eller H&M, men venter på salg og har f.eks. Levis og MAC jeans til 300 eller 400 kr. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg er enslig...

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan behandler dere buksene deres om de kun holder i ett år? 🤨 Ikke kom her og si at bukser fra Cubus f.eks kun holder i ett år. Da gjør dere noe skrekkelig feil. Vansker den for ofte, antageligvis.

Anonymkode: c6e2f...7aa

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har egen økonomi, så mannen min bestemmer selvsagt ikke over mine penger. 

Jeg legger meg heller ikke oppi hva han bruker sine penger på. 

Vi betaler de faste utgiftene og har sparekonto og feriekonto, og vi har også noe igjen til eget bruk. 

Jeg bruker nok mer enn han på klær og velvære, men han bruker mye på klokker, sportsutstyr og gadgets.  

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Jeg får ihvertfall ikke et snev av dårlig samvittighet.. om jeg skulle ha kjøpt en bukse til 2000 hver gang jeg har gått opp eller ned i vekt så hadde jeg gått konk. 

Skrevet

Hvorfor skulke mannen min ha noe med hva jeg bruker penger på? Jeg bruker pengene mine på akkurat det jeg vil, og det kunne ikke falt meg inn å diskutere sånne kjøp med han.

Jeg syns problemstillingen er rar, jeg er stor jente og klarer fint å bestemme over forbruket mitt selv.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvordan kan du få deg til å spørre om noe sånn? Hun får dårlig samvittighet fordi det går av pengene til familien, bare for at hun skal føle seg litt fin. 

Jeg kjøper kun billig eller brukt. Men i motsetning til noen lenger oppe så varer mine plagg i mange år, selv om de er kjøpt på KappAhl eller floyd-outleten. Eller Ellos for den saks skyld.

Jeg har vokst opp som fattig. Det henger igjen, og jeg leter ALLTID etter "godt nok" til en brøkdel av prisen. Selv om jeg er svært bevisst på miljøvern og sjeldent kjøper klær, så kan jeg ikke kjøpe klær til 1500,- bare fordi den er fin. 

Anonymkode: 8b4fe...924

Jeg har også vokst opp som fattig, hvorfor skulle det unnskylde å støtte en næring som nærmest driver med slaveri? Satt på spissen her, men unnskyld meg. Ts tok selv opp dette med samvittighet, da mener jeg at samvittighet i en større sammenheng enn innen husstanden er relevant.

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...