Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har i voksen alder fått uren hud med en del kviser. Før har jeg ikke brukt noe hudpleieprodukter unntatt fuktighetskrem. Hvilke produkter bør jeg kjøpe som kan gjøre huden min renere? Jeg ser det finnes renseprodukter, men finnes det ikke noe som motvirker kvisene også? 

Anonymkode: 8a39b...ae3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg har i voksen alder fått uren hud med en del kviser. Før har jeg ikke brukt noe hudpleieprodukter unntatt fuktighetskrem. Hvilke produkter bør jeg kjøpe som kan gjøre huden min renere? Jeg ser det finnes renseprodukter, men finnes det ikke noe som motvirker kvisene også? 

Fikk bedre hud med retinol, selv svak retinol to ganger i uka funker :) Bonus at det er bra for rynker da :P Man trener huden til høyere dose for det da.

Anonymkode: 3f6d1...011

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Fikk bedre hud med retinol, selv svak retinol to ganger i uka funker :) Bonus at det er bra for rynker da :P Man trener huden til høyere dose for det da.

Kan legge til at basiron wash på apoteket og salisylic acid produkter for eksempel fra merkert aco på apoteket funker også :) Men skaff deg en god hudkrem, for man kan bli tørr.

AnonymBruker
Skrevet

Hør med legen din. Kviser behandles med medikamenter, ikke skjønnhetsprodukter. Jeg fikk ganske bra effekt av Dalacin.

Anonymkode: a689a...f24

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hør med legen din. Kviser behandles med medikamenter, ikke skjønnhetsprodukter. Jeg fikk ganske bra effekt av Dalacin.

Anonymkode: a689a...f24

Basion har aldersgrense på apoteket, og salisyl syre er ment for kviser og uren hud, aco er et apotek merke. Greit å teste det ut først. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
14 hours ago, AnonymBruker said:

Du trenger en god rens (hvis du bruker sminke så gjerne en olje/balm rens eller miceller vann som første rens for å få bort sminken, så en gele/melkerens som renser huden din etter det), en dag- og nattkrem (evt kombinert) tilpasset hudtypen/klima og en god solkrem til dagtid. Jeg anbefaler EVY solkrem til alle fordi den er billig per bruk, holder lenger enn andre solkremer og er laget for sensitiv hud (men noen kan selvfølgelig reagere på den også).

Ang uren hud så kan du også velge å bruke et serum med f.eks syre i på kveldstid for å bekjempe urenheter, eller du kan bruke retinol, retinal eller retinoid på resept fra hudlegen. Det er det mest dokumenterte hjelpemiddel til huden man har, forutenom solkrem. Jeg ser mye bra om Medik8 sin Crystal Retinal, og den kan man fint bygge opp fra når man ikke har brukt retinol-produkter før, de starter på veldig mild opptil ganske sterk. Hvis du vil prøve et serum med syrer så spørs det hvilken hudtype du har og hvilken hudtilstand, fet (oljete), tørr, kombinert, dehydrert, sensitiv etc på hvilken syre du bør bruke. Det er spesielt viktig at du ALLTID bruker solkrem hvis man bruker noe så sterkt som syrer eller retinol-produkter. 

Alt dette kan f.eks Skincity.no hjelpe deg med, de tar imot hendvendelser og prøver å guide deg til å finne ut hva din hud trenger. Jeg har ikke prøvd den tjenesten selv, bare sett det når jeg har kjøpt noe der, så jeg vet ikke om man da føler noe press til å handler produkter der, men uansett så får du veiledning av noen som jobber med hud og tjenesten er (eller var i alle fall) gratis. Føler du deg veldig usikker eller plaget, så dra til hudlegen for å få veiledning, de er ikke alltid så opptatt av eller gode på produkter (det er ikke jobben deres heller), men de kan gi deg god veiledning på huden din i alle fall og resept på tretinoin.

Anonymkode: 375fe...894

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.7.2022 den 16.30):

Fikk bedre hud med retinol, selv svak retinol to ganger i uka funker :) 

Noen som har eksempler på noe konkret som anbefales for de med sensitiv hud? Må kunne bestilles innenlands.

Anonymkode: c6698...de2

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Noen som har eksempler på noe konkret som anbefales for de med sensitiv hud? Må kunne bestilles innenlands.

Anonymkode: c6698...de2

Den jeg har hørt mest positivt om: Medik8 Crystal Retinal 1. Finnes på Kicks, Lyko, Bangerhead. Den er laget for å bygge oppover med tiden, eller for mer sensitiv hud. Du må også venne huden til å bruke den, start med 1 gang i uken, så 2. Og ALLTID solkrem når man bruker slike produkter.

https://www.kicks.no/medik8/hudpleie/ansiktspleie/ansiktsserum/crystal-retinal-1-30-ml

Anonymkode: 375fe...894

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...