Gå til innhold

Skjønner ingenting av kroppen..ømme pupper i over 2 uker, men ingen mens

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg (26 år) og samboeren prøver ikke å få barn akkurat nå, men vi hopper av i svingen som "prevansjonsmetode". Det har vi gjort siden jul. Jeg slutta på pilla i august i fjor, og fikk regelmessig syklus ca. 2 måneder etter det (30-33 dager). I mars i år ble den helt merkelig, og etter det har jeg hatt en syklus på 50 dager, en på 60, og i dag er jeg på syklusdag 42.

Uansett: om syklusen har vært 30 eller 60 dager lang, så har jeg ALLTID hatt ømme brystvorter i ca. 9-13 dager før mens kommer. Det har liksom vært mitt lille tegn på at nå kommer den endelig, og den har alltid kommet innen 14 dager etter brystvortene begynte å bli ømme. Jeg har derfor tolket dette som at det er ca. 14 dager fra eggløsning til mens. Denne måneden begynte jeg å få ømme brystvorter på syklusdag 27, som gradvis økte hver dag. Helt normalt. På syklusdag 40 hadde det gått 14 dager, men nå begynte også selve puppene å bli vonde. Det har jeg ikke opplevd siden jeg gikk på pilla. De er ømme når jeg klemmer på sidene og under. Jeg har også hatt mye mensmurringer den siste uka, såppas mye og ille at jeg tenker at NÅ må jo mensen komme! Men neida. I tillegg er jeg sjukt oppblåst, og fiser hele ettermiddagen lang (unnskyld for detaljer). Jeg er også veldig trøtt og sliten, men har egentlig koblet det sammen med at kroppen er helt på PMS-tur. 

Jeg har tatt så innmari mange tester den siste tiden, men alle er negative. Har hovedsakelig tatt strimmeltester fra babyplan. Om jeg har "spart" på testene en del timer og ikke kastet de, så har det hent seg at noen av de har fått svak strek noen timer etter. Men det teller vel ikke uansett. 

Spørsmålet mitt er vel egentlig: er det i det heletatt mulig at jeg er gravid nå? Og er det noen som har opplevd å ha ømme pupper/brystvorter i over 2 uker uten at mensen har kommet, og ikke vært gravid?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke bare ta en clearblue digital på morgenen så slipper du å lure?

Anonymkode: 6b397...dad

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du klyper deg selv i puppen når du sover

Anonymkode: efb18...da8

Skrevet

Ville tatt en test igjen. Og når man ikke planlegge barn, og vet risiko med og hoppe av i svingen. Så kanskje heller finne på noe smartere løsning? Hvorfor bruker dere ikke prevensjon? Er jo masse forskjellige for og unngå graviditet. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har tatt tester som er negative, og jeg tror ikke clearblue digital slår ut hvis ikke strimmeltest gjør det. Men om jeg skulle vært gravid, så kan jeg muligens tilhøre en av sjeldenhetene som ikke får positiv test før etter noen uker. Ikke godt å vite. Lurer egentlig mest på om noen har hatt ømme pupper i mer enn 2 uker og ikke vært gravid. 

Skrevet
Maestro skrev (Akkurat nå):

Ville tatt en test igjen. Og når man ikke planlegge barn, og vet risiko med og hoppe av i svingen. Så kanskje heller finne på noe smartere løsning? Hvorfor bruker dere ikke prevensjon? Er jo masse forskjellige for og unngå graviditet. 

Vi har nettopp flyttet inn i nytt hus og jeg har nettopp begynt i ny jobb, så poenget var vel å minske sjansen bittelitt frem til vi har kommet oss litt på plass. Men absolutt ingen krise, ville bare ikke gjøre mye for at det skulle skje kjempefort. Planlegger uansett barn om noen måneder. 

Skrevet
Rewr9 skrev (1 minutt siden):

Vi har nettopp flyttet inn i nytt hus og jeg har nettopp begynt i ny jobb, så poenget var vel å minske sjansen bittelitt frem til vi har kommet oss litt på plass. Men absolutt ingen krise, ville bare ikke gjøre mye for at det skulle skje kjempefort. Planlegger uansett barn om noen måneder. 

Ah okei, skjønner ☺️👍🏻 barn kommer ofte ikke helt etter planen om det er tilfelle her. Hehe ☺️ 

AnonymBruker
Skrevet
Rewr9 skrev (2 timer siden):

Jeg har tatt tester som er negative, og jeg tror ikke clearblue digital slår ut hvis ikke strimmeltest gjør det. Men om jeg skulle vært gravid, så kan jeg muligens tilhøre en av sjeldenhetene som ikke får positiv test før etter noen uker. Ikke godt å vite. Lurer egentlig mest på om noen har hatt ømme pupper i mer enn 2 uker og ikke vært gravid. 

Jeg har tatt en strek test som viste negativ, for så å ta en clearblue som var positiv.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har tatt en strek test som viste negativ, for så å ta en clearblue som var positiv.

Interessant! Jeg har bestilt clearblue digital, så hvis ikke mensen har kommet enda når den kommer i posten så får jeg nesten vurdere å ta den.

AnonymBruker
Skrevet
Rewr9 skrev (På 29.7.2022 den 12.44):

Interessant! Jeg har bestilt clearblue digital, så hvis ikke mensen har kommet enda når den kommer i posten så får jeg nesten vurdere å ta den.

Har du testet?

Anonymkode: ebc46...0cb

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Har du testet?

Anonymkode: ebc46...0cb

Nei, jeg fikk mensen fredag ettermiddag så da var det nok ikke noe likevel. Bare tidenes PMS. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...