AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #1 Skrevet 29. juli 2022 Dette skjer jo hver gang....plutselig har de ikke tid til venner lenger, henger med typen 24/7. Så går det etpar år....single igjen...DA skal de plutselig være venner igjen! 😂 Nå er jeg møkklei dette, gidder jeg ikke mer. Man kan ikke være venn når det passer seg.... Siste som prøvde blokkerte jeg, hun sendte melding om at hun var single igjen. Så NÅ kunne vi finne på noe....herregud. Jeg er ikke sur eller bitter, bare lei av å brukes på denne måten. Skal jo ikke godta å la seg behandle på denne måten. Anonymkode: 2a2be...ea1 3 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #2 Skrevet 29. juli 2022 De har riktig prioritering i alle fall. En kvinne skal alltid sette mannen sin først. Anonymkode: 98a68...727 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #3 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): De har riktig prioritering i alle fall. En kvinne skal alltid sette mannen sin først. Anonymkode: 98a68...727 Nei Anonymkode: 5bba2...e97 3 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #4 Skrevet 29. juli 2022 Noen kvinner blir helt oppslukte av kjæresten, ja. Rare greier. Litt vel fintfølende å si at du blir "brukt" av de da. Anonymkode: ce0d2...dc9 1
Maestro Skrevet 29. juli 2022 #5 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): De har riktig prioritering i alle fall. En kvinne skal alltid sette mannen sin først. Anonymkode: 98a68...727 Men ikke slik at man mister vennene sine? Skal man glippe alt av venner og bekjente, interesser for en kjæreste? Det er innafor den første stunden, men ikke hele forholdet. Og når det da blir slutt, så står man der med skjegget i postkassen, uten venninnene sine. 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #6 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Dette skjer jo hver gang....plutselig har de ikke tid til venner lenger, henger med typen 24/7. Så går det etpar år....single igjen...DA skal de plutselig være venner igjen! 😂 Nå er jeg møkklei dette, gidder jeg ikke mer. Man kan ikke være venn når det passer seg.... Siste som prøvde blokkerte jeg, hun sendte melding om at hun var single igjen. Så NÅ kunne vi finne på noe....herregud. Jeg er ikke sur eller bitter, bare lei av å brukes på denne måten. Skal jo ikke godta å la seg behandle på denne måten. Anonymkode: 2a2be...ea1 Bra du satte grenser. Anonymkode: 5bba2...e97 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #7 Skrevet 29. juli 2022 Hvor gammel er du da? Dette endrer seg nok litt med alderen Anonymkode: 9347a...94c 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #8 Skrevet 29. juli 2022 Jeg liker at vennskap er dynamiske over tid, og tilpasser seg hvor man er i livet. Med kjæreste har man jo mindre tid til sosialt totalt sett, ikke bare skal han prioriteres, men man får gjerne vennepar, møter hans venner, får en svigerfamilie, med mer. I tillegg har man gjerne andre ønsker for hva man gjør. Så kommer det gjerne barn, og da søker man mot andre barnefamilier. Da det passer situasjonen best at barna kan leke med hverandre, og at man har forståelse for andres prioriteringer. I en periode brukte jeg mye tid på en aktivitet, da fant jeg mer felles med personer som hadde samme interessen. Så endrer det seg hvor god råd man har, da henger man gjerne mer med de som også kan gå på bedre restauranter, eller ta en heltetur til utlandet sammen. Innimellom finner man tilbake til gamle vennskap når ting endrer seg igjen, andre ganger ikke. Har levd utmerket godt slik gjennom 20 år som voksen. Anonymkode: 7b953...d15 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #9 Skrevet 29. juli 2022 Jeg har mange venninner som har funnet seg en ny mann.De fleste av dem opprettholder kontakter med venninner, mens et mindretall behandler deg til som luft med engang de har funnet en type. Jeg har vært sammen med mange Leste menn, men har aldri kuttet ut venninner av den grunn. Leste en artikkel for noen dager siden, at venninner er langt mer viktige enn menn når det kommer til forhold. Anonymkode: dc7d0...5f6 1
Daria Skrevet 29. juli 2022 #10 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Hvor gammel er du da? Dette endrer seg nok litt med alderen Anonymkode: 9347a...94c Jepp - etter hvert kommer ungene, og da ser du dem hverfall ikke... MVh 40+. AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg liker at vennskap er dynamiske over tid, og tilpasser seg hvor man er i livet. Med kjæreste har man jo mindre tid til sosialt totalt sett, ikke bare skal han prioriteres, men man får gjerne vennepar, møter hans venner, får en svigerfamilie, med mer. I tillegg har man gjerne andre ønsker for hva man gjør. Så kommer det gjerne barn, og da søker man mot andre barnefamilier. Da det passer situasjonen best at barna kan leke med hverandre, og at man har forståelse for andres prioriteringer. Jeg er enig i teorien - vennskap er ikke en satt og uforanderlig enhet i all evighet og en del endringer er naturlige. Samtidig havner man som singel og barnløs veldig fort nederst på alle rangstiger og prioriteringlister når det kommer partner, barn, vennepar og svigerfamilier, og det skorter etter hvert på forståelsen når venner du en gang hadde mye og tett kontakt med forsvinner til parmiddager, playdates og familiearragementer, og du er den de ringer en sjelden gang når mannen er bortreist (tilsynelatende det eneste tidspunktet i livet deres hvor du fortsatt passer inn). Jeg sier ikke at det skjer med alle, men det skjer med mange - og de ser det neppe selv, for de velger deg jo ikke aktivt bort, de har bare andre prioriteringer... 1
Tuppeluri Skrevet 29. juli 2022 #11 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): De har riktig prioritering i alle fall. En kvinne skal alltid sette mannen sin først. Anonymkode: 98a68...727 HAH!
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #12 Skrevet 29. juli 2022 Tuppeluri skrev (Akkurat nå): HAH! Hva da "hah!"? Hvor i rekken skal mannen komme mener du? Etter venninner, barn, jobb, og en rekke andre ting? Ja, da er det liv laga i forholdet. Anonymkode: 98a68...727 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #13 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg liker at vennskap er dynamiske over tid, og tilpasser seg hvor man er i livet. Med kjæreste har man jo mindre tid til sosialt totalt sett, ikke bare skal han prioriteres, men man får gjerne vennepar, møter hans venner, får en svigerfamilie, med mer. I tillegg har man gjerne andre ønsker for hva man gjør. Så kommer det gjerne barn, og da søker man mot andre barnefamilier. Da det passer situasjonen best at barna kan leke med hverandre, og at man har forståelse for andres prioriteringer. I en periode brukte jeg mye tid på en aktivitet, da fant jeg mer felles med personer som hadde samme interessen. Så endrer det seg hvor god råd man har, da henger man gjerne mer med de som også kan gå på bedre restauranter, eller ta en heltetur til utlandet sammen. Innimellom finner man tilbake til gamle vennskap når ting endrer seg igjen, andre ganger ikke. Har levd utmerket godt slik gjennom 20 år som voksen. Anonymkode: 7b953...d15 Det er sant at ting kan endre seg, men samtidig, hvis man er gode nok venner så vil man prioritere vennen sin. Jeg skjønner godt at man blir såret om man trodde man var god nok venn med vedkommende til og bli prioritert, men så ble man ikke det. Da skjønner jeg også at man kan ønske å kutte kontakten i ettertid, fordi man følte seg nedprioritert og ikke viktig nok i vennskapet. Andre vennskap er sånn at man treffes sjeldnere men øikevl har det fint når man treffes. Det er fint å ha noen slike også, men når man først er gode venner som treffes ofte, kan det jo føles veldig vondt hvis plutselig vennen ikke stiller opp for deg lengre. Anonymkode: 97b43...4ee 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #14 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg liker at vennskap er dynamiske over tid, og tilpasser seg hvor man er i livet. Med kjæreste har man jo mindre tid til sosialt totalt sett, ikke bare skal han prioriteres, men man får gjerne vennepar, møter hans venner, får en svigerfamilie, med mer. I tillegg har man gjerne andre ønsker for hva man gjør. Så kommer det gjerne barn, og da søker man mot andre barnefamilier. Da det passer situasjonen best at barna kan leke med hverandre, og at man har forståelse for andres prioriteringer. I en periode brukte jeg mye tid på en aktivitet, da fant jeg mer felles med personer som hadde samme interessen. Så endrer det seg hvor god råd man har, da henger man gjerne mer med de som også kan gå på bedre restauranter, eller ta en heltetur til utlandet sammen. Innimellom finner man tilbake til gamle vennskap når ting endrer seg igjen, andre ganger ikke. Har levd utmerket godt slik gjennom 20 år som voksen. Anonymkode: 7b953...d15 Dette er min erfaring også. Kanskje TS er litt ung eller umoden? Anonymkode: 359a9...667 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #15 Skrevet 29. juli 2022 Det er ikke barn i bildet her, hos noen av oss. Vi er ca 30-+. TS. Anonymkode: 2a2be...ea1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #16 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Det er sant at ting kan endre seg, men samtidig, hvis man er gode nok venner så vil man prioritere vennen sin. Jeg skjønner godt at man blir såret om man trodde man var god nok venn med vedkommende til og bli prioritert, men så ble man ikke det. Da skjønner jeg også at man kan ønske å kutte kontakten i ettertid, fordi man følte seg nedprioritert og ikke viktig nok i vennskapet. Andre vennskap er sånn at man treffes sjeldnere men øikevl har det fint når man treffes. Det er fint å ha noen slike også, men når man først er gode venner som treffes ofte, kan det jo føles veldig vondt hvis plutselig vennen ikke stiller opp for deg lengre. Anonymkode: 97b43...4ee Ja, og da må man mulig reflektere over at man ikke er like nær som man trudde man var. Jeg har jo venner jeg har hatt i 20+ år, selv om mange har falt fra. De det gir meg noe å være med blir jo prioritert uansett, men man klarer ikke å prioritere like mye tid, og like mange, når livet skjer. Vil også skyte inn at om jeg vet noen sliter med ensomhet, og tar kontakt, så prioriterer jeg selvfølgelig. Men når livet ellers er fullt opp med alt mulig annet så kan man ikke timer å bruke på en person hver uke. Så har dessverre erfaring med at single venninner krever for mye. Og ikke minst at de ønsker aktiviteter som jeg ikke prioriterer lenger, som å gå ut på byen. Og gjerne svarer "neh.." på aktiviteter som passer inn i mitt liv. Anonymkode: 7b953...d15
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #17 Skrevet 29. juli 2022 2 hours ago, AnonymBruker said: Nei Anonymkode: 5bba2...e97 Jo. Anonymkode: 4e29f...803 2
Heydayotheinterweb Skrevet 29. juli 2022 #18 Skrevet 29. juli 2022 Er ikke det helt normalt for begge kjønn å gjøre? Er du noe bedre selv? Folk flest er ego. Svært få bryr seg om noen andre enn seg selv. Dette er livets harde fakta. Dette er livets harde fakta, indeed.
Mann1977 Skrevet 29. juli 2022 #19 Skrevet 29. juli 2022 Jeg mener ekte vennskap er sterkere og viktigere enn kjærester som kommer og går. Ekte vennskap er gjensidig, jeg mister eller følger ikke opp venner som bare tar kontakt når de trenger hjelp med noe.... 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #20 Skrevet 29. juli 2022 Mann1977 skrev (Akkurat nå): Jeg mener ekte vennskap er sterkere og viktigere enn kjærester som kommer og går. Ekte vennskap er gjensidig, jeg mister eller følger ikke opp venner som bare tar kontakt når de trenger hjelp med noe.... Jeg mener at forholdet jeg har til en (potensiell) livspartner er viktigere enn venner, som kommer og går. Viste seg å stemme for meg i alle fall. Han ble prioritert da jeg traff han, og vi er fortsatt sammen 20 år senere. Anonymkode: 7b953...d15 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå