Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har hørt mange si at det gjør vondt. Jeg har tatt spinalpunksjon før, og syntes det var veldig ekkelt, men overkommelig. Hvordan er epidural sammenlignet?

Anonymkode: 184bb...49c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Husker ikke epidural som noe vondt å sette, kun ubehagelig ekkelt. De satte lokalbedøvelse først. De satte den rett etter en rie, så kan være det var derfor jeg ikke syntes det var vondt, for rien var værre.

Synes jeg husker det kom en ekkel lyd når de satt den, men det kan være jeg husker feil. Det gikk i alle fall veldig fint, og hadde ikke hatt noe problem med å sette det igjen om jeg skulle ha født en gang til.

Anonymkode: add7e...6c6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Syns det var ekkelt, og vondt. Merket det i ukevis etterpå.

men fødselen uten epidural var hinsides vondt..😅

Anonymkode: 7f604...f9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Eneste jeg kjente av epidural-settingen var den kalde væsken som fikk i ledningen som var teipa til meg når de satt den på. 

Anonymkode: d8cfe...4c3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Var ikke vondt, nei. Man får lokalbedøvelse. Bare ekkelt da anestesilegen sprutet inn stoffet. 

Anonymkode: 0d48a...02f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Epidural mellom riene la jeg ikke merke til. Jeg var for opptatt med å sitte helt stille.

Spinalbedøvelse uten rier før keisersnitt var litt ubehagelig, men ikke veldig vondt.

Anonymkode: 7f6c5...795

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Kjente ikke at jeg fikk epiduralen. Riene var hundre ganger vondere. Hadde god effekt av epidural 😊

Anonymkode: 653da...a99

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Det var det siste jeg tenkte på, alt annet var så vondt og jeg var så sliten. Husker det ikke, annet enn at jeg måtte fokusere på å sitte rolig. 

Anonymkode: 8424e...eb3

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det var det siste jeg tenkte på, alt annet var så vondt og jeg var så sliten. Husker det ikke, annet enn at jeg måtte fokusere på å sitte rolig. 

Anonymkode: 8424e...eb3

Det var egentlig det verste! "Sitt helt rolig nå". Ikke så lett det når man er midt i en rie kanskje?!

Anonymkode: 0d48a...02f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vondt var det sikkert, men riene var verre. Og jeg klarte såvidt å ta meg sammen mens riene pågikk, så det var bare såvidt jeg fikk epidural. Husker i grunn ingenting fra epiduralen fra andre fødsel, jeg husker jeg fikk en rie mens de stakk under første fødsel men heller ingenting fra selve stikket her. 

For å si det sånn - å få epiduralen satt er neppe det verste du vil kjenne på løpet av fødselen 🙂

Anonymkode: 2d50e...24d

• Liker 4
Skrevet

Mener du når de setter inn kateteret? Det er ikke vondt. Du får lokalbedøvelse først. Når de skrur opp epiduralen kan du kjenne væsken som et slags press mot korsryggen, men det er ikke vondt overhode, knapt nok ubehagelig. 

Rier er så vondt i seg selv at de fleste bryr seg mye mindre om nåler og undersøkelser enn de tror på forhånd at de vil gjøre. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt epidural fire ganger, to i forbindelse med keisersnitt og to ganger i forbindelse med operasjon. Gjorde vondt en gang, ubehagelig en gang og to ganger kjente jeg det knapt. Alle gangene var det verdt det! 

Anonymkode: e12f1...3ae

AnonymBruker
Skrevet

Litt ubehagelig var det, men ikke særlig vondt. Riene var så sykt vonde, og det var en befrielse når epidural en begynte å virke!

Anonymkode: c5329...49a

• Liker 1
Skrevet

Hadde ikke epidural, men fikk spinal etter fødsel da jeg måtte opereres (hadde ergo ikke rier som distraksjon 😛). Det var litt ekkelt og ubehagelig, men slett ikke smertefullt :) 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg grudde meg så mye til epiduralen. Men riene var så jævlige at jeg ga F i alt når det stod på som verst😂 syns bare det var litt ubehagelig men ikke vondt

Anonymkode: 05fa5...aa9

• Liker 1
Skrevet

Det er litt ubehagelig, men ikke vondt. Hvis du først har kommet så langt at du ønsker epidural har du sannsynligvis så vondt at du ikke bryr deg uansett. 

AnonymBruker
Skrevet

Ikke vondt i det hele tatt. Riene er så vonde at du knapt kjenner det stikket🤣

Anonymkode: 1e661...cd5

AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig likt. Jeg syntes det var vondt, men de måtte stikke 10 ganger. 

Anonymkode: c2dde...e51

AnonymBruker
Skrevet

Det var ikke vondt, men jeg kjente en rar iling ned mot lårhalsen føltes det ut som. Mulig da han sprøytet væske inn, jeg vet ikke. Om det er vanlig å føle det slikt vet jeg ikke for jeg fikk dessverre stygg bivirkning av den.

Anonymkode: 37542...64d

AnonymBruker
Skrevet

Det gjorde akkurat like lite vondt som bedøvelse hos tannlegen.

Anonymkode: a62cd...971

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...