Gå til innhold

Noen med helse kunnskap her inne?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en del helseangst, kjøpte et pulsokymeter for en stund siden. Sikkert veldig dumt da jeg ikke har noen kjent lungesykdom. 

Men uansett, tenkte jeg skulle prøve den i kveld, tok den først på pekefingeren, da begynte den å pipe, o2 metningen var på 87, helt nede på 82. Så prøvde jeg på lillefingeren, da var den på 97-98. Pulsen svingte mellom 64- 88 ca. 

Så nå sitter jeg her med helseangst, og lurer på om det kan svinge sånn? Holdt seg stabilt kanskje 10 min på 97-98, pulsen svingte litt.

Målte puls med fingeren på halsen i 15 sek og ganger med 4, da var den på 64. Kjenner dette var en veldig dårlig ide å begynne med så sent.

Takknemlig for alle svar:)

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det skal lite til for at pulsen svinger litt. Pils på mellom 60 og 90 er jo helt normalt.  Pulsen stiger jo ved stress, bevegelse feks at fu beveger hånden litt. Oksygen måling kan raskt bli feil. 

Anonymkode: 641a4...b74

AnonymBruker
Skrevet

Det skal svært lite til for at pulsen går opp, og når du sitter å bekymrer deg hjelper jo ikke det akkurat heller:) Ikke vet jeg hvor nøyaktig disse målingene er heller så ta det nå med ei klype salt. Og vurder å kvitt deg med den dingsen:P

Anonymkode: 983dd...3d8

Skrevet

Fort gjort å puste annerledes når man tar sånne tester. Det påvirker oksygenmetningen din. Ikke bruk neglelakk og pust på en måte så du har mye oksygen i kroppen:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...