AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #1 Skrevet 28. juli 2022 Hei, trenger noen å blåse dette ut til. takk viss du gidder å lese å evt komme med råd! min beste venninne er den største egoisten jeg noensinne har møtt! Aldri vært borti mer selvsentrert menneske enn henne. henne får alt til å dreie seg om henne og sitt. Spør hun meg hvordan det går er det kun for å få spørsmål tilbake slik at hun kan blæse ut en hel a4 side om hennes uinteressante liv. Kjenne meg så mett på dette menneske at det nesten gjør vondt. i den siste tiden har jeg kun svart kort og velger å ikke svare på alt hun sender. Jeg klarer ikke! For det er så mye, hele tiden… misforstå meg riktig, jeg har vært der, å er deR. Men hun er der aldri for meg! Hun har mere dårlige dager enn gode i løpet av en måned, å på de dagene svarer hun ikke. Så hvis jeg da skulle trenge henne hadde hun hatt nok meg seg selv. Å ikke kapasitet til noe annet. Å kjenner det irriter meg! For jeg svarer midt på natten hvis det skulle ha vært noe, passer på barna hennes, stiller opp uansett. Men får så å si ingenting tilbake. hva gjør jeg!? årker ikke svar med at det er bare å kutte ut asap. Det er mer historie enn som så, samt at våre barn er bestevenner… Anonymkode: 3f1d8...1c6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #2 Skrevet 28. juli 2022 Hvor gammel er du? Anonymkode: a5248...b65 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #3 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvor gammel er du? Anonymkode: a5248...b65 Kan jeg få spørre hvilket råd det er? Å hva det har med saken å gjøre? Anonymkode: 3f1d8...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #5 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Kan jeg få spørre hvilket råd det er? Å hva det har med saken å gjøre? Anonymkode: 3f1d8...1c6 Alderen din har noe å si for det jeg tenkte å si😊 Anonymkode: a5248...b65 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #6 Skrevet 28. juli 2022 Hva er poenget, hun er ingen venn for deg. Lærte etterhvert at mennesker som bare er opptatt av seg selv, er ikke venner. Og de kvittet jeg meg med, de drar deg ned og gir ikke noe tilbake. Et vennskap er at du kan føle deg sett og hørt. Ikke være en søppelbøtte for andre. Anonymkode: b61d3...d7b 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #7 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Alderen din har noe å si for det jeg tenkte å si😊 Anonymkode: a5248...b65 Ja vel. Hvis det har noe å si på ditt svar, jeg 26 år, hun 31 Anonymkode: 3f1d8...1c6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #8 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Ja vel. Hvis det har noe å si på ditt svar, jeg 26 år, hun 31 Anonymkode: 3f1d8...1c6 Ok. Det høres ut som at hun sliter psykisk. Og siden hun er 31, tror jeg det det er et trekk ved henne som ikke endrer seg uten videre. Hvis hun ikke svarer deg så er det dårlig gjort. Men samtidig så skriver du at hun sliter psykisk, og at det kan være en direkte årsak til at hun ikke svarer, det er mye mulig. Så egoist, det er kanskje ikke helt rettferdig å kalle henne det? Du kan ta tiden til hjelp, og prate med henne om dette på hennes gode dager? Lykke til Anonymkode: a5248...b65 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #9 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ok. Det høres ut som at hun sliter psykisk. Og siden hun er 31, tror jeg det det er et trekk ved henne som ikke endrer seg uten videre. Hvis hun ikke svarer deg så er det dårlig gjort. Men samtidig så skriver du at hun sliter psykisk, og at det kan være en direkte årsak til at hun ikke svarer, det er mye mulig. Så egoist, det er kanskje ikke helt rettferdig å kalle henne det? Du kan ta tiden til hjelp, og prate med henne om dette på hennes gode dager? Lykke til Anonymkode: a5248...b65 Du skriver hun sliter psykisk, for så å svare opp på det. Ikke jeg, men du. Anonymkode: 3f1d8...1c6 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #10 Skrevet 29. juli 2022 Tror du får finne ut av det selv, ts, du virker svært fiendtlig mot de som svarer. Anonymkode: 75d06...fea 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #11 Skrevet 29. juli 2022 For meg høres det ut som om hun ikke har overskudd til å hjelpe andre. Hvis hun har veldig svingende perioder, makter hun kanskje ikke å se at hun ikke er en god venn tilbake? Da er det desto viktigere at du er en god venn for henne. Selvsagt må det jo gjelde begge veier, men da MÅ du ta det opp med henne. Jeg vet ikke om hun alltid har vært slik, men er det inen periode, bør du kanskje bære over med det. Anonymkode: 82502...9a0
Hippogriff Skrevet 29. juli 2022 #12 Skrevet 29. juli 2022 Jeg ville vurdert hvor nært forhold du ønsker å ha til henne, og innrettet kontakten etter det. Ut fra beskrivelsen så kan du ikke forvente mye støtte og interesse fra henne. Da ville jeg ikke investert for mye sånt tilbake heller. Ville heller gått for et mer overfladisk bekjentskap der dere tilbringer tid sammen, men ikke et dypere vennskap. For realiteten ser ut til at det i så fall blir kun enveis. Tips hvis du syns det høres lurt ut: Ta kontakt bare så ofte som du ønsker. Ta initiativ til fysiske treff der ungene får leke sammen. Ikke initier dypere samtaler. Når hun har sine utbrudd, vær sånn passe høflig-interessert men ikke mer, ikke spør og oppmuntre til mer info, og skift til mer nøytrale emner så fort det virker naturlig. Hvis du vet hun har en dårlig periode så kan du være «opptatt» av og til når hun ringer, og sende sms en stund etterpå og si at du var opptatt med noe annet. Du kan vente noen timer på å besvare sms osv. Ut fra beskrivelsen så kan det være riktig at hun sliter psykisk, men du skal uansett ikke la deg spise opp av folk som tar mye og gir lite. Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for! 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #13 Skrevet 29. juli 2022 Hippogriff skrev (1 time siden): Jeg ville vurdert hvor nært forhold du ønsker å ha til henne, og innrettet kontakten etter det. Ut fra beskrivelsen så kan du ikke forvente mye støtte og interesse fra henne. Da ville jeg ikke investert for mye sånt tilbake heller. Ville heller gått for et mer overfladisk bekjentskap der dere tilbringer tid sammen, men ikke et dypere vennskap. For realiteten ser ut til at det i så fall blir kun enveis. Tips hvis du syns det høres lurt ut: Ta kontakt bare så ofte som du ønsker. Ta initiativ til fysiske treff der ungene får leke sammen. Ikke initier dypere samtaler. Når hun har sine utbrudd, vær sånn passe høflig-interessert men ikke mer, ikke spør og oppmuntre til mer info, og skift til mer nøytrale emner så fort det virker naturlig. Hvis du vet hun har en dårlig periode så kan du være «opptatt» av og til når hun ringer, og sende sms en stund etterpå og si at du var opptatt med noe annet. Du kan vente noen timer på å besvare sms osv. Ut fra beskrivelsen så kan det være riktig at hun sliter psykisk, men du skal uansett ikke la deg spise opp av folk som tar mye og gir lite. Lykke til, uansett hva du bestemmer deg for! Tusen takk for fint svar! Dette har vart i en 10 års periode. Hun enser ikke andre enn seg selv.. hun sier gang på gang at nå har hun vært en dårlig venninne og skal ta seg sammen, det skjer ingen ting 😏 Anonymkode: 3f1d8...1c6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå