AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #1 Skrevet 28. juli 2022 Lurer på om det er noen som angrer på utdanningen sin, eller ønsker at de valgte noe annet? Anonymkode: 606ab...782
Gjest Dustete Skrevet 28. juli 2022 #3 Skrevet 28. juli 2022 (endret) . Endret 6. august 2022 av Dustete
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #4 Skrevet 28. juli 2022 Dustete skrev (Akkurat nå): Ja. Ikke gå ut i læra so 18åring. De drittfirmaene skal bare ha seg en enkel formbar slave. Ta høyere studier, slutt å sutre over skolelei, og få deg en bra betslt jobb, eller ennå bedre, start noe eget om du har en drøm. FØLG DRØMMENE DINE. Ikke la NOEN andre påvirke de. Jeg angrer ikke på min utdanning, men har en søster som har det veldig vondt akkurat nå, fordi hun gikk ut som lærling så fort, og angrer bittert på det her Anonymkode: 606ab...782
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #5 Skrevet 28. juli 2022 Ja, gjorde det lenge. Slet med psyken. Strevde meg gjennom en siving-grad og strevde med å få jobb etterpå. Men, trives faktisk med det i dag. Fikk en semi-relevant jobb jeg liker. Så det endte godt, skulle bare ønske jeg hadde valgt noe som var litt mer plankekjøring, jeg hadde sikkert blitt lykkeligere av det. Og sittet bedre i det nå pga. flere yrkesaktive år, selv om jeg tjener bedre nå. Anonymkode: d46ab...df7 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #6 Skrevet 28. juli 2022 På et vis. Valget var ikke feil, men jeg ble syk underveis, på verdens verste tidspunkt. Mistet studieplassen og trykket på studiet gikk rett opp pga. lovendringer, så har ikke hatt muligheten til å komme inn igjen i etterkant. Anonymkode: fb396...1cb 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #8 Skrevet 28. juli 2022 Ja jeg angrer for turnus og alenemor er rene helvete. Men samtidig visste jeg ikke jeg skulle bli alenemor da jeg tok utdanningen som singel og starten i tyveårene Anonymkode: 9ce70...c11 2 1
Gjest Dustete Skrevet 28. juli 2022 #9 Skrevet 28. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg angrer ikke på min utdanning, men har en søster som har det veldig vondt akkurat nå, fordi hun gikk ut som lærling så fort, og angrer bittert på det her Anonymkode: 606ab...782 Fortell henne det ikke er for sent å gå tilbake på skolebenken!!!!!
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #10 Skrevet 28. juli 2022 Nei. Jeg tok en master i det som noen kaller "svada fag" på Dragvoll (NTNU) og har hatt 3 heeelt ulike, spennende, og givende jobber med god lønn siden den gang. Er så takknemlig for alle muligheter en master gir så lenge man behersker kunsten å skrive en god CV og søknadstekst. Man må kunne beskrive egen kompetanse for å gjøre seg relevant for ulike arbeidsgivere. Anonymkode: ddae8...d48 2
Portia Catonis Skrevet 28. juli 2022 #11 Skrevet 28. juli 2022 Ja, jeg har gjort det… Flere ganger. Men det nytter ikke å se tilbake på valgene man gjorde som 20-åring, med en 40-årings øyne. Jeg valgte som jeg gjorde utifra hva jeg visste om arbeidslivet da (som var fint lite).. Senere har jeg lært mye nytt og gjort mange erfaringer, og tilpasset valgene mine deretter. På ett tidspunkt valgte jeg å begynne helt på nytt, og det har jeg ikke angret på😉 2
Heydayotheinterweb Skrevet 28. juli 2022 #13 Skrevet 28. juli 2022 Hvilken utdanning? Jeg gikk livets skole. Den lærer du mest av. Av bare bok, blir ingen klok etc etc Angrer på noen valg jeg har tatt i livet, men hvem gjør ikke det?
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #15 Skrevet 28. juli 2022 Jeg vil ikke si at jeg angrer, men ideelt sett kunne jeg tenkt meg et mer kreativt yrke. F.eks. arkitekt, hagedesigner, gartner o.l. Er siviløkonom. Anonymkode: 057de...68a
Summeer Skrevet 28. juli 2022 #16 Skrevet 28. juli 2022 Tja. Utdanningen min er ikke relevant for jobbene jeg har hatt til nå, men hjalp meg å lande lederstillingen jeg går til nå. Burde egentlig tatt programmering, men mulighetene jeg fikk med humanistiske fag i studietiden var så spennende at jeg måtte ta dem. Angrer dog på at jeg aldri har skrevet ut en grad formellt, så det krever alltid litt forklaring på cven for å få frem hva og hvor jeg studerte...
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #17 Skrevet 28. juli 2022 Din utdanning er verdifull og du kan bruke din kompetanse i mange andre yrker. Anbefaler deg å ta kontakt med karrieresenteret i ditt fylke for (gratis) karriereveiledning. Det samme gjelder for deg som er sykepleier. Deres kompetanse kan brukes i mange yrker 😊 Anonymkode: ddae8...d48
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #19 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Din utdanning er verdifull og du kan bruke din kompetanse i mange andre yrker. Anbefaler deg å ta kontakt med karrieresenteret i ditt fylke for (gratis) karriereveiledning. Det samme gjelder for deg som er sykepleier. Deres kompetanse kan brukes i mange yrker 😊 Anonymkode: ddae8...d48 Denne var til ...a8d, læreren. Anonymkode: ddae8...d48
Topsi Skrevet 28. juli 2022 #20 Skrevet 28. juli 2022 Er sykepleier, angrer ikke ville gjort det samme igjen 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå