AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #1 Skrevet 28. juli 2022 Har en kjæreste som liker å løfte opp skjørtet mitt, åpne bhen min og dra ned buksa mi for å ta på rumpa mi. Jeg synes det er ukomfortabelt til tider. Jeg turte ikke å si ifra om det i begynnelsen, men nå som vi har begynt å bli seriøs så ga jeg beskjed at dette ikke er greit. Vi har bra sex og alt slikt er fint. Han gjør det ikke i forbindelse med sex, men han gjør det helt uoppfordret. Feks hvis jeg står på kjøkkenet å lager mat eller gjør andre ting. Han ble veldig fornærmet når jeg ble irritert over dette. Jeg sliter med slikt etter mange ekle opplevelser tidligere. Har blitt utsatt for overgrep og jeg åpnet meg opp til kjæresten om dette. Han ble veldig skuffet og lei seg. For han følte seg så dum etterpå. Hvorfor får jeg så dårlig samvittighet når jeg setter grenser for min egen kropp ? Anonymkode: 76692...331 7
Svartfugl Skrevet 28. juli 2022 #2 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har en kjæreste som liker å løfte opp skjørtet mitt, åpne bhen min og dra ned buksa mi for å ta på rumpa mi. Jeg synes det er ukomfortabelt til tider. Jeg turte ikke å si ifra om det i begynnelsen, men nå som vi har begynt å bli seriøs så ga jeg beskjed at dette ikke er greit. Vi har bra sex og alt slikt er fint. Han gjør det ikke i forbindelse med sex, men han gjør det helt uoppfordret. Feks hvis jeg står på kjøkkenet å lager mat eller gjør andre ting. Han ble veldig fornærmet når jeg ble irritert over dette. Jeg sliter med slikt etter mange ekle opplevelser tidligere. Har blitt utsatt for overgrep og jeg åpnet meg opp til kjæresten om dette. Han ble veldig skuffet og lei seg. For han følte seg så dum etterpå. Hvorfor får jeg så dårlig samvittighet når jeg setter grenser for min egen kropp ? Anonymkode: 76692...331 Sikkert fordi dine erfaringer og opplevelser tidligere har lært deg at fin kropp ikke er bare din. Å sette grenser er en øvingssak. Du er på god vei. Kjæresten din bør vise forståelse for deg med tanke på det du har opolevd tidligere. 9 1 2
Gjest Dustete Skrevet 28. juli 2022 #3 Skrevet 28. juli 2022 (endret) . Endret 6. august 2022 av Dustete
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #4 Skrevet 28. juli 2022 Du roter det litt til her. Ikke dra inn fortiden din med overgrep. Det er helt unødvendig og gjøt bare ting veldig dramatisk. Du trenger ikke dramatisere for å få frem poenget ditt for grensene du setter er helt vanlige grenser og ikke noe som er særskilt for kvinner som har vært utsatt for overgrep. Alt du trenger å formidle er han ikke kan ta for seg i en hver situasjon, og stå på dit. Du trenger heller ikke argumenter for hvorfor han ikke skal klå på deg mens du setter inn i oppvaskmaskinen eller hva enn. Du trenger bare avvise han. Det er han som viser lav sosial funksjon eller har vært med kvinner som liker bli klådd på til enhver tid eller som ikke har satt grenser. Bare si neitakk til ting som gjør deg ukomfortabel og ikke unnskyld det. Det er ikke nødvendig. Anonymkode: 2871f...b6a 5 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #5 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Du roter det litt til her. Ikke dra inn fortiden din med overgrep. Det er helt unødvendig og gjøt bare ting veldig dramatisk. Du trenger ikke dramatisere for å få frem poenget ditt for grensene du setter er helt vanlige grenser og ikke noe som er særskilt for kvinner som har vært utsatt for overgrep. Alt du trenger å formidle er han ikke kan ta for seg i en hver situasjon, og stå på dit. Du trenger heller ikke argumenter for hvorfor han ikke skal klå på deg mens du setter inn i oppvaskmaskinen eller hva enn. Du trenger bare avvise han. Det er han som viser lav sosial funksjon eller har vært med kvinner som liker bli klådd på til enhver tid eller som ikke har satt grenser. Bare si neitakk til ting som gjør deg ukomfortabel og ikke unnskyld det. Det er ikke nødvendig. Anonymkode: 2871f...b6a Har du blitt utsatt for overgrep før? Hvordan kan du si at jeg dramatiserer? ts Anonymkode: 76692...331 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #6 Skrevet 28. juli 2022 Forklsr ham hvorfor, istedenfor å bli irritert. Da gir du ham mulighet til å forstå. Anonymkode: 2e067...b7c 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #7 Skrevet 28. juli 2022 Svartfugl skrev (12 minutter siden): Sikkert fordi dine erfaringer og opplevelser tidligere har lært deg at fin kropp ikke er bare din. Å sette grenser er en øvingssak. Du er på god vei. Kjæresten din bør vise forståelse for deg med tanke på det du har opolevd tidligere. Han følte seg sikkert avvist, men sa til han at jeg elsker han og det hadde ingenting med han som person å gjøre. Bare at jeg ikke likte helt det han gjorde og at jeg satte pris på at han respekterte det. Jeg setter pris på kyss, kos og slikt. Forklarte hva jeg likte. Så får håpe han endrer litt på det 😊 ts Anonymkode: 76692...331 1 1
Svartfugl Skrevet 28. juli 2022 #8 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Han følte seg sikkert avvist, men sa til han at jeg elsker han og det hadde ingenting med han som person å gjøre. Bare at jeg ikke likte helt det han gjorde og at jeg satte pris på at han respekterte det. Jeg setter pris på kyss, kos og slikt. Forklarte hva jeg likte. Så får håpe han endrer litt på det 😊 ts Anonymkode: 76692...331 Ja, det er viktig. Hvis han har respekt for deg, vil han respektere det.😊 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #9 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Har du blitt utsatt for overgrep før? Hvordan kan du si at jeg dramatiserer? ts Anonymkode: 76692...331 Du misforstår: poenget mitt er at grensene du ønsker å sette er helt normale grenser. Men dersom du trekker inn fortiden din med overgrep formidler du at grensene er spesifikke for deg pga traumene du har og det blir feil. Her er det din kjæreste som har lav sosial forståelse der hans oppførsel bare ville vært ønsket av et fåtall av kvinner. Du trenger heller ikke argumentasjon for å sette grenser for andre mennesker. Det holder lenge at du ikke liker noe og sier fra om det. Du trenger ikke legge på "en unnskyldning", så å si, med å forklare din grensesetting med "jeg må ha det sånn fordi jeg har dårlige erfaringer pga overgrep". Jeg vet ikke om du skjønner hva jeg mener, men jeg prøver å si at akkurat her reagerer du veldig normalt og da er det bare dumt å legge det frem som at det er deg det er noe i veien med. Anonymkode: 2871f...b6a 18
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #10 Skrevet 28. juli 2022 Han sa til meg at det var hans måte å være impulsiv på og være leken. Nå ville han plutselig ikke ha sex med meg. Jeg sa jeg trengte litt mer oppvarming og kurtisering. Er ikke bare å ta seg til rette og forvente at jeg er med på det hele tiden. Sa at kvinner er forskjellige. Jeg har behov for nærhet og ømhet. Da kan jeg bli kåt og ha sex. I kveld dro han kjolen min opp og skulle se på musa mi. Jeg spurte hva han holdte på med og dro kjolen ned igjen. Han sa etterpå at han ville fingre meg. Jeg sa det var litt dårlig måte å gå frem på. Nå følte han seg avvist og derfor avviste meg når jeg viste interesse for å ha sex. Så jeg vet ikke helt hva som er galt. ts Anonymkode: 76692...331 1 4
Svartfugl Skrevet 29. juli 2022 #11 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Han sa til meg at det var hans måte å være impulsiv på og være leken. Nå ville han plutselig ikke ha sex med meg. Jeg sa jeg trengte litt mer oppvarming og kurtisering. Er ikke bare å ta seg til rette og forvente at jeg er med på det hele tiden. Sa at kvinner er forskjellige. Jeg har behov for nærhet og ømhet. Da kan jeg bli kåt og ha sex. I kveld dro han kjolen min opp og skulle se på musa mi. Jeg spurte hva han holdte på med og dro kjolen ned igjen. Han sa etterpå at han ville fingre meg. Jeg sa det var litt dårlig måte å gå frem på. Nå følte han seg avvist og derfor avviste meg når jeg viste interesse for å ha sex. Så jeg vet ikke helt hva som er galt. ts Anonymkode: 76692...331 Det som er galt, erat han ikke respekterer deg. Oppførselen hans er uakseptabel og giftig. 5 1 5
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #12 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Han sa til meg at det var hans måte å være impulsiv på og være leken. Nå ville han plutselig ikke ha sex med meg. Jeg sa jeg trengte litt mer oppvarming og kurtisering. Er ikke bare å ta seg til rette og forvente at jeg er med på det hele tiden. Sa at kvinner er forskjellige. Jeg har behov for nærhet og ømhet. Da kan jeg bli kåt og ha sex. I kveld dro han kjolen min opp og skulle se på musa mi. Jeg spurte hva han holdte på med og dro kjolen ned igjen. Han sa etterpå at han ville fingre meg. Jeg sa det var litt dårlig måte å gå frem på. Nå følte han seg avvist og derfor avviste meg når jeg viste interesse for å ha sex. Så jeg vet ikke helt hva som er galt. ts Anonymkode: 76692...331 Er han tilbakestående? Anonymkode: a688a...44e 9 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #13 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Han sa til meg at det var hans måte å være impulsiv på og være leken. Nå ville han plutselig ikke ha sex med meg. Jeg sa jeg trengte litt mer oppvarming og kurtisering. Er ikke bare å ta seg til rette og forvente at jeg er med på det hele tiden. Sa at kvinner er forskjellige. Jeg har behov for nærhet og ømhet. Da kan jeg bli kåt og ha sex. I kveld dro han kjolen min opp og skulle se på musa mi. Jeg spurte hva han holdte på med og dro kjolen ned igjen. Han sa etterpå at han ville fingre meg. Jeg sa det var litt dårlig måte å gå frem på. Nå følte han seg avvist og derfor avviste meg når jeg viste interesse for å ha sex. Så jeg vet ikke helt hva som er galt. ts Anonymkode: 76692...331 Dette får meg til å tenke at enten så er det du som bare troller her, ellers så har du en kjæreste som åpenbart er tilbakestående og trenger en støttekontakt mer en han trenger en kjæreste🤷🏼♀️ Anonymkode: 4792c...f40 7
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #14 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Dette får meg til å tenke at enten så er det du som bare troller her, ellers så har du en kjæreste som åpenbart er tilbakestående og trenger en støttekontakt mer en han trenger en kjæreste🤷🏼♀️ Anonymkode: 4792c...f40 Jeg troller virkelig ikke altså .. 🤔 ts Anonymkode: 76692...331
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #15 Skrevet 29. juli 2022 Men... er han ellers sosialt kompetent? Anonymkode: a83b4...1c0 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #16 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Men... er han ellers sosialt kompetent? Anonymkode: a83b4...1c0 Jepp. Han har en høy lederstilling og er far. Så han er ganske normal ellers vil jeg si. Jeg spurte om andre damer har godtatt den oppførselen hans. Var var litt unnvikende i svaret mitt og sa at alle er forskjellige. Det er min kropp og du kan ikke gjøre hva du vil med den selv om vi er sammen. «Ja, men du er jo min.» «Jeg er kjæresten din ja, men jeg er sjef over meg selv og bestemmer selv hva andre gjør med min kropp.» Da ble han snurt etterpå.. ble skikkelig dårlig stemning. Jeg vet ikke om andre damer har godtatt slik oppførsel. Men jeg synes ikke det er okei. ts Anonymkode: 76692...331 2 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #17 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Han sa til meg at det var hans måte å være impulsiv på og være leken. Nå ville han plutselig ikke ha sex med meg. Jeg sa jeg trengte litt mer oppvarming og kurtisering. Er ikke bare å ta seg til rette og forvente at jeg er med på det hele tiden. Sa at kvinner er forskjellige. Jeg har behov for nærhet og ømhet. Da kan jeg bli kåt og ha sex. I kveld dro han kjolen min opp og skulle se på musa mi. Jeg spurte hva han holdte på med og dro kjolen ned igjen. Han sa etterpå at han ville fingre meg. Jeg sa det var litt dårlig måte å gå frem på. Nå følte han seg avvist og derfor avviste meg når jeg viste interesse for å ha sex. Så jeg vet ikke helt hva som er galt. ts Anonymkode: 76692...331 Det er ingenting galt annet enn at han igjen viser dårlig sosial fungering med å ta igjen med "sexnekt" for at du har avvist huleboer tilnærmelser fra hans side, i håp om endringer. Han virker ærligtalt litt kort i toppen, så mulig du må formidle direkte til han at det er pågående, usexy og potensielt grenseoverskridende å ta tak i kvinners underliv som en innledning til sex.. Anonymkode: 2871f...b6a 6
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #18 Skrevet 29. juli 2022 Okei, men det høres kanskje litt ut som om dere er en dårlig match der. Du har behov for tydelige grenser og at disse respekteres. Han er enormt invaderende og tror ikke på grenser i et forhold. Er du sikker på at dette forholdet er sunt for deg å leve i? Anonymkode: a83b4...1c0 8 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #19 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Okei, men det høres kanskje litt ut som om dere er en dårlig match der. Du har behov for tydelige grenser og at disse respekteres. Han er enormt invaderende og tror ikke på grenser i et forhold. Er du sikker på at dette forholdet er sunt for deg å leve i? Anonymkode: a83b4...1c0 Har spekulert litt om jeg orker stort mer. Han kommer ikke fra en norsk kultur og litt usikker hva han har lært om grensesetting og respekt for kvinner. Han har litt forskrudd syn på at damer må ta mannens navn når man gifter seg, han skal bare kjøre bilen (for han er mann), jeg må lære meg å lage mat fra hans kultur. Han har et sånn syn på at mannen er overhode i familien. Jeg har sagt klart ifra at i et hjem er alle likemenn. At jeg skifter ikke navnet mitt for en mann. At jeg fint kan kjøre bil. Så spekulerer litt i om jeg orker å være med en mann som har slike syn igrunn. Jeg har sagt klart ifra hvor lista ligger. Vet ikke om han kan klare å lære eller om jeg må finne meg en mann med et annet kvinnesyn. ts Anonymkode: 76692...331 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #20 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har spekulert litt om jeg orker stort mer. Han kommer ikke fra en norsk kultur og litt usikker hva han har lært om grensesetting og respekt for kvinner. Han har litt forskrudd syn på at damer må ta mannens navn når man gifter seg, han skal bare kjøre bilen (for han er mann), jeg må lære meg å lage mat fra hans kultur. Han har et sånn syn på at mannen er overhode i familien. Jeg har sagt klart ifra at i et hjem er alle likemenn. At jeg skifter ikke navnet mitt for en mann. At jeg fint kan kjøre bil. Så spekulerer litt i om jeg orker å være med en mann som har slike syn igrunn. Jeg har sagt klart ifra hvor lista ligger. Vet ikke om han kan klare å lære eller om jeg må finne meg en mann med et annet kvinnesyn. ts Anonymkode: 76692...331 Det hadde ikke jeg orket. Han har da enormt mye som må avlæres, det går kun hvis han virkelig vil det selv. Anonymkode: a83b4...1c0 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå