AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #1 Skrevet 28. juli 2022 Jeg er gift med en mann og sammen har vi to barn. Mannen min reiser en del med jobben, og i periodene han er borte setter han opp wifi-kameraer rundt om i huset (de er monterte men kun påskrudd når han er på reise). På stuene, i gangene, kjøkkenet og på soverommet vårt. Han nekter å gi meg noen saklig begrunnelse på hvorfor han gjør det, og jeg har sagt tydelig at jeg ikke liker å være overvåket til enhver tid. Han truer med å kutte «lommepengene» mine om jeg ikke slutter å «gjøre meg vanskelig». Jeg får 40 000 i måneden som «lønn». Jeg er ansatt av ham men gjør i realiteten ingenting. Han betaler også alt av faste utgifter i tillegg. Situasjonen gjør at jeg føler meg fanget i mitt eget hjem. Hva kan jeg egentlig gjøre med dette? Anonymkode: d57b2...f5f 2 3
Populært innlegg Topsi Skrevet 28. juli 2022 Populært innlegg #2 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er gift med en mann og sammen har vi to barn. Mannen min reiser en del med jobben, og i periodene han er borte setter han opp wifi-kameraer rundt om i huset (de er monterte men kun påskrudd når han er på reise). På stuene, i gangene, kjøkkenet og på soverommet vårt. Han nekter å gi meg noen saklig begrunnelse på hvorfor han gjør det, og jeg har sagt tydelig at jeg ikke liker å være overvåket til enhver tid. Han truer med å kutte «lommepengene» mine om jeg ikke slutter å «gjøre meg vanskelig». Jeg får 40 000 i måneden som «lønn». Jeg er ansatt av ham men gjør i realiteten ingenting. Han betaler også alt av faste utgifter i tillegg. Situasjonen gjør at jeg føler meg fanget i mitt eget hjem. Hva kan jeg egentlig gjøre med dette? Anonymkode: d57b2...f5f Skaff deg en jobb og bli løkonomisk uavhengig av han 94 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #4 Skrevet 28. juli 2022 Høres ut som du bør lete etter jobb og sørge for at du har inntekt og et reelt valg for om du beholder ham eller ikke. Anonymkode: 3242d...dac 14 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #5 Skrevet 28. juli 2022 Hva du gjør? Du gjør det slutt og flytter ut derfra. Tjen penger selv og bestem dine egne husregler. Hvis du seriøst lever helt avhengig av en mann som gir deg "lønn" for å være husfrue, så er du vel i grunnen ansatt for å være overvåket mens han er borte også. Det er hans hus og hans regler, så liker du det ikke må du flytte ut. Dette er for dumt, rett og slett. Anonymkode: d593b...0a0 24 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #6 Skrevet 28. juli 2022 Jeg kunne forutsett at jeg ville få beskjed om å gjøre meg økonomisk uavhengig av ham ved å få meg en jobb. Det er dessverre ikke så enkelt. Jeg har ikke vært aktiv i arbeidslivet siden jeg ble gravid med førstemann for 9 år siden. Dessuten ville mannen min aldri godtatt at jeg plutselig skulle fått meg en jobb utenfor. Jeg ønsker ikke å rive opp familien, og jeg er glad i mannen min. Likevel er det vanskelig å godta behovet han har for kontroll over meg, spesielt siden det er et tema jeg ikke har lov å adressere. Jeg lurer på hva dere andre ville gjort i min situasjon? Ts Anonymkode: d57b2...f5f 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #7 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva du gjør? Du gjør det slutt og flytter ut derfra. Tjen penger selv og bestem dine egne husregler. Hvis du seriøst lever helt avhengig av en mann som gir deg "lønn" for å være husfrue, så er du vel i grunnen ansatt for å være overvåket mens han er borte også. Det er hans hus og hans regler, så liker du det ikke må du flytte ut. Dette er for dumt, rett og slett. Anonymkode: d593b...0a0 Det er faktisk ikke hans hus. Vi eier det 50/50. Ts Anonymkode: d57b2...f5f 4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #8 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg kunne forutsett at jeg ville få beskjed om å gjøre meg økonomisk uavhengig av ham ved å få meg en jobb. Det er dessverre ikke så enkelt. Jeg har ikke vært aktiv i arbeidslivet siden jeg ble gravid med førstemann for 9 år siden. Dessuten ville mannen min aldri godtatt at jeg plutselig skulle fått meg en jobb utenfor. Jeg ønsker ikke å rive opp familien, og jeg er glad i mannen min. Likevel er det vanskelig å godta behovet han har for kontroll over meg, spesielt siden det er et tema jeg ikke har lov å adressere. Jeg lurer på hva dere andre ville gjort i min situasjon? Ts Anonymkode: d57b2...f5f Du er ikke slaven hans antar jeg, så det går ikke an å si at du ikke har lov til å adressere det. Om du ikke kommer noen vei på egen hånd så skaff deg en advokat og ta ham med dit. Alternativt familievernkontoret. Det er du som lar dette forsette (og i tilfelle du er usikker så er oppførselen hans uakseptabel). Anonymkode: 3242d...dac 24 4
Topsi Skrevet 28. juli 2022 #9 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg kunne forutsett at jeg ville få beskjed om å gjøre meg økonomisk uavhengig av ham ved å få meg en jobb. Det er dessverre ikke så enkelt. Jeg har ikke vært aktiv i arbeidslivet siden jeg ble gravid med førstemann for 9 år siden. Dessuten ville mannen min aldri godtatt at jeg plutselig skulle fått meg en jobb utenfor. Jeg ønsker ikke å rive opp familien, og jeg er glad i mannen min. Likevel er det vanskelig å godta behovet han har for kontroll over meg, spesielt siden det er et tema jeg ikke har lov å adressere. Jeg lurer på hva dere andre ville gjort i min situasjon? Ts Anonymkode: d57b2...f5f Dette er helt vanvittig! Han mishandler deg, rett og slett. Du er glad i han, men dette er like fullt mishandling. 21 5
got2go Skrevet 28. juli 2022 #10 Skrevet 28. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg kunne forutsett at jeg ville få beskjed om å gjøre meg økonomisk uavhengig av ham ved å få meg en jobb. Det er dessverre ikke så enkelt. Jeg har ikke vært aktiv i arbeidslivet siden jeg ble gravid med førstemann for 9 år siden. Dessuten ville mannen min aldri godtatt at jeg plutselig skulle fått meg en jobb utenfor. Jeg ønsker ikke å rive opp familien, og jeg er glad i mannen min. Likevel er det vanskelig å godta behovet han har for kontroll over meg, spesielt siden det er et tema jeg ikke har lov å adressere. Jeg lurer på hva dere andre ville gjort i min situasjon? Ts Anonymkode: d57b2...f5f VI VILLE HA FLYTTET!!! Endret 28. juli 2022 av got2go 33 2 9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #11 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er faktisk ikke hans hus. Vi eier det 50/50. Ts Anonymkode: d57b2...f5f Da plukker du ned kameraene når han har dratt, og ber han om å skjerpe seg. Og så får du deg en jobb så du slipper å leve på nåde. Anonymkode: d593b...0a0 36 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #12 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kunne forutsett at jeg ville få beskjed om å gjøre meg økonomisk uavhengig av ham ved å få meg en jobb. Det er dessverre ikke så enkelt. Jeg har ikke vært aktiv i arbeidslivet siden jeg ble gravid med førstemann for 9 år siden. Dessuten ville mannen min aldri godtatt at jeg plutselig skulle fått meg en jobb utenfor. Jeg ønsker ikke å rive opp familien, og jeg er glad i mannen min. Likevel er det vanskelig å godta behovet han har for kontroll over meg, spesielt siden det er et tema jeg ikke har lov å adressere. Jeg lurer på hva dere andre ville gjort i min situasjon? Ts Anonymkode: d57b2...f5f Det finnes garantert en eller annen jobb til deg, så lenge du ikke er kresen. Vær ærlig på CV-en og skriv at du har vært ute av arbeidslivet grunnet at du har vært hjemmeværende husmor. Det teller ikke så negativt at ingen vil ha deg i jobb. Og tenk deg godt om før du fortsetter å bo sammen med en som behandler deg som slaven hans og bruker penger som pressmiddel for å overvåke deg. Det er IKKE normalt. Anonymkode: d593b...0a0 20 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #13 Skrevet 28. juli 2022 Hmmm. 40 000kr for å gjøre ingenting men overvåket 24/7🤔 Høres cushy ut men tror faktisk ikke jeg hadde orket. Bra han ikke har kamera på badet da. Anonymkode: 12a24...488 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #14 Skrevet 28. juli 2022 Tre en sokk over hvert kamera Anonymkode: d5873...053 17
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #15 Skrevet 28. juli 2022 Jeg ønsker ikke bryte opp familien. Jeg er glad i mannen min og vil forbli gift med ham. Ikke har jeg planer om å begi meg ut i arbeidslivet heller. Jeg lurer på hva jeg helt konkret kan gjøre med at jeg blir overvåket? Finnes det en lur måte jeg kan komme meg ut av det på? Foruten alternativene ovenfor altså. Ts Anonymkode: d57b2...f5f 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #16 Skrevet 28. juli 2022 Du kan A) Gjøre noe med det B) Godta det Hva vil du? Anonymkode: ebf07...384 30 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #17 Skrevet 28. juli 2022 Er dette virkelig på et slikt nivå at flere av dere tror jeg dikter?? Min mann er ikke slem altså. Han er en veldig god far og en god ektemann. Det er disse kameraene som er problemstillingen her. Hvorfor i himmelens rike skulle dette være oppspinn? Ts Anonymkode: d57b2...f5f 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #18 Skrevet 28. juli 2022 Lei deg et annet sted å bo den tiden han er bortreist? Ring et krisesenter og spør dem om råd. Mange er glade i sin partner til tross for mishandling, men psykisk kontroll gjennom de kameraene er nettopp det kjære deg. Mishandling. Det er ikke ok. Anonymkode: ee39d...119 24 1 8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #19 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg kunne forutsett at jeg ville få beskjed om å gjøre meg økonomisk uavhengig av ham ved å få meg en jobb. Det er dessverre ikke så enkelt. Jeg har ikke vært aktiv i arbeidslivet siden jeg ble gravid med førstemann for 9 år siden. Dessuten ville mannen min aldri godtatt at jeg plutselig skulle fått meg en jobb utenfor. Jeg ønsker ikke å rive opp familien, og jeg er glad i mannen min. Likevel er det vanskelig å godta behovet han har for kontroll over meg, spesielt siden det er et tema jeg ikke har lov å adressere. Jeg lurer på hva dere andre ville gjort i min situasjon? Ts Anonymkode: d57b2...f5f Krisesenter, samtaler med familievoldskoordinatoren i politiet, og voldsalarm. Deretter skilsmisse (politibeskyttelse først) og sperret adresse. Når skilsmissen er gjennomført - kode 6 eller 7 via politiet og nye navn og nytt bosted. Det er hva jeg ville gjort og hva du bør gjøre. Anonymkode: e0263...9ec 14 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #20 Skrevet 28. juli 2022 For det første har han ikke lov til å montere slike kamera og overvåke deg når han er borte. Bare det at han gjør dette er et alvorlig tillitsbrudd, overtramp og psykisk vold. Han gjør dette for å ha kustus på deg 24/7. Så du lever faktisk under psykisk mishandling. Barna også. Han har altså videotilgang på deg og barna, på bad og soverom. Noe han kan laste ned og selge til de som er interessert i å se på slikt. Jeg hadde kontaktet politiet, for den mannen har definitivt noe å skjule. Ta ut skilsmisse, få huset solgt og ta med deg barna til et krisesenter. Uansett hvor glad du er i han så er han tydeligis ikke det samme ang deg. Der er ikke tillit for fem flate øre. Anonymkode: e3182...5f6 25 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå