AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #1 Skrevet 28. juli 2022 Man må klart vurdere ut ifra hvordan man kjenner sine egne barn. Men har noen oppnådd suksess? Det går ut på at hvis tenåringer er sure og klager, og kjefter hele tida, så skal foreldre begynne å gråte og si til tenåringsbarna at ingen bryr seg om oss og ingen elsker oss osv. Anonymkode: bed6f...6e5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #2 Skrevet 28. juli 2022 5 minutter siden, AnonymBruker said: Man må klart vurdere ut ifra hvordan man kjenner sine egne barn. Men har noen oppnådd suksess? Det går ut på at hvis tenåringer er sure og klager, og kjefter hele tida, så skal foreldre begynne å gråte og si til tenåringsbarna at ingen bryr seg om oss og ingen elsker oss osv. Anonymkode: bed6f...6e5 Det høres manipulerende og sykt ut. Har derimot god erfaring med å si at de grønnsakene er egentlig mest for oss voksne, men du kan få smake bittelitt om du vil... Anonymkode: 8d248...e99 5 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #3 Skrevet 28. juli 2022 7 minutter siden, AnonymBruker said: Man må klart vurdere ut ifra hvordan man kjenner sine egne barn. Men har noen oppnådd suksess? Det går ut på at hvis tenåringer er sure og klager, og kjefter hele tida, så skal foreldre begynne å gråte og si til tenåringsbarna at ingen bryr seg om oss og ingen elsker oss osv. Anonymkode: bed6f...6e5 Det er ganske drøyt! Anonymkode: 69837...148 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #4 Skrevet 28. juli 2022 hehe, barn blir ikke som foreldrene sier de skal bli, men barna oppfører seg som foreldrene gjør, så det der er en dum ide Anonymkode: 2b8e2...920
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #5 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ganske drøyt! Anonymkode: 69837...148 Ok, hvis foreldrene virkelig føler å ikke bli satt pris på, er det da greit å gråte og si hva man føler Ts Anonymkode: bed6f...6e5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #6 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Man må klart vurdere ut ifra hvordan man kjenner sine egne barn. Men har noen oppnådd suksess? Det går ut på at hvis tenåringer er sure og klager, og kjefter hele tida, så skal foreldre begynne å gråte og si til tenåringsbarna at ingen bryr seg om oss og ingen elsker oss osv. Anonymkode: bed6f...6e5 Om du vil ødelegge barna og bli kuttet av fra deres liv når de blir voksne, sett i gang. Men dette er emosjonell manipulering og mishandling, rett og slett. Blir kvalm av å tenke på å skulle gjøre sånt mot barn. Anonymkode: a0c1d...0df 6
Maleficenta Skrevet 28. juli 2022 #7 Skrevet 28. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Man må klart vurdere ut ifra hvordan man kjenner sine egne barn. Men har noen oppnådd suksess? Det går ut på at hvis tenåringer er sure og klager, og kjefter hele tida, så skal foreldre begynne å gråte og si til tenåringsbarna at ingen bryr seg om oss og ingen elsker oss osv. Anonymkode: bed6f...6e5 nope. funker ikke. Gjennomskues umiddelbart. men da er det snakk om en på 4 hvor man f eks sier. neivel vil du ikke ha is. nei da spiser jeg opp alt da. eller fir å få han med seg later som at man bare går og sier hadet. Funker aldri. Ditt eksempel høres bare grusomt slemt ut Endret 28. juli 2022 av Maleficenta
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #8 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ok, hvis foreldrene virkelig føler å ikke bli satt pris på, er det da greit å gråte og si hva man føler Ts Anonymkode: bed6f...6e5 Det er lov å si "jeg forstår at du er sint, men jeg blir såret når du sier x, z og y. Hva kan vi gjøre for å forbedre kommunikasjonen og forholdet oss imellom?", og å begynne å gråte å si "dere bryr dere ikke om oss og dere elsker oss ikke". Sistnevnte er manipulering på det groveste Anonymkode: a0c1d...0df 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #9 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Det høres manipulerende og sykt ut. Har derimot god erfaring med å si at de grønnsakene er egentlig mest for oss voksne, men du kan få smake bittelitt om du vil... Anonymkode: 8d248...e99 Haha denne var veldig bra. Hvis jeg skal ta bilde og stemningen er sånn passe laber så sier jeg "og det er forresten ikke lov til å smile", blir garanter et smil, hvertfall hos oss Anonymkode: 70f57...112 2
Pinner Skrevet 28. juli 2022 #10 Skrevet 28. juli 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Man må klart vurdere ut ifra hvordan man kjenner sine egne barn. Men har noen oppnådd suksess? Det går ut på at hvis tenåringer er sure og klager, og kjefter hele tida, så skal foreldre begynne å gråte og si til tenåringsbarna at ingen bryr seg om oss og ingen elsker oss osv. Anonymkode: bed6f...6e5 Det er veldig dumt, og du blir gjennomskuet. Kan hende det blir opplevet som mobbing. Bedre å ikke blande seg for mye opp i ungdommens dårlige humør😊 Og gjøre seg tilgjengelig hvis de trenger noe Endret 28. juli 2022 av Pinner 1
AnonymBruker 42 Skrevet 28. juli 2022 #11 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Har derimot god erfaring med å si at de grønnsakene er egentlig mest for oss voksne - som skal bli store & stArke, og slikt, men du kan få smake bittelitt om du vil, da... - Bare ikke bli for sterk Denne og lignende funker jo gull!!!😂 "Omvendt psykologi" er jo egentlig bare ett visvas-uttrykk uten noen spesiell betydning uten at kontekst er nevnt, og i ditt eksempel - så har det jo absolutt ingen ting med "omvendt" å gjøre i det hele tatt, TS Iaf. ikke slik jeg tolker betydningen av ordet 🤪 Mistenker at du har "sommerferie jeg, TS 🤔 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #12 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker 42 skrev (29 minutter siden): Denne og lignende funker jo gull!!!😂 "Omvendt psykologi" er jo egentlig bare ett visvas-uttrykk uten noen spesiell betydning uten at kontekst er nevnt, og i ditt eksempel - så har det jo absolutt ingen ting med "omvendt" å gjøre i det hele tatt, TS Iaf. ikke slik jeg tolker betydningen av ordet 🤪 Mistenker at du har "sommerferie jeg, TS 🤔 Tankegangen min var at isteden for å bli sur på ungdom og bli sliten av deres oppførsel, så bør foreldre heller åpne seg og vise følelser hvordan de opplever ungdom. Altså gjøre det omvendte. Ts Anonymkode: bed6f...6e5
AnonymBruker 42 Skrevet 28. juli 2022 #13 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Tankegangen min var at isteden for å bli sur på ungdom og bli sliten av deres oppførsel, så bør foreldre heller åpne seg og vise følelser hvordan de opplever ungdom. Altså gjøre det omvendte. Ts Anonymkode: bed6f...6e5 OK - takk for oppklaringen. Det er ikke det jeg kaller/anser som "omvendt psÆkologi"... Men kan godt tenkes det funker - selv om jeg er i tvil 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #14 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tankegangen min var at isteden for å bli sur på ungdom og bli sliten av deres oppførsel, så bør foreldre heller åpne seg og vise følelser hvordan de opplever ungdom. Altså gjøre det omvendte. Ts Anonymkode: bed6f...6e5 Du gjør jo det samme som de, ikke omvendt. Anonymkode: 5b0b3...8d2 1
~white lady~ Skrevet 29. juli 2022 #15 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Man må klart vurdere ut ifra hvordan man kjenner sine egne barn. Men har noen oppnådd suksess? Det går ut på at hvis tenåringer er sure og klager, og kjefter hele tida, så skal foreldre begynne å gråte og si til tenåringsbarna at ingen bryr seg om oss og ingen elsker oss osv. Anonymkode: bed6f...6e5 Nei, det blir å synke ned på deres nivå og har ingen annen hensikt enn å skyve de lenger unna. Husk på at du er den voksne, med en moden og fullt utviklet hjerne. En tenåringshjerne derimot, er under ommøblering, overøst med hormoner i kombinasjon med en umoden prefrontal kortex (logikk, konsekvens,avgjørelser) i tillegg til en naturlig trang til løsrivelse fra foreldrene sine. Du må øve på å ikke la det gå inn på deg. Ikke la deg trekkes inn i deres kaos. Prøv å være en stødig og rolig voksen rundt tenåringene, så tar du heller en utblåsning hos mannen/ei venninne/mor/på nett. Selvfølgelig skal du fortsatt sette grenser og veilede tenåringene. 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #16 Skrevet 29. juli 2022 Altså det er helt lov å si hva du føler som en annen påpekte, men ikke I de baner du tenker. Si fks "når du sier og gjør xx så blir jeg lei meg". Barn og tenåringer bryr seg faktisk om foreldrenes følelser. Det du derimot nevner virker som manipulasjon. Anonymkode: 9c5e0...f4d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå