AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #1 Skrevet 28. juli 2022 For kvinner er det lett å få seg kjæreste og samboer, eller barn for den saks skyld, men er man mann og spesielt hvis man er under snittet pen eller har større psykiske utfordringer så er man dømt til å leve alene. Jeg skjønner veldig godt at vi menn tar oftest selvmord. Dere kvinner kan bare gå på byen og få hvem som helst til kjæreste. Er også lettere for dere å få venner da å være sjenert og stille er bare søtt hos jenter. Og om man skulle være så heldig å få seg kjæreste og barn, men så blir skilt så er det alltid dama som tar barna. Ensomhet er mer dødelig enn røyk! Anonymkode: 8dd41...90e 1 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #2 Skrevet 28. juli 2022 Ensomhet er skadelig, ja. Men en hvilken som helst fyr er ikke nødvendigvis en god kjæreste. Det er også helseskadelig å leve i et dårlig forhold. At mor automatisk får barna stemmer ikke så godt lenger, mange (flere og flere?) deler ganske likt på det etter brudd. Anonymkode: b310b...f40 9
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #3 Skrevet 28. juli 2022 Menn snakker ikke like mye om sitt indre liv og problemer som kvinner. Mye der det ligger Anonymkode: 88dc3...32d 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #4 Skrevet 28. juli 2022 Hvorfor opprettet du en ny tråd? Bruk den allerede aktive tråden. Anonymkode: 584f1...9e8
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #5 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor opprettet du en ny tråd? Bruk den allerede aktive tråden. Anonymkode: 584f1...9e8 Her er tråden. Anonymkode: 584f1...9e8 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #6 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Menn snakker ikke like mye om sitt indre liv og problemer som kvinner. Mye der det ligger Anonymkode: 88dc3...32d Men å bare snakke gjør en ikke mer lykkelig? Det som gjør en person lykkelig er etter min mening meningsfulle sosiale relasjoner AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor opprettet du en ny tråd? Bruk den allerede aktive tråden. Anonymkode: 584f1...9e8 Det er ikke min tråd Anonymkode: 8dd41...90e
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #7 Skrevet 28. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men å bare snakke gjør en ikke mer lykkelig? Det som gjør en person lykkelig er etter min mening meningsfulle sosiale relasjoner Begge deler, om det så er gruppeterapi med fremmede, så hjelper det å sette ord på følelser Anonymkode: 88dc3...32d 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #8 Skrevet 28. juli 2022 Jeg leste et sted(beklager at jeg ikke finner igjen artikkel og link) at flertallet av menn som begår selvmord, er i 50-60-årene og levde alene, mens flertallet av kvinner som begår selvmord, er i 20-30-årene og levde i forhold. Anonymkode: baa72...5dc
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #9 Skrevet 28. juli 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Men å bare snakke gjør en ikke mer lykkelig? Det som gjør en person lykkelig er etter min mening meningsfulle sosiale relasjoner Anonymkode: 8dd41...90e Helt enig. Anonymkode: baa72...5dc
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #10 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Men å bare snakke gjør en ikke mer lykkelig? Det som gjør en person lykkelig er etter min mening meningsfulle sosiale relasjoner Anonymkode: 8dd41...90e Det er sant. En del menn har kompisrelasjoner hvor de ikke nødvendigvis prater så mye om det som er vanskelig, men bare henger i lag. Å tilbringe tid sammen er sunt også uten å prate så mye hvis det er vanskelig å sette ord på ting. Anonymkode: b310b...f40
Anonymburker Skrevet 30. juli 2022 #11 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 28.7.2022 den 22.36): Men å bare snakke gjør en ikke mer lykkelig? Det som gjør en person lykkelig er etter min mening meningsfulle sosiale relasjoner Anonymkode: 8dd41...90e Dette er så sant.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #12 Skrevet 30. juli 2022 Menn drikker mer. Og for menn øker risikoen for selvmord med hans alkoholkonsum. Anonymkode: b310b...f40 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #13 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 28.7.2022 den 22.22): For kvinner er det lett å få seg kjæreste og samboer, eller barn for den saks skyld, men er man mann og spesielt hvis man er under snittet pen eller har større psykiske utfordringer så er man dømt til å leve alene. Jeg skjønner veldig godt at vi menn tar oftest selvmord. Dere kvinner kan bare gå på byen og få hvem som helst til kjæreste. Er også lettere for dere å få venner da å være sjenert og stille er bare søtt hos jenter. Og om man skulle være så heldig å få seg kjæreste og barn, men så blir skilt så er det alltid dama som tar barna. Ensomhet er mer dødelig enn røyk! Anonymkode: 8dd41...90e Det er ikke derfor. Menn bestemmer seg og gjennomfører. Kvinner gjør dårligere forsøk i håp om å få hjelp og omsorg. Og fordi de ikke tørr for farlige ting. Anonymkode: 95288...29e
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #14 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 28.7.2022 den 22.22): For kvinner er det lett å få seg kjæreste og samboer, eller barn for den saks skyld, men er man mann og spesielt hvis man er under snittet pen eller har større psykiske utfordringer så er man dømt til å leve alene. Jeg skjønner veldig godt at vi menn tar oftest selvmord. Dere kvinner kan bare gå på byen og få hvem som helst til kjæreste. Er også lettere for dere å få venner da å være sjenert og stille er bare søtt hos jenter. Og om man skulle være så heldig å få seg kjæreste og barn, men så blir skilt så er det alltid dama som tar barna. Ensomhet er mer dødelig enn røyk! Anonymkode: 8dd41...90e Ja, flertallet er nok menn, men kvinner kan også slite med det samme som disse mennene og de blir ikke sett. Anonymkode: 03998...360 2 2
Purple_Pixiedust Skrevet 30. juli 2022 #15 Skrevet 30. juli 2022 (endret) Er ca likt mtp hvor mange som forsøker av menn og kvinner, men pga valg av metoder er det flest menn som dør av det. Selv har jeg valgt både mer "mild" og typisk kvinnelig metode, og mer drastisk metode. Døde nesten av begge to. Hadde dødd uten helsehjelp. Sosiale relasjoner er veldig viktig i sammenheng med å forhindre selvmord. Det har jeg selv for lite av. Selv om jeg er kvinne. Så vet at det er tøft. Endret 30. juli 2022 av Purple_Pixiedust 1 1 3
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #16 Skrevet 30. juli 2022 Purple_Pixiedust skrev (28 minutter siden): Er ca likt mtp hvor mange som forsøker av menn og kvinner, men pga valg av metoder er det flest menn som dør av det. Selv har jeg valgt både mer "mild" og typisk kvinnelig metode, og mer drastisk metode. Døde nesten av begge to. Hadde dødd uten helsehjelp. Sosiale relasjoner er veldig viktig i sammenheng med å forhindre selvmord. Det har jeg selv for lite av. Selv om jeg er kvinne. Så vet at det er tøft. Kilde til at det er like mange av menn og kvinner som tar selvmordsforsøk? Jeg er rimelig sikker på at kvinner forsøker på selvmord ca 10 ganger så ofte som det menn gjør. Men så er det også det at mange av det som blir regnet som selvmordsforsøk av kvinner egentlig ikke er det, men heller selvskading. Anonymkode: 8dd41...90e 1
Purple_Pixiedust Skrevet 30. juli 2022 #17 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kilde til at det er like mange av menn og kvinner som tar selvmordsforsøk? Jeg er rimelig sikker på at kvinner forsøker på selvmord ca 10 ganger så ofte som det menn gjør. Men så er det også det at mange av det som blir regnet som selvmordsforsøk av kvinner egentlig ikke er det, men heller selvskading. Anonymkode: 8dd41...90e Jeg husker dessverre ikke hvor jeg har det i fra. Jeg mener det var fra en podcast og husker ikke hvilken heller. Nå snakker jeg da om hva som er selvmordsforsøk og ikke selvskading.
Anonymburker Skrevet 31. juli 2022 #18 Skrevet 31. juli 2022 Med tanke på hvor alene og ensom jeg er, samt årevis uten så mye som en klem fra det motsatte kjønn, vil jeg si at jeg er i faresonen. Det ville vært å lyve å si at jeg ikke er det.
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #19 Skrevet 1. august 2022 nå har jeg ikke lest tråden så vet ikke om det er nevnt før. først og fremst: det er selvfølgelig trist at noen synker så langt ned at de tar sitt eget liv. det være seg menn eller kvinner. når det kommer til selvmord, er det menn som t opper statistikken på dette fordi de er dyktigere til å velge metoder som dreper. men kvinner er de som topper statistikken på selvmordsforsøk. Anonymkode: 8c3be...aee 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #20 Skrevet 1. august 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: kvinner er de som topper statistikken på selvmordsforsøk Dette er nok et definisjonsspørsmål. Er det rop om hjelp eller er det et reellt forsøk på å ende sitt liv? Anonymkode: 37e65...343
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå