Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

Jeg lurer på om må man være sterk for å jobbe som postbud? Da det kanskje er mye løft og bæring? Er det en veldig fysisk krevende jobb? ikke at man må gå mye men det med bæring osv.?

Er kun 160 cm høy, og veier rundt 49-50 kg. Vil ikke si jeg er svak er muskuløs men husker når jeg og samboer skulle flytte så ble de mye løft og bæring, og jeg slet en del haha.. Er kanskje ikke postbud noe for meg da?

Anonymkode: 0ed39...131

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du skal jobbe som landpostbud, så må du forvente å måtte bære pakker på 30 kg, dessverre. 

AnonymBruker
Skrevet

Hei. 

Jeg har vært postbud i mange år. Det er stort sett en veldig fin jobb, men det er hektiske og tunge perioder (spesielt i  desember). Det kommer også an på hvor du skal være bud, det er stor forskjell på å gå i byen og å være landpostbud. Du må også tenke på at vi går ute hele dagen, uansett vær og temperatur. De tyngste dagen mine er når det er kaldt og det snør hele dagen, regn blir du forsåvidt fort vant til. Alt i alt er det en veldig fin jobb, med mye frisk luft og du er i bevegelse store deler av dagen. Men du trenger ikke å være supersterk altså. 

Anonymkode: 178fe...eac

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei. 

Jeg har vært postbud i mange år. Det er stort sett en veldig fin jobb, men det er hektiske og tunge perioder (spesielt i  desember). Det kommer også an på hvor du skal være bud, det er stor forskjell på å gå i byen og å være landpostbud. Du må også tenke på at vi går ute hele dagen, uansett vær og temperatur. De tyngste dagen mine er når det er kaldt og det snør hele dagen, regn blir du forsåvidt fort vant til. Alt i alt er det en veldig fin jobb, med mye frisk luft og du er i bevegelse store deler av dagen. Men du trenger ikke å være supersterk altså. 

Takk for svar! Ja kan tenke meg desember er en hektisk periode, det er kanskje forskjell fra sted til sted men er det store områder man leverer i en by? Er jo også forskjell på hvor store byene er, så kanskje litt vanskelig å svare hvor stort område man får som man skal levere. 😊

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Takk for svar! Ja kan tenke meg desember er en hektisk periode, det er kanskje forskjell fra sted til sted men er det store områder man leverer i en by? Er jo også forskjell på hvor store byene er, så kanskje litt vanskelig å svare hvor stort område man får som man skal levere. 😊

Det er stor variasjon i hvor store områder rutene er. En rute som ligger på bygda kan være veldig lang i km, men ikke nødvendigvis så mange husstander. En rute i byen kan derimot ha mange husstander, men strekker seg ikke over et stort område. De fleste rutene er lagt opp til at man bruker en arbeidsdag på en rute, inkl. lasting av bil og opprydding etter rute. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...