Gå til innhold

Føler plutselig på veldig hast for å finne en å starte familie sammen med

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 28 år nå og har egentlig aldri hatt et spesielt stort ønske om å få barn. Så jeg har egentlig tenkt at siden jeg føler det slik burde jeg ikke få barn. Men nå... Jeg fikk nettopp vite at en venninne av meg er gravid og jeg kjente da plutselig på et rush av ønske om å finne en å starte familie sammen med. Er dette en følelse jeg kan stole på? 

Jeg har som sagt ingen kjæreste nå, så det vil jo være en god stund frem i tid til det eventuelt er en virkelighet, så jeg har jo egentlig mye tid til å tenke og reflektere over dette på, men akkurat dette rushet jeg fikk nå skremte meg litt og gjorde meg samtidig veldig glad.

Anonymkode: 7465a...297

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

"Er dette en følelse jeg kan stole på?"

Vet ikke helt hva det betyr? Du har jo den følelsen, så det er jo virkelig. Om den kommer til å forandre seg i fremtiden, vet ingen.

Lykke til! :) 

Anonymkode: bf6af...a4d

AnonymBruker
Skrevet

Nja, det er mange grunner til å ville ha barn, og mange grunner til å velge bort barn. Til sjuende og sist må man stole på seg selv og sin egen magefølelse.

Om et par uker, når støvet har lagt seg rundt nyhetene og graviditeten, vil du nok finne nok av grunner til at det er deilig å være både singel og barnløs.

Vent et par måneder, og om følelsene fremdeles ikke har forsvunnet, kan du være sikker på at de forteller deg noe. 

Anonymkode: 042b2...646

AnonymBruker
Skrevet

Det er ganske vanlig å begynne å kjenne på det rundt 30 år. I tillegg blir vi jo påvirket av folk rundt oss. Tipper du ender opp med barn en gang i løpet av de neste 11 årene 

Anonymkode: c9d13...8fd

AnonymBruker
Skrevet

Da jeg var 28, fortalte en venninne at hun skulle ha barn. Jeg hadde en langvarig samboer, og vi levde fint uten barn, men da ble jeg helt desperat etter å få. Tror det er vanlig 

Anonymkode: b49d3...8db

AnonymBruker
Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Jeg er 28 år nå og har egentlig aldri hatt et spesielt stort ønske om å få barn. Så jeg har egentlig tenkt at siden jeg føler det slik burde jeg ikke få barn. Men nå... Jeg fikk nettopp vite at en venninne av meg er gravid og jeg kjente da plutselig på et rush av ønske om å finne en å starte familie sammen med. Er dette en følelse jeg kan stole på? 

Jeg har som sagt ingen kjæreste nå, så det vil jo være en god stund frem i tid til det eventuelt er en virkelighet, så jeg har jo egentlig mye tid til å tenke og reflektere over dette på, men akkurat dette rushet jeg fikk nå skremte meg litt og gjorde meg samtidig veldig glad.

Anonymkode: 7465a...297

Du er fortsatt ung, ikke stress. Fokusér på å finne en gøy person du ønsker å dele livet ditt med først. 

Anonymkode: 07f23...12d

Gjest Innsikten
Skrevet (endret)

Jeg kjente på det samme da jeg var på din alder, og fikk derfor raskt barn etter at jeg giftet meg. Barnet er nå 2 år og jeg blir 31 om noen måneder. Det er ganske vanlig å kjenne en trang til å gifte seg og stifte familie rundt 30 årene. Men jeg snakker av erfaring, ikke forhast deg, du har god tid. Det er bedre å være singel og barnløs, enn å være i et kjipt forhold med barn. Du er fruktbar i mange år fremover, du har ikke dårlig tid. Alt til sin tid :) 

Endret av Innsikten

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...