AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #1 Skrevet 28. juli 2022 På skolen var jeg med i en fin vennegjeng. I en situasjon bestemte jeg meg for å være rettferdig og vitnet mot en i min vennegjeng foran rektor flere ganger. Vedkommende fikk noen sanksjoner mot seg. Nå har de helt utfryst meg. De snakker ikke til meg, ser ikke på meg. Jeg føler meg boikottet. Synes det er trist. Mine foreldre er også venner av noen av mine venners foreldre. Ingen har latt foreldrene fått kunnskap om det. Jeg later også hjemme som at alt er greit, men foreldre legger merke til at jeg er mindre på mobil nå. Jeg bare spøkte fordi jeg vil bruke tid med dere. På sosiale medier har noen startet svertekampanje mot meg som anonyme med falske profiler. Alle sier det er ikke dem og de kan ikke synke så lav. Noen råd til hvordan jeg kan få vennene i lag igjen? De mener jeg sviktet dem. En i vennegjengen mobbet og kastet maling på en annen. Jeg klarte ikke å lyve om det foran rektor. Det gjelder ungdomsskole. Anonymkode: ef9cb...828 1
Akryl Skrevet 28. juli 2022 #2 Skrevet 28. juli 2022 (endret) Slett svar Endret 28. juli 2022 av Akryl
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #3 Skrevet 28. juli 2022 Har vært i utlandet med foreldre i sommerferien. Derfor har ingen oppdaget det Anonymkode: ef9cb...828
Frustrert husfrue Skrevet 28. juli 2022 #4 Skrevet 28. juli 2022 Hei. Du gjorde det rette, og du skal være stolt av det! Du er veldig tøff som sa ifra. Skjønner at dette er vondt, men det er de som mister en bra venn her. Jeg vil på det sterkeste anbefale at du viser denne kampanjen til en voksen, og at du går "offline" en stund. Den vennegjengen ville jeg kuttet ut. Det er lett å si, jeg vet. Jeg ble mobbet av min "vennegjeng" og fikk et råd om at det var bedre å være alene enn å være med dem. Dessverre hørte jeg ikke på rådet, jeg følte jeg ikke hadde noe valg og ble fortsatt mobbet. Jeg skulle så ønske at jeg hadde ignorert og kuttet de ut tidligere, så ikke gjør som meg. Prøv å ikke la det gå sånn inn på deg, hvis de kan sverte deg fordi du er ærlig er de ikke gode venner. Prøv å kutt de ut, ikke gi kampanjen noen oppmerksomhet, si ifra hjemme. Jeg håper du får det bedre. 🥰 4
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #5 Skrevet 29. juli 2022 Altså, det høres ut som du ikke har så veldig greie venner. Hvor gamle er dere? Prøv å Finn andre venner å være sammen med. De får selv ta ansvar for egne bedriten handlinger, og dette er ikke folk som er greie å være med med slik oppførsel. bare vær glad du var ærlig! Å være venn med noen som mobber og kaster maling på andre hadde jeg ikke orket! Du er bedre enn de, så søk andre folk å være med som er hyggelig. Er ganske sikker på at de står bak de anonyme meldingene. Vær glad du fant ut av det nå, det finnes flere der ute som du klikker bedre med Anonymkode: adfea...a1e 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #6 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Altså, det høres ut som du ikke har så veldig greie venner. Hvor gamle er dere? Prøv å Finn andre venner å være sammen med. De får selv ta ansvar for egne bedriten handlinger, og dette er ikke folk som er greie å være med med slik oppførsel. bare vær glad du var ærlig! Å være venn med noen som mobber og kaster maling på andre hadde jeg ikke orket! Du er bedre enn de, så søk andre folk å være med som er hyggelig. Er ganske sikker på at de står bak de anonyme meldingene. Vær glad du fant ut av det nå, det finnes flere der ute som du klikker bedre med Anonymkode: adfea...a1e Ungdomsskole Anonymkode: ef9cb...828
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #7 Skrevet 29. juli 2022 Sikker på at ikke dette er forfattet av en bekymret mor? Anonymkode: 180d6...c84
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #8 Skrevet 29. juli 2022 Du gjorde det riktige teknisk sett og det er ikke greit dersom det er de som har startet svertekampanjen mot deg, men helt ærlig, hva forventet du? Det minuttet du valgte å sladre på vennene dine er det minuttet du valgte å si opp vennskapet deres. Ingen vil være venner med noen som sladrer på dem slik at de havner i problemer. Selv om du gjorde det riktige, så sviktet du dem. Å få vennene i lag igjen er dessverre ikke mulig. Men de virker ikke som gode mennesker med tanke på at de er mobbere, så det er kanskje like greit. Du får søke etter nye venner som forhåpentligvis er bedre personer. Anonymkode: 02ae4...04a 3
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #9 Skrevet 29. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du gjorde det riktige teknisk sett og det er ikke greit dersom det er de som har startet svertekampanjen mot deg, men helt ærlig, hva forventet du? Det minuttet du valgte å sladre på vennene dine er det minuttet du valgte å si opp vennskapet deres. Ingen vil være venner med noen som sladrer på dem slik at de havner i problemer. Selv om du gjorde det riktige, så sviktet du dem. Å få vennene i lag igjen er dessverre ikke mulig. Men de virker ikke som gode mennesker med tanke på at de er mobbere, så det er kanskje like greit. Du får søke etter nye venner som forhåpentligvis er bedre personer. Anonymkode: 02ae4...04a Ja, men det var bare en i vennegjengen som stod for mobbing. Jeg hadde håpet at flere i vennegjengen hadde støttet meg. Anonymkode: ef9cb...828 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #10 Skrevet 30. juli 2022 14 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, men det var bare en i vennegjengen som stod for mobbing. Jeg hadde håpet at flere i vennegjengen hadde støttet meg. Anonymkode: ef9cb...828 Jeg er enig med deg, samtidig kan jeg se for meg at de tenker at dette viser det at du ikke er til å stole på. De vet nå at du er villig til å sladre på dem hvis de gjør noe som er feil. Det er en grunn til at sitatet "er du snitch er du ferdig" er kjent og har blitt forsket på. Snitching fører ofte til sosial utestengelse og mobbing. Det er dessverre kjipt, men sånn er folk. Det du burde gjøre er å snakke med foreldrene dine og læreren din. Fortell at du nå blir mobbet på grunn av at du vitnet mot personen. Her har også rektor og skolen feilet, du burde ha forstått at dette kom til å skje når de ba deg om å sladre på vennen din, og tatt høyde for hvordan de skulle ha taklet resultatet. Anonymkode: 02ae4...04a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #11 Skrevet 30. juli 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er enig med deg, samtidig kan jeg se for meg at de tenker at dette viser det at du ikke er til å stole på. De vet nå at du er villig til å sladre på dem hvis de gjør noe som er feil. Det er en grunn til at sitatet "er du snitch er du ferdig" er kjent og har blitt forsket på. Snitching fører ofte til sosial utestengelse og mobbing. Det er dessverre kjipt, men sånn er folk. Det du burde gjøre er å snakke med foreldrene dine og læreren din. Fortell at du nå blir mobbet på grunn av at du vitnet mot personen. Her har også rektor og skolen feilet, du burde ha forstått at dette kom til å skje når de ba deg om å sladre på vennen din, og tatt høyde for hvordan de skulle ha taklet resultatet. Anonymkode: 02ae4...04a *de burde ha forstått Anonymkode: 02ae4...04a
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #12 Skrevet 30. juli 2022 Men hva forventer du egentlig? At de skal gi deg en klem? Du visste jo hvordan de var, og å si ifra om en venn er noe annet enn å si ifra om en hvilken som helst annen person. Hvorfor? Fordi du risikerer et vennskap. Har du snakket med vennegjengen din om at du har tystet på dem? Ja, du har jo gjort noe riktig mot den som har blitt mobbet. Det er bra. Men for "vennegjengen" din så har du sveket dem, og det er jo derfor de behandler deg sånn. Ikke så rart egentlig med tanke på at det du sa førte til sanksjoner for en av dem. Du får jo bare si det som det er. Anonymkode: b81b8...841 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #13 Skrevet 30. juli 2022 Heier på TS❤️❤️❤️❤️❤️ Prøv å komme på en annen Vidergående Anonymkode: 6b384...41c 1
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #14 Skrevet 30. juli 2022 Det var veldig bra og tøft gjort av deg, selv om det kanskje ikke føles slik nå Vær glad deres sanne natur kommer fram nå, i stedet for at du blir skuffet i voksen alder. Det finnes bedre folk å ha som venner der ute, og du har hele livet foran deg. All drittslengingen du får på nett, sier veldig mye om dem. Anonymkode: 56462...4f8 1
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #15 Skrevet 1. august 2022 Du må fortelle det til foreldrene dine. Det er ingen som forventer at ungdomsskoleelever skal klare å ordne opp i slike ting på egenhånd. Hjernen deres er ikke ferdig utviklet enda. Dere trenger hjelp fra foreldre og lærere. Vær ærlig med foreldrene dine, TS. Bare si det rett ut, eller skriv en lapp eller SMS hvis du synes det er lettere. Hvis du synes det er lettere å snakke med én av foreldrene dine først kan du f.eks. spørre den forelderen om å gå en kveldstur sammen, og så kan dere snakke med den andre forelderen senere. Anonymkode: f4829...4cb 1 3
AnonymBruker Skrevet 1. august 2022 #16 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (På 29.7.2022 den 23.28): Sikker på at ikke dette er forfattet av en bekymret mor? Anonymkode: 180d6...c84 Tenkte på det samme. Andre gang en tråd som er blitt opprettet om at det skjer en svertekampanje … Men uansett om ts snakker sant eller ei, så er det vondt oppleve ekskludering og utenforskapet Anonymkode: 89d5b...3c8
John McClane Skrevet 1. august 2022 #17 Skrevet 1. august 2022 AnonymBruker skrev (På 28.7.2022 den 22.06): På skolen var jeg med i en fin vennegjeng. I en situasjon bestemte jeg meg for å være rettferdig og vitnet mot en i min vennegjeng foran rektor flere ganger. Vedkommende fikk noen sanksjoner mot seg. Anonymkode: ef9cb...828 Der du bruker ordet"vitnet" vil nok vennegjengen din bruke ordet "tystet"...... At du anga en for mobbing er bra, det bør alle gjøre. Det som er trist er jo at nå blir du mbbet for å ha gjort det. De unge i dag skjønner ikke hva mobbing gjør med ofrene, det sitter livet ut og mange klarer ikke leve et godt liv etter å ha blitt mobbet så alle som mobber bør skamme seg og slutte med en gang! Synd at ikke lærer eller voksne griper inn for å sette lys på hva som egentlig er problemet her for det er ikke deg, det er mobbing!! Hvis du kan skifte miljø så er nok det. best for du får neppe gjort så mye med dette. Tragisk at samfunnet ikke skal kunne sette fokus på hva som virkelig er problemet og det er veldig ødeleggende. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå