AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #1 Skrevet 28. juli 2022 Når man har tatt blodprøver hos fastlegen som blir analysert på sykehus, hvordan blir man varslet dersom de finner noe veldig alvorlig? Mottar fastlegen prøvesvar på vanlig måte, eller legger sykehuset ved et notat? Også er det fastlegen som varsler pasienten? Hva hvis svarene foreligger på kveldstid? Eller tar sykehuset direkte kontakt med pasienten? Kronglete spurt, men dere skjønner… Anonymkode: 462ef...eb4
Sofakona Skrevet 28. juli 2022 #2 Skrevet 28. juli 2022 Tror legen ringer deg eller ber deg møte hos han. Men ofte får du time på sykehuset da jeg tror ikke en blodprøve forteller deg om kreft. Men om legen ser noe i blodprøver de ikke liker så sender de henvisning til sykehus for CT, Mr, røntgen el for å finne ut mer
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #3 Skrevet 28. juli 2022 Sofakona skrev (2 minutter siden): Tror legen ringer deg eller ber deg møte hos han. Men ofte får du time på sykehuset da jeg tror ikke en blodprøve forteller deg om kreft. Men om legen ser noe i blodprøver de ikke liker så sender de henvisning til sykehus for CT, Mr, røntgen el for å finne ut mer Ok, takk. Jeg har et familiemedlem som har vært i elendig form den siste uka, han ligger mer og mer bare i senga og ser plutselig veldig anemisk ut. Han var hos fastlegen og tok blodprøver i dag. Jeg er redd for noe ala akutt leukemi. Har ikke nevnt dette for resten av familien, vil jo ikke skremme noen unødig. Så nå er det bare å vente på blodprøvesvar. Det er vel leukocytter det går på i så tilfelle? Krysser fingrene og håper på at han ikke er så alvorlig syk som det virker. Anonymkode: 462ef...eb4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå