AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #1 Skrevet 28. juli 2022 Skriver veldig vagt her, vil ikke vedkommende skal bli gjenkjent. Men casen er: Min samboer er søsken til norsk kjendis, type A-B. Kjendisen er ekstremt privat (forståelig nok). Omgås bare med familie og gode venner med mindre hen deltar på events og slikt. Problemet er når dette skal styre alle andre. Eksempler er når samboer sin bror ville at to kompiser skulle komme innom en overnatting på familiehytten - ok for alle unntatt «kjendisen» som ønsket bare nærmeste familie og privat. Nå var det en barndomsvenninne av meg som viste seg hadde en ledig kveld i byen jeg bor i før flyreise i morgen. Samme kveld skulle jeg på fest til «kjendisen» og hens samboer. Middels størrelse fest med type 20-30 pers. Spurte om å ta med venninnen min. Svaret var NEI ?! Finnes flere andre eksempler også. Skal vedkommende få styre på sånn bare pga. hen er kjendis?! Begynner å irritere meg. Jeg er vant til å ha stort nettverk og familie hvor mine venner er dine venner osv. Har noen innspill? Anonymkode: f1768...7db 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #2 Skrevet 28. juli 2022 Hadde latt kjendisen klare seg selv... her i Norge er ikke a-b kjendiser the shit altså, kjenner selv en norsk superstjerne og vedkommende er så avslappa og oppfører seg aldri så kontrollerende. Anonymkode: c5419...738 10
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #3 Skrevet 28. juli 2022 Det går jo ikke an å styre andres liv på den måten. Anonymkode: c1f76...504 7
Nymerïa Skrevet 28. juli 2022 #4 Skrevet 28. juli 2022 (endret) Han bestemmer som alle andre hvem som kommer på sin egen fest. Det er ikke å styre resten av familien. Ikke spesielt gjestfritt, men hans sak. At han legger føringer på hvem som får komme på familiehytta blir litt annerledes. Det er i utgangspunktet eieren av hytta som har det siste ordet i den saken. Endret 28. juli 2022 av NymeriaRhoynar 25 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #5 Skrevet 28. juli 2022 NymeriaRhoynar skrev (4 minutter siden): Han bestemmer som alle andre hvem som kommer på sin egen fest. Det er ikke å styre resten av familien. Ikke spesielt gjestfritt, men hans sak. At han legger føringer på hvem som får komme på familiehytta blir litt annerledes. Det er i utgangspunktet eieren av hytta som har det siste ordet i den saken. Egentlig enig med deg. Eksempelet med egen fest var dårlig. Men dette er en gjenganger også i andre sammenhenger. Vedkommende dukker f. eks veldig sjelden opp på fest/babyshower/utdrikningslag etc. hvis det kan være fremmede der. Ok, alle er ikke utadvendte med vedkommende overvurderer hvor mye nordmenn bryr seg om kjendiser. Tror de fleste bryr seg veldig lite så lenge kjendisen er normal og høflig. Anonymkode: f1768...7db 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #6 Skrevet 28. juli 2022 Har også hatt litt med en sånn en å gjøre. En del av disse hadde nok faktisk hatt godt av å få oppleve hvor mange "vanlige" folk det er rundt dem hele tiden som ikke bryr seg om statusen deres, hva de er kjent for og hva som skrives om dem. Anonymkode: 3e552...534 5
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #7 Skrevet 28. juli 2022 Høy på seg selv og tror at h*n er noe eksklusivt? Kunne ikke brydd meg mindre om jeg var i samme rom som Brad Pitt. Kjendiser er mennesker, hverken mer eller mindre. Anonymkode: bb3d6...c33 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #8 Skrevet 28. juli 2022 Festen til kjendisen må hn jo selv få avgjøre hvem som kan komme, enten man er enig el ei. Men hvem som skal være på hytta som hele familien bruker, blir noe annet. I det minste bør det gå an å diskutere det mer enn at én person har nedlegger veto. Uansett så er ikke dette din side av familien, så var jeg deg ville jeg trått litt varsomt. Tatt det i første omgang på med samboer og sett an ifht hva hn mener om saken. Så ville jeg kanskje prøvd å unngå og tilbringe så mye tid sammen med kjendisvarianten. Du virker jo ikke særlig begeistret for personen, så da kan du jo ta del av ansvaret, og holde deg så mye unna som mulig? Vil også nevne at for enkelte, kjendis eller ei, blir mye oppmerksomhet lett til noia, som i at det oppleves slitsomt og utrygt. Venninna mi fremstår usosial og lite deltagende, men det er fordi hun blir mentalt kjørt med mye (ukjente) folk rundt seg. Anonymkode: a9d7a...613 6
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #9 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Festen til kjendisen må hn jo selv få avgjøre hvem som kan komme, enten man er enig el ei. Men hvem som skal være på hytta som hele familien bruker, blir noe annet. I det minste bør det gå an å diskutere det mer enn at én person har nedlegger veto. Uansett så er ikke dette din side av familien, så var jeg deg ville jeg trått litt varsomt. Tatt det i første omgang på med samboer og sett an ifht hva hn mener om saken. Så ville jeg kanskje prøvd å unngå og tilbringe så mye tid sammen med kjendisvarianten. Du virker jo ikke særlig begeistret for personen, så da kan du jo ta del av ansvaret, og holde deg så mye unna som mulig? Vil også nevne at for enkelte, kjendis eller ei, blir mye oppmerksomhet lett til noia, som i at det oppleves slitsomt og utrygt. Venninna mi fremstår usosial og lite deltagende, men det er fordi hun blir mentalt kjørt med mye (ukjente) folk rundt seg. Anonymkode: a9d7a...613 Takk for svar. Vil bare presisere at «kjendisen» er utrolig hyggelig. Varm og morsom. Ikke slik at jeg har lyst til å ta avstand. Men sånne «divanykker» er irriterende når vi er mange sammen. Anonymkode: f1768...7db 1
Gjest Ghostface Skrevet 28. juli 2022 #10 Skrevet 28. juli 2022 Kan jo hende at denne kjendisen er beskjeden og derfor ønsker å være sammen med dem denne personen kjenner godt? Ikke vet jeg. Er glad jeg ikke er i slekt med eller venn med kjendiser.
Queen of the North Skrevet 28. juli 2022 #11 Skrevet 28. juli 2022 Kan det være fordi vedkommende har hatt personer rundt seg som ikke har vært til å stole på? Eller respekterer grenser? Det må være utrolig slitsomt å ikke kunne snakke fritt med folk i frykt for hva som vil dukke opp i se og hør eller på sosiale media etterpå. Hvis du hele tiden hadde måttet vokte dine ord, og følge med hvem som var i nærheten av deg til en hver tid så ville du ikke neppe slappet av og kost deg i sosiale settinger. Det ville blitt stress. 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #12 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Takk for svar. Vil bare presisere at «kjendisen» er utrolig hyggelig. Varm og morsom. Ikke slik at jeg har lyst til å ta avstand. Men sånne «divanykker» er irriterende når vi er mange sammen. Anonymkode: f1768...7db Å ja, da mistolket jeg, beklager! Men prøv å akseptere at hn har et annet forhold til dette enn du, selvom du ikke forstår det og synes det er litt teit. Siden hn er utrolig hyggelig og søsken til samborr, så er det vel verdt å strekke seg litt lenger being the bigger person Anonymkode: a9d7a...613 2
Drizzt Skrevet 28. juli 2022 #13 Skrevet 28. juli 2022 Hvem noen inviterer på egen fest skal verten få lov å bestemme selv. Hvem skal være når i familiehytta bestemmes enten av eieren, eller av alle som bruker hytta sammen. Det er ingenting galt i å være en privat person og foretrekke å omgås kun kjente personer. Kanskje er vedkommende lei autograf- og selfiemas? Hvis det irriterer deg er det bare å droppe ''event''-er hvor vedkommende deltar. Jeg synes det er veldig, veldig få ekte kjendiser i Norge. Omtrent alle er wannabe-kjendiser som tror folk bryr seg om dem.
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #14 Skrevet 28. juli 2022 Har vi A-kjendiser i Norge? Hvem skulle det vært? Kronprins Håkon? Anonymkode: 65986...a02 2
FlyBabe Skrevet 28. juli 2022 #15 Skrevet 28. juli 2022 Det trenger vel ikke være fordi en er kjendis en ikke vil ha mange (fremmede) folk rundt seg... kan være andre årsaker
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #16 Skrevet 28. juli 2022 Har dere tatt opp dette med kjendisen utenom når det er noen sammenkomst på gang? jeg lurer på om dere rett og slett bør ta en prat om det hele, så personen forstår hvor mye det går utover dere og at det kanskje ikke er helt rettferdig for dere alt dette. Det kan hende kjendisen har sett seg litt blind på å beskytte seg selv, og rett og slett ikke har reflektert over det fordi ingen sier i fra men bare følger etter. Jeg tror h*n trenger å få høre deres side av saken (selvsagt på en ordentlig måte), det er jo ikke deres feil at h*n er kjendis! For veldig mange år siden så var jeg i en (bitte)liten periode "lokalkjent" i en by fordi jeg var med på noe som gjorde at jeg dro rundt og snakket foran mange forsamlinger med ungdom. I den perioden der så kom det stadig fremmede bort til meg på gata som hadde sett meg på scenen, og noen oppførte seg litt som "fans". En kjæreste jeg hadde i den perioden fortalte meg at han nesten syntes det var litt slitsomt å gå sammen med meg, fordi vi ble stoppet så ofte -og selv om jeg syntes det var hyggelig, så tenkte jeg over den gangen at jeg var litt glad for at jeg ikke var en ordentlig kjendis, det lille jeg opplevde var mer enn nok. Vi valgte sammen å unngå gågata og torget hvor ungdom typisk samlet seg etterhvert, så vi fikk litt mer fred. I senere tid har jeg jobbet ved siden av flere kjendiser, og jeg ser jo hvor mye de prøver å beskytte seg selv, i offentlig rom er man "fritt vilt", så jeg forstår godt at private sammenhenger ønskes å være mer lukket med bare folk man kjenner. MEN det er jo ikke greit å hindre andre for mye, h*n må faktisk være inneforstått med at dere er flere i omgangskretsen, og dere har like mye rett til å leve slik dere velger som det kjendisen gjør. H*n hun kan jo alltids holde seg borte fra ting, eller ikke ønske fremmede i sine egne private selskap. Men å hindre noen i å ta i mot besøk på hytta eller lignende, det synes jeg blir litt for mye. Men ta en prat, og hør hva personen tenker, det er ikke sikkert at h*n tenker så mye over det som h*n kanskje burde. Kjendisen må også ta hensyn! Anonymkode: 9c301...960 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #17 Skrevet 28. juli 2022 Jeg har/har hatt flere kjente personer i omgangskretsen, og kan godt forstå at folk ønsker å være privat og skjerme privatlivet. Det skal utrolig lite til før det spres bilder, rykter og selges noe til sladderpressen, ofte av starstrucke venner av venner som plutselig er med på ting og «bare» skal ta litt bilde de kan skryte av, og vips er de bildene på avveie. Som ekstremt privat selv (uten å være kjendis) kan jeg godt forstå at man blir mer påpasselig når man faktisk har et kjent ansikt folk ønsker å bli assosiert med fordi «h*n er kjendis». Du har ingen grunn til å bli sur fordi venninnen din ikke var velkommen på fest hos denne kjendisen, hadde det vært viktig for deg å treffe venninnen din kunne du meldt avbud til festen. Men du vil kanskje også være med kjendisen? Hvem som er med på hyttetur er opp til hytteeieren, og er det ikke deg så er det ingen grunn til å blande seg. Hvis kjendisen ikke kan få være seg selv med de h*n stoler på, hva skal man da med nære og kjære? Anonymkode: bbd0e...0e4 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #18 Skrevet 28. juli 2022 Dersom festen var hos kjendisen er det jo h*n som bestemmer hvem som kan komme. Kjæresten til bror kan godt treffe venninna si på cafe og komme på neste fest. Når det gjelder hyttetur, tja. Eieren av hytta bestemmer tenker jeg. Om dette er en person med sikkerhetstiltak rundt seg fordi mye trusler osv - så må man jo sette sikkerhet høyest. Om h*n bare er kjendis får kanskje bror ta en prat om det er riktig at dette stadig påvirker? Anonymkode: f829d...287
Jøyemeg Skrevet 28. juli 2022 #19 Skrevet 28. juli 2022 Jeg hatet å være svigersøskenet til en D kjendis. Vedkommende var ekstremt opptatt av at det var kjendisstatus, plukket hvem som skulle omgås med omhu, ingen hadde lov å snakke om vedkommendes arbeid, mens den selv gikk rundt og bablet i vei om det. Alt skulle være picture perfect, det var så ekstremt press på det overfladiske. Jeg ble helt matt av å være i nærheten. Hadde jeg virkelig giftet meg med søsken er til denne D kjendisen lurer jeg virkelig hvordan det bryllupet hadde blitt. Kjendisen hadde jo ikke vært i spotlighten. Jeg er så glad det er et tilbakelagt stadium. 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #20 Skrevet 28. juli 2022 Jeg kjenner en en c-kjendis, type Lahlum. Hver gang vi er på fest eller ute på byen så skal berusa folk snakke og ta bilder. Og snakke om det kjendisen er kjent for, nesten nøyaktig samme tema hver gang. Så jeg skjønner kjendisen. Folk kan være utrolig innpåslitne Anonymkode: f0364...c52
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå