Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

I et hus i gaten bor det mange Litauere samlet. De har to fastboende hunder og stadig vekk valper. 

Problemet er at de to fastboende hundene alltid løpet fritt. Når jeg går tur forbi med min hund kommer de løpende,  bjeffer, spinner i ring rundt oss helt til en av menneskene kommer å henter de. Om de henter de - det er ikke alltid. 

I går var de helt ville da de kom. Jeg prøvde gå videre, men de fulgte etter. Det endte med at min hund klarer å dra båndet ut av hendene mine. Jeg spør om hun ikke har bånd til hundene sine. Hun skriker at det er hennes hus. Jeg svarer at det fortsatt er båndtvang uavhengig av hvor hun bor i gata. Hun begynner å kjefte og skrike på sitt språk. Jeg får omsider tak i min hund og går videre. Hun står igjen og skriker etter meg sammen med andre beboere.

Jeg har snakket med de som bor der før. Prøvd å ymte frempå om de kan ha hundene i bånd. Da svarer de ikke eller svarer meg på morsmålet sitt. (Jeg vet godt de også snakker norsk)

Hva bør jeg nå gjøre? Jeg synes det er drastisk å anmelde noen for dette. Men det er veldig tydelig at de kommer til å fortsette å gjøre akkurat som de selv vil. (Dette har pågått ett år)

Hva ville dere gjort? Hvordan gå frem? 🤔

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ta med ekstra bånd, og koble hunden når den kommer, så ringer du Falck og melder fra at du har funnet en løshund. Eventuelt lever den på politistasjonen. 

Jeg ville forøvrig anmeldt uansett, pga frykten for at barn skal bli overfalt. 

Anonymkode: 6b5d9...2c8

• Liker 1
Skrevet (endret)

Du har nok ikke annet valg enn å melde til politiet viss det skal være håp om at de skal begynne å ha hundene i bånd. True om anmeldelse er en mulighet, men jeg har en følelse av at disse naboene er mennesker som vil drite langt i det. Begynn å ha med deg en kjepp når du skal lufte hunden, så har du noe å holde utyskene på avstand med. 

Endret av Anonymbruker***
  • Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...