AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #1 Skrevet 28. juli 2022 Er under ett år siden jeg tok celleprøve og sjekk hos gynekolog(alt fint), men kjenner jeg blir litt stressa. Har time hos spesialist i begynnelsen av oktober(endometriose), men usikker på om jeg bør sjekke det ut før. Mener jeg har kjent kul der før, men gyn har aldri nevnt det og jeg har glemt å spørre. Jeg kjente den ifbm tampong nå. Tipper 0,5 cm og fast/hard. Til venstre for åpningen til livmortappen. Noen med erfaring/kjennskap/råd? Vente til oktober eller få time tidligere? Lest om «Ovula Nabothi» og tenker det kan vøre det, men blir redd for kreft. Tror jeg er ekstra engstelig nå siden en god venn har fått påvist kreft(annen type)…. Anonymkode: 72e4f...126
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #2 Skrevet 29. juli 2022 Jeg tenker at du kanskje ikke får roen uansett, og at det derfor er like greit å sjekke det ut for å slippe å tenke på det.. Veldig usannsynlig at det er kreft, iom det ikke er lenge siden du tok celleprøve o.l. Anonymkode: 7eb37...014
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #3 Skrevet 29. juli 2022 Jeg har flere klumper, fikk hastetime hos fastlegen som henviste meg til gynekologen. Måtte vente i litt over tre måneder på time, noe jeg ikke klarte, så jeg dro til volvat. Husker ikke hva gynekologen der sa at det heter, men man kunne sammenligne det litt med spyttkjertler i munnen, og at de inneholder væske som smører området. Det er lenge til oktober, så om du f.eks har en volvat i nærheten kan du jo vurdere en time der. Det er dyrt ja, men da slipper du å uroe deg i flere måneder til❤️ Anonymkode: 2e1ff...94b
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #4 Skrevet 30. juli 2022 Jeg har også en liten cyste på livmortappen, har hatt den i mange år. Aldri blitt kommentert av gyn. Så regner med at alt er greit. Er frisk og rask fremdeles hvertfall. Har hatt den i 15 år pluss. Men om du er redd så er det vel greit å ta en prøve. Anonymkode: c0201...d10
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #5 Skrevet 30. juli 2022 Tusen takk for gode og beroligende svar dere!❤️ Jeg tror jeg kommer til å avvente til timen i oktober. Er jo under et år siden forrige celleprøve og har heller ikke funnet noe på nett som beskriver klump(er) på livmortapp som krefttegn😅. Og med det dere sier, så tenker jeg at det er (litt) vanlige med disse klumpene(?) Så med mindre jeg bare går og uroer meg, så tar jeg det på timen i oktober. TS Anonymkode: 72e4f...126
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå