AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #1 Skrevet 28. juli 2022 Mange spør og graver om alt mulig på første date.....synes man må holde endel tilbake da. Trenger ikke brette ut alt om livet sitt til en fremmed første gangen. Anonymkode: 4cf58...dcb 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #2 Skrevet 28. juli 2022 Det er en kunst å skape riktig stemning. Det er mulig det har blitt verre, med moderne dating? Kanskje føles det som alt er en speed date, og det er eneste sjansen til å få vite noe om personen. Anonymkode: 26874...4cf 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #3 Skrevet 28. juli 2022 Problemet er at mange av oss er leie å date feil folk, og ønsker å få de svarene vi trenger for å vite om det er noe å gå videre med. Anonymkode: 65040...4d5 7 3
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #4 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Problemet er at mange av oss er leie å date feil folk, og ønsker å få de svarene vi trenger for å vite om det er noe å gå videre med. Anonymkode: 65040...4d5 Akkurat, jeg spør og graver om ALT. Alle vil møtes igjen likevel, så gjør ikke så mye feil 😅 Anonymkode: bf2dc...6cf 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #5 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Problemet er at mange av oss er leie å date feil folk, og ønsker å få de svarene vi trenger for å vite om det er noe å gå videre med. Anonymkode: 65040...4d5 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Akkurat, jeg spør og graver om ALT. Alle vil møtes igjen likevel, så gjør ikke så mye feil 😅 Anonymkode: bf2dc...6cf Dette avklarer man FØR date, skal mye før jeg går på en date. Da skal alt være avklart på forhånd. Anonymkode: 4cf58...dcb 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #6 Skrevet 28. juli 2022 Jeg merker dette også i andre sammenhenger, f.eks. når man kommer i snakk med folk i vanlige sosiale sammenhenger. Mange har en tilnærming der de nærmest bombarderer folk med diverse spørsmål; det hender jeg har avbrutt dem og spurt: "Unnskyld meg, er dette et intervju? Jeg kan ikke huske å ha blitt spurt om å være med på det?" Da blir de litt grinete: "Jeg må jo få spørre" og "Nå er det JEG som stiller spørsmål!" Sistnevnte er bare å rømme unna. Jeg ser for meg at de går rundt med et skjema i hodet, og krysser av i rubrikker alt etter hva folk svarer, for å finne ut hvem som passer inn i skjemaet. Kaldt, upersonlig og dirkete creepy. Mens andre folk gjerne prater om litt forskjellig, og er mer opptatt av å ha det hyggelig og sosialt mer enn å skulle finne Den Perfekte Partneren/Vennen med én eneste gang. Og innimellom praten hender det at det oppstår gjensidig interesse mellom folk, og da kan man ta det derfra, snakke mer med hverandre og bli bedre kjent. Men denne intervjugreia skremmer meg langt vekk, så jeg er ikke på noe datingnettsted for der er det visst helt ekstremt. Anonymkode: bdb36...c7b 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #7 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Jeg merker dette også i andre sammenhenger, f.eks. når man kommer i snakk med folk i vanlige sosiale sammenhenger. Mange har en tilnærming der de nærmest bombarderer folk med diverse spørsmål; det hender jeg har avbrutt dem og spurt: "Unnskyld meg, er dette et intervju? Jeg kan ikke huske å ha blitt spurt om å være med på det?" Da blir de litt grinete: "Jeg må jo få spørre" og "Nå er det JEG som stiller spørsmål!" Sistnevnte er bare å rømme unna. Jeg ser for meg at de går rundt med et skjema i hodet, og krysser av i rubrikker alt etter hva folk svarer, for å finne ut hvem som passer inn i skjemaet. Kaldt, upersonlig og dirkete creepy. Mens andre folk gjerne prater om litt forskjellig, og er mer opptatt av å ha det hyggelig og sosialt mer enn å skulle finne Den Perfekte Partneren/Vennen med én eneste gang. Og innimellom praten hender det at det oppstår gjensidig interesse mellom folk, og da kan man ta det derfra, snakke mer med hverandre og bli bedre kjent. Men denne intervjugreia skremmer meg langt vekk, så jeg er ikke på noe datingnettsted for der er det visst helt ekstremt. Anonymkode: bdb36...c7b Jeg bruker heller: Hvorfor spør du om det? Anonymkode: 4cf58...dcb
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #8 Skrevet 28. juli 2022 Ja, det er ikke noe særlig hyggelig. Bedre å tenke på å ha det hyggelig, le litt og fortelle morsomme og rare ting man har opplevd og finne ut om det er noen felles interesser å bygge videre på, hobbyer, livsstil, på et mer overfladisk plan. Hvis man går videre derfra kan man ta seriøse prater. Anonymkode: 055bf...04a 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #9 Skrevet 29. juli 2022 Da jeg datet la jeg merke til det samme. Følte meg lite avslappet og samtalen ble veldig kunstig. Type "hva er favorittfilmer din", og om det var en film daten ikke hadde sett, så var det nesten som om det ble krysset vekk på en "liste" han hadde. Og hvis vi hadde noe til felles var det jo "oi, perfekt match". Men hva har det å si at man liker samme film eller har reist samme sted? For meg handler det mer om interessen for hverandre. Man trenger ikke være lik, men ha et ønske om å utforske den andre. Heller litt ulikheter så man kan lære. Også den gode samtalen. Hvor vi kan filosofere, diskutere. Trenger ikke være enig, men åpen for den andres synsvinkel. Utrolig kjedelig med en samtale som foregår slik "Universet ble skapt av big bang", "ja, enig". Samtalen ferdig. Klein stillhet. Det var nok dette jeg falt for da jeg traff min samboer. Jeg merket med en gang at han var ulik. Mer interessert, åpen, var seg selv. Bø på seg selv og ikke noen fiktiv person som mange prøver å være fordi de skal være mest mulig A4. Anonymkode: de01f...e06 2
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #10 Skrevet 29. juli 2022 27 minutter siden, AnonymBruker said: Men hva har det å si at man liker samme film eller har reist samme sted? For meg handler det mer om interessen for hverandre. Man trenger ikke være lik, men ha et ønske om å utforske den andre. Heller litt ulikheter så man kan lære. Helt enig. Det at lik musikksmak og slik er så viktig for å være en match er ungdomsskolementalitet i mine øyne. Hvorfor skulle det være viktig liksom? Uansett sunt med egne interesser. Det som teller er hvordan man har det sammen, og om man klarer å møte hverandres behov Anonymkode: 1df62...f30 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #11 Skrevet 29. juli 2022 Man kan jo ha ekstra mange fine diskusjoner og samtaler om man intresserer seg for det samme? Eller kansje har opplevd en del av det samme. Men kan kjenne meg igjen i at det er litt pes med spørsmålene. Spesielt de som peiler seg inn på lønn. Jeg vil ha noen som greier seg selv. Det er minstekravet. Og det synes jeg er fair. Men de som leier bolig kan også være selvstedige og ryddige, økonomisk sett. Hadde aldri ønsket noen som ser etter noen som skal bli en økonomisk støtte, så blir ganske skeptisk når mennene er så nyskjerrig på lønna mi. Men de vil vel sikkert også ha noen som greier seg selv og er selvstendig. Men det er så kleint når han graver om det. Mange ble også veldig skeptisk når jeg ikke hadde kjøpt egen bolig. Men nå har jeg det, og har nok doblet min ek på bare et år så their loss. Anonymkode: 70e4d...a62
Heydayotheinterweb Skrevet 29. juli 2022 #12 Skrevet 29. juli 2022 Dating tilhører ikke den Skandinaviske kulturen. Nok en gang har dere kulturløse BØNDER importent en Amerikansk livsstil som har bunn i puertanismen. Tragisk! Hvem orker date? Sitte der og svare på spørsmål som et jævla kryssforhør mens man må oppføre seg super-streit. Dra på pub, kino, restaurant whatever.... drikk, knull om dere vil og bli sammen om det føles for det. Hva faen er problemet? 1
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #13 Skrevet 29. juli 2022 Det er da ikke så ille. Verre med dem som sitter og snakker om seg selv på inn- og utpust. Selv om du synes det er slitsomt med spørsmål, så prøver de iallfall å lære noe om deg. Mange er også nervøse og reflekterer kanskje ikke helt over hvordan de fremstår. Andre kan være nervøse og prøver å skifte fokuset over på deg. Anonymkode: 8b4b3...665
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2022 #14 Skrevet 29. juli 2022 Jeg synes heller man burde prøve å ha det hyggelig sammen, teste kjemien og sånt. Man trenger ikke være påtrengt romantisk, men jeg synes å behandle det som et jobbintervju er minst like kleint. Javel, så oppfyller personen alle kriteriene dine, men du er fortsatt ikke en hyggelig eller sjarmerende person etter all den utspørringen, så da er man jo like langt! Anonymkode: f0191...f2b 1
Jr.Garcon Skrevet 30. juli 2022 #15 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 28.7.2022 den 19.35): Problemet er at mange av oss er leie å date feil folk, og ønsker å få de svarene vi trenger for å vite om det er noe å gå videre med. Anonymkode: 65040...4d5 Tror datingkulturen som råder blant mange i dag er en oppskrift som garantert ikke gir suksess. Leser jo om menn og damer som har datet flere hundre folk men fortsatt er single. Hvor i all verden legger sånne folk lista for hvem som er interessant nok for en date? Hvor mye tid bruker de på personen før en date og ikke minst hvor lang tid (tipper 34 minutter) gir de en person før de avskriver han/henne som en uaktuell kandidat? Å hvorfor tror han/henne som er drittlei dating (etter 100 dater) at den stakkars nye mannen/dama de avtaler date med imorgen vil føle noe positivt ovenfor en person som har utviklet så tydelige "bruk og kast" karaktertrekk med parallell-dating at man værer det før man i det hele tatt setter seg ned ved bordet - hvor personen da fra første sekund drar frem spørreskjemaet og krysser i vei før de allerede i tankene er på vei til neste date med en ny mann/dame. 2
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #16 Skrevet 30. juli 2022 I norge er det kanskje mer vanlig å ha sex først, så evt date etterpå. https://bokelskere.no/bok/the-social-guidebook-to-norway-an-illustrated-introduction/443997/ Anonymkode: 4cf58...dcb
Gjest Some guy Skrevet 30. juli 2022 #17 Skrevet 30. juli 2022 On 7/28/2022 at 7:35 PM, AnonymBruker said: Problemet er at mange av oss er leie å date feil folk, og ønsker å få de svarene vi trenger for å vite om det er noe å gå videre med. Anonymkode: 65040...4d5 Og dette er grunnen til at mange av dere finner dere aldri en mann. Det handler ikke om han har bra jobb, stabil økonomi, sted å bo, bena på bakken, ingen begasje, 190cm, Osv. det handler om dere mentalt passer sammen. Og dette finner du ikke ut av å stille spørsmål. Dette finner du av å gå på bowling, fjellklatring, sykling sammen, dra og utforske ruiner, gå på museet, osv. Disse tingene blir besvart over tid. Men du har ikke tid til dette? For du dater så mange som besvarer 2 av dine 20 spm feil og automatisk er de ikke en kandidat mer? Damer er dumme.
AnonymBruker Skrevet 30. juli 2022 #18 Skrevet 30. juli 2022 AnonymBruker skrev (På 28.7.2022 den 19.36): Akkurat, jeg spør og graver om ALT. Alle vil møtes igjen likevel, så gjør ikke så mye feil 😅 Anonymkode: bf2dc...6cf Sikkert fordi du har fine tits. Anonymkode: c94a8...1c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå