AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #1 Skrevet 28. juli 2022 Hei. De siste to dagene har jeg hatt veldig lav allmenntilstand, hadde sterk feber en natt og frossan (intense skjelveanfall/kramper), har vært kvalm og kastet opp en del, lite matlyst, hodepine og har bittelitt gulskjær i øynene. Jeg injiserer regelmessig og har opplevd å bli dårlig tidligere, men ikke så mange symptomer samtidig og så varige. Har injisert mye heroin og amfetamin de siste dagene og har dessverre brukt noen av nålene om igjen, men har ikke delt med andre. Har søkt litt rundt, og hepatitt A er vel det jeg kjenner meg mest igjen i, men samtidig er det vel mange forskjellige sykdommer som har tilsvarende symptomer. Jeg føler meg grei nå, men kastet for eksempel nettopp opp, så det kommer og går litt. Jeg tenkte å ringe legevakten å høre hva de tenker, men vil gjerne høre om andre har liknende erfaringer først. Anonymkode: 304b0...6b4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #2 Skrevet 28. juli 2022 Har sånn "jordbærtunge" også forresten. Knallrød og prikkete. Anonymkode: 304b0...6b4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #4 Skrevet 28. juli 2022 Anya66 skrev (Akkurat nå): Snakk med en lege Kan du ikke lese hele innlegget før du kommenterer? 🙂 ts Anonymkode: 304b0...6b4 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #5 Skrevet 28. juli 2022 Høres ut som du har fått noe i mekket. Kam det ha kommet tobakk feks i mixeglasset? Hepatitt kam det selvfølgelig være men trodde ikke symptomene skulle komme så raskt ergo er du nok ikke blitt smittet nå, men tidligere. Gå til feltsykepleien kirkensbymisjon eller ett annet lavterskel tilbud i din kommune, det bør du kunne få nødvendig helsehjelp, evt bli henvist videre ved behov. Lykke til og god bedring!! Anonymkode: ea706...8c7 1
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #6 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kan du ikke lese hele innlegget før du kommenterer? 🙂 ts Anonymkode: 304b0...6b4 Dust Anonymkode: f2cb8...86c
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #7 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Gå til feltsykepleien kirkensbymisjon eller ett annet lavterskel tilbud i din kommune, det bør du kunne få nødvendig helsehjelp, evt bli henvist videre ved behov. Jeg bare lurer, hvorfor anbefaler du å gå til ett lavterskel tilbud heller enn legevakt eller fastlege? Anonymkode: b64ba...697
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #8 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Høres ut som du har fått noe i mekket. Kam det ha kommet tobakk feks i mixeglasset? Hepatitt kam det selvfølgelig være men trodde ikke symptomene skulle komme så raskt ergo er du nok ikke blitt smittet nå, men tidligere. Gå til feltsykepleien kirkensbymisjon eller ett annet lavterskel tilbud i din kommune, det bør du kunne få nødvendig helsehjelp, evt bli henvist videre ved behov. Lykke til og god bedring!! Anonymkode: ea706...8c7 Tobakk nei, men noe annet kan det nok ha kommet. Bare det å bruke utstyr om igjen vet jeg er fy-fy, men vi gikk tom og ble desperate. Skal hente nytt i morgen. Tenkte også å teste meg for hepatitt i samme slengen, ville bare høre om andre hadde opplevd noe lignende før. Ellers har jeg injisert omtrent daglig i over ett år nå, så det er ikke sikkert smitten eller hva det er har skjedd de siste dagene altså. ts Anonymkode: 304b0...6b4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #9 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Dust Anonymkode: f2cb8...86c Jeg skrev i innlegget at jeg skal snakke med lege, også får jeg som svar at jeg skal snakke med lege. Hva faen er vitsen med å svare om du ikke gidder å lese innlegget ordentlig? Og ærlig talt, "dust"? Ingenting av det jeg skrev var ufint, men har du en dårlig dag anbefaler jeg deg å finne på noe hyggelig fremfor å kommentere stygge ting til en person som har det vanskelig. God dag ellers. 🙂 ts Anonymkode: 304b0...6b4 2
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #10 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg bare lurer, hvorfor anbefaler du å gå til ett lavterskel tilbud heller enn legevakt eller fastlege? Anonymkode: b64ba...697 Jeg kan i hvert fall si for min del at jeg kvier meg veldig til å ringe inn til legevakten. Venninnen min dro inn når hun var syk, men det ble bare feiet bort, så dro hun til et lavterskeltilbud hvor de testet henne og hun fikk påvist hepatitt A. De på lavterskeltilbud har tross alt valgt å jobbe med og hjelpe oss som sliter med rusavhengighet. Mange leger avskyr oss og lar oss heller lide. ts Anonymkode: 304b0...6b4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #11 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg skrev i innlegget at jeg skal snakke med lege, også får jeg som svar at jeg skal snakke med lege. Hva faen er vitsen med å svare om du ikke gidder å lese innlegget ordentlig? Og ærlig talt, "dust"? Ingenting av det jeg skrev var ufint, men har du en dårlig dag anbefaler jeg deg å finne på noe hyggelig fremfor å kommentere stygge ting til en person som har det vanskelig. God dag ellers. 🙂 ts Anonymkode: 304b0...6b4 Du "tenkte å kontakte legevakt!" Snakk med fastlegen din!! Anonymkode: f2cb8...86c
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #12 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du "tenkte å kontakte legevakt!" Snakk med fastlegen din!! Anonymkode: f2cb8...86c Gjerne begrunn hvorfor? Men jeg er ikke hjemme så det har jeg ikke mulighet til, men det var ikke det jeg lurte på. Jeg ville høre andres erfaringer. Dessuten er det helt riktig å ringe legevakt for å høre om jeg burde komme inn når jeg har hatt slike akutte symptomer som feks frossan. Om de vil ha meg inn så drar jeg dit, ellers drar jeg til et lavterskeltilbud (typ helsestasjon) vi har her i byen. ts Anonymkode: 304b0...6b4
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #13 Skrevet 28. juli 2022 Kanskje du får bedre svar her: https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=178? Anonymkode: a896e...c46
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2022 #14 Skrevet 28. juli 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Kanskje du får bedre svar her: https://freak.no/forum/forumdisplay.php?f=178? Anonymkode: a896e...c46 Er klar over det forumet - men setter pris på det 🙂 ts Anonymkode: 304b0...6b4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå