Gå til innhold

Dere som har tatt litt avstand fra venner

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan gjorde dere det på en stille og rolig måte? 
venninna mi er kjempetrivelig , en gang i blandt. Men nå siste 8-12 mnd har det bare vært klaging på været, folk, familie , jobb, venner, økonomi , mat, husarbeid, helse, vekt,  alt mellom himmel og jord. 
Hun finner noe negativt med alt og jeg blir så tappet av det. Føler virkelig at hun suger energi og det gir meg ikke noe lengre å være med ho. Jeg blir bare sliten. Men så en sjelden gang så er hun så trivelig som før og det er så koselig . Hun skal selvfølgelig få snakke om vanskelige ting men det kan ikke bare være det. Uavhengig om jeg har vært der så klager ho masse på Messenger i tillegg så jeg får nok liksom.
Kanskje hun bare er inne i en dårlig sirkel men hvordan da få snudd det ? Jeg prøver meg innimellom på : tenk positivt ,og sier noe positivt om situasjonen men det hjelper ikke .  
noen gode råd før jeg kjenner at jeg ikke klarer mer negativitet 24/7

Anonymkode: 3ba72...5b7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

La være å svare når hun er negativ. 

Anonymkode: 8ee53...e95

Skrevet

Er helt lov og sette venner på plass. Og si at nå er det mye negativt fokus. Har gjort det med ei venninne flere ganger, at og høre at hun er sliten, har en dårlig dag, at hun ikke får bli lagt inn, at hun blir suicidale av og gjøre for mye og ellers sykdomsprat. Jeg har en psykisk lidelse selv, å ønsker ikke og sitte og fokusere på vondter. Heller gjør gode og kjekke ting sammen. Hun blir bedre to uker, så er det i gang igjen. Så jeg sa til henne, at nå tar jeg avstand, er ikke med henne alene og ikke hjemme hos henne. For da blir det fort sånn fokus og lett og prate om det, da begge har noe og jobbe med seg selv. 

Si heller ifra, om hun egentlig er ei kjekk venninne. Er jo dumt at dette skal ødelegge et vennskap. Men alle har ei grense og hun er nok ikke klar over at det blir slitsomt for deg. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke lov å sette venner på plass. Da kan du faktisk miste gode venner. 

Anonymkode: 487bf...49e

Gode venner gir beskjed. Man mister de ihvertfall om man tar avstand uten at vedkommende vet hvorfor. 

Så klart, er folk som ikke takler kritikk, for all del. Jeg setter mer pris på at venner snakker med meg, enn og slutte å ta kontakt så står jeg der uten og vite hvorfor. Og da kan jeg ikke endre meg heller om ingen sier noe.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Maestro skrev (19 minutter siden):

Så jeg sa til henne, at nå tar jeg avstand, er ikke med henne alene og ikke hjemme hos henne. For da blir det fort sånn fokus og lett og prate om det, da begge har noe og jobbe med seg selv. 

Hadde ei venninne sagt dette til meg, så hadde jeg tatt avstand fra henne også, for alltid.

Anonymkode: dbb00...365

AnonymBruker
Skrevet

Si ifra på en grei måte? 

"Jeg skjønner du syns x og y er dumt, men går det bra med deg? Du snakker nesten bare om alt som er dumt for tida. Hvordan har du det egentlig?" 

Sier hun alt er ok og fortsetter hadde jeg ignorert det meste, eller sagt ifra at det blir for mye negativt og at humøret ditt blir påvirket. Det er lov å sette grenser i vennskap. 

Anonymkode: dba11...8e1

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hadde ei venninne sagt dette til meg, så hadde jeg tatt avstand fra henne også, for alltid.

Anonymkode: dbb00...365

Hadde hun tatt det som i personangrep, så er det ei greie. Men og snakke om at det blir veldig negativt fokus, men ønsker at vennskap skal fungere for begge parter så må man bidra begge to. 

Folk har lett for og slutte og ha kontakt med venner og familie, for de sier ting som ikke passer en. Om det er en kommentar, eller mening, eller kritikk. Rart at det er krig i verden 🫤 

Skrevet

du må jo ta steget ut der du skal være i livet, om dere har vokst fra hverandre så er det jo å lov å være ærlig ovenfor seg selv...

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Si ifra på en grei måte? 

"Jeg skjønner du syns x og y er dumt, men går det bra med deg? Du snakker nesten bare om alt som er dumt for tida. Hvordan har du det egentlig?" 

Sier hun alt er ok og fortsetter hadde jeg ignorert det meste, eller sagt ifra at det blir for mye negativt og at humøret ditt blir påvirket. Det er lov å sette grenser i vennskap. 

Anonymkode: dba11...8e1

Dette. Er man gode venner, så snakker man sammen. Overfladiske bekjente gjør jeg ikke det med. 

AnonymBruker
Skrevet

La henne bare være, og heller ha litt mindre kontakt ei periode, hun er sikkert kommet inn i en ond sirkel der alt er dritt. 

Anonymkode: e2dd9...67c

AnonymBruker
Skrevet

Ts her .

Tusen takk for svar . Jeg skal ta en forsiktig prat m ho. Og hvis d ikke hjelper så tar jeg en liten timeout og ser om d hjelper . Hvis ikke så tror jeg det er over og ut 

Anonymkode: 3ba72...5b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...