Gå til innhold

Hva gjør du når du mister motet? (Livsstilsendring)

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Når du har vært skikkelig dedikert en periode, gått ned noen kilo og føler deg bra. Også snubler du og skeier skikkelig ut, og går opp 2kg vannvekt og bare... lufta går ut av deg og du mister piffen på hele greia.

Hvordan håndterer du det? 

Anonymkode: 70223...ea4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Siden det er vannvekt kan du bare vente et par dager. Vær tålmodig og hold hodet kaldt. Etter hvert vil du se at vekten går ned igjen og lære at dette går bra :) 

Lykke til 🍀

Anonymkode: 13f94...e5b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da tenker jeg at det ikke hjelper å fortsette i dette sporet og svinger meg tilbake på den rette veien. Ingenting er ødelagt. Alle gjør feil, men de kan nærmest alltid rettes opp i:) 

Anonymkode: c4bbb...1b7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Fortsetter som før. Det er tungt noen ganger, men man må bare stole på prosessen og fortsette selv om motivasjonen ikke er der bestandig. Er ikke motivert hver dag, det er det vel ingen som er. Det er tungt å være tung, og det er tungt å gjøre noe med det, men jeg vil heller gjøre det siste.

Anonymkode: c223a...508

• Liker 2
Skrevet

Det beste er å komme raskt tilbake på sporet igjen. Tilgi deg selv og vær snill med deg selv. 2 kg vannvekt er du kvitt i løpet av 2-3 dager.

AnonymBruker
Skrevet
Just now, Embla Othea said:

Det beste er å komme raskt tilbake på sporet igjen. Tilgi deg selv og vær snill med deg selv. 2 kg vannvekt er du kvitt i løpet av 2-3 dager.

Dess mer vann du drikker, dess raskere skylles det ut! Det er mitt tips når jeg skriver ut. Mye vann gjør også at jeg unngår mer overspising. 

Anonymkode: 22ff8...e62

Skrevet

Drekker!
Men jeg vil ikke anbefale det.
Blir skikkelig dårlig og må reparere i dagesvis omså ikke ukesvis etterpå.
En forferdelig ond sirkel.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tror noe av nøkkelen er å tilgi seg selv at en feiler. Og innse at når en prøver på noe vanskelig, som livsstilsendring helt definitivt, er så vil en feile innimellom. Slik er de bare.  Noe som kan gjøre en justerer veien litt/ lærer noe. Det kan virke som en ikke har lært en drit. Men det har en. Det er umulig å ikke ha det. Bevisst kan en kan f.eks se på hva det var denne gang som fikk en til å miste kontroll. 

En møter seg litt i døra når en gjør vanskelige ting. F.eks hvor god en er på å støtte seg selv og hvordan en tenker på det å feile. Å feile betyr en har prøvd på noe. Så det å feile er bevis på en har tørt noe. Og feile vil en. Det er helt sikkert. Det må en fôrbredde seg på. Da mener jeg feile som å trå feil og så gå videre. Kanskje en kan tenke på forhånd hva en skal gjøre etter em hat trådd feil. Ha en plan

Og hurra for alle som tørr prøve noe til det bedre, for seg selv eller andre.

Anonymkode: 80340...ae7

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...